YES-EU Oy

YES-EU vauhdittaa raskaan liikenteen sähköistymistä Maxpossa

YES-EU vauhdittaa raskaan liikenteen sähköistymistä Suomen suurimmassa maarakennus- ja ympäristönhoitokoneiden erikoisnäyttelyssä Maxpossa 31.8. – 2.9.2023 Hyvinkään lentokentällä, jossa on esillä entistä enemmän sähköllä toimivia koneita.

UUTUUS! Markkinoiden tehoikkain jatkuvaan käyttöön uunniteltu pikalatauslaite Suomen suurimmalta varikkolatauslaitteiden toimittajalta. ©2023 YES-EU Oy Ei lisenssirajoituksia

YES-EU tarjoaa asiakkaille kaikki latauslaitteiden hankintaan, asennukseen, huoltoon ja ylläpitoon liittyvät tuotteet ja palvelut yhdeltä tiskiltä. Tuotteemme ovat Suomen vaativissa olosuhteissa testattuja ja hyvin koulutetulla henkilöstöllämme on kattava kokemus latausjärjestelmistä, verkkoliittymistä, asennuksesta ja kokonaisprojektien toteutuksesta.

Ensiesittelyssä Maxpossa YES-EU 30/1, markkinoiden edullisin ja helposti liikuteltava 30 kW huoltamolaturi sekä YES-EU 40/1, markkinoiden edistyksellisin ja pienikokoisin 40 kW seinälaturi.

Näiden lisäksi julkistetaan myös varikkolatauksen uudet tehojuhdat. YES-EU 360/2 on jatkuvaan käyttöön kehitetty suurella 28” näytöllä varustettu 360 kW teholaturi, joka soveltuu hyvin myös julkiseen lataukseen.

Uudet latauskonttimme ovat markkinoiden tehokkaimmat ja monipuolisimmat latausjärjestelmät. Jopa 2160 kW (2 MW) teho ja 48 latausterminaalia tarjoavat joustavan ja helposti laajennettavan perustan suurillekin varikoille.

”Uusien laitteittemme myötä ja Suomen suurimman varikkolatausjärjestelmien toimittajan kokemuksella pystymme tarjoamaan kattavan laitevalikoiman kaiken kokoisille kuljetusalan yrityksille”, sanoo myyntijohtaja Mikko Summala.

Vuodesta 2026 eteenpäin kaikkien julkiselle sektorille hankittavien ajoneuvojen ja logistiikkapalveluiden tulee olla päästöttömiä. Henkilö- ja pakettiautojen kohdalla tämä tarkoittaa käytännössä täyssähköautoja, raskaan liikenteen osalta biopolttoaineella, sähköllä, kaasulla tai vedyllä kulkevia ajoneuvoja.

”Suomen tavoite on olla hiilineutraali vuoteen 2035 mennessä. Jotta siihen tavoitteeseen päästään, niin yhtä lailla muutos koskee raskasta liikennettä ja maanrakennustoimintaa”, Summala sanoo.

Linja-autot ovat olleet tienraivaajia raskaan liikenteen sähköistymisessä. Suurin osa Suomessa ensirekisteröidyistä busseista on sähköbusseja. YES-EU edustaa kiinalaisia Yotong-busseja, joita valmistetaan noin 100 000 vuodessa.

”Pian ovat vuorossa sähköistyvät alueelliset kuljetukset ja 200–300 kilometrin edestakaiset reitit. Ajoneuvon kokoa tai painoa oleellisempaa on sen käyttö. Paljonko auto tarvitsee energiaa yhtä ajosuoritetta varten ja onnistuuko lataus esimerkiksi lepotaukojen aikana aikataulua sotkematta?”, Summala pohtii.

YES-EU Oy - Suomen johtava sähköbussien maahantuoja

YES-EU Oy tuo maahan, myy ja huoltaa maailman suurimman bussivalmistajan Yutongin sähköbusseja sekä toimittaa sähköinfra- ja latausratkaisuja ”avaimet käteen” periaatteella liikennöijille, kuljetus- ja logistiikka-alan yrityksille. Yrityksellä on Suomessa 40 prosentin markkinaosuus sähköbusseista sekä 75 prosentin osuus sähköbussien latauksesta. Suomen YES-EU on osa kansainvälistä YES-EU konsernia, jolla on toimintaa kaikissa pohjoismaissa sekä useissa Keski-Euroopan maissa.