Loihde mukaan Digital Defence -ekosysteemiin

Loihde on liittynyt Digital Defence Ecosystem -verkostoon, joka yhdistää yritysten ja tutkimuslaitosten osaamista turvallisuus- ja puolustussektorin tarpeisiin.

Turvallisuusympäristö on tänä päivänä varsin monitahoinen, ja digitalisoituvassa maailmassa turvallisuuden varmistaminen edellyttää erittäin laaja-alaista näkökulmaa ja osaamista. Eri toimijoiden yhteistyöllä on saavutettavissa merkittäviä etuja sekä turvallisuuden edistämisen että tehokkuuden kannalta.

”Loihde on yksi Suomen johtavista turva-alan yrityksistä, ja tuotamme palveluita monille kansallisen turvallisuuden ja huoltovarmuuden kannalta keskeisille aloille. Ainutlaatuinen yhdistelmämme turvateknologian, kyberturvan, datan, ohjelmistokehittämisen ja pilviratkaisuiden osaamista mahdollistaa innovatiiviset ratkaisut, joilla varmistetaan yhteiskunnan kriittisten toimintojen jatkuvuus”, sanoo Loihde Oyj:n toimitusjohtaja Samu Konttinen.

Teknologian nopea kehittyminen, tekoäly ja automatiikka luovat turvallisuuden edistämiseen uusia mahdollisuuksia. Esimerkiksi datan hyödyntämisessä on vielä paljon käyttämätöntä potentiaalia. ”Eri järjestelmät tuottavat valtavat määrät dataa, jota validoimalla ja analysoimalla voidaan tuottaa reaaliaikaista tilannekuvaa ja ennusteita päätöksenteon tueksi. Tiivis yhteistyö asiakkaan ja järjestelmätoimittajien kanssa varmistaa tehokkaan datanhallinnan ja datan korkean laadun”, Konttinen kuvailee.

DDE on yksi Business Finlandin rahoittamista kasvumoottoriekosysteemeistä, joilla parannetaan suomalaisyritysten mahdollisuuksia kasvaa ja menestyä kansainvälisessä kilpailussa.

Loihde Oyj: toimitusjohtaja Samu Konttinen
Haastattelupyynnöt viestintäjohtaja Tiina Nieminen, puh. 044 411 3480, tiina.nieminen@loihde.com

Digital Defence Ecosystem: johtaja Jarmo Puputti, puh. 050 352 8740, jarmo.puputti@xdsolutions.fi

Loihde on liiketoiminnan jatkuvuuden mahdollistaja. Autamme asiakkaitamme luomaan kasvua ja kilpailukykyä digitalisaation avulla sekä suojautumaan fyysisen ja verkkomaailman uhilta. Loihde koostuu kahdesta liiketoiminta-alueesta: turvaratkaisuista, jossa toimimme Loihde Trust -brändillä, ja digitaalisen kehittämisen liiketoiminnasta, jossa brändejämme ovat Loihde Advance, Loihde Factor ja Loihde Cloudon. Henkilöstöä konsernissa on noin 900 ja sen liikevaihto vuonna 2022 oli 123,0 miljoonaa euroa.

Loihde julkistaa tammi-maaliskuun liiketoimintakatsauksen 30.4.202422.4.2024 09:11:49 EEST | Tiedote

Loihde Oyj julkistaa tammi-maaliskuun liiketoimintakatsauksen tiistaina 30.4.2024 noin klo 8.00. Loihteen toimitusjohtaja Samu Konttinen esittelee tuloksen webcast-tiedotustilaisuudessa samana päivänä klo 11.00. Lähetystä voi seurata osoitteessa https://loihde.videosync.fi/q1-2024/. Esitysmateriaali ja tallenne webcastista tulevat myöhemmin saataville yhtiön verkkosivuille osoitteeseen https://www.loihde.com/omistajille/raportit-ja-esitykset/.

Loihde julkistaa vuoden 2023 tilinpäätöstiedotteen 1.3.202419.2.2024 14:59:26 EET | Tiedote

Loihde Oyj julkistaa vuoden 2023 tilinpäätöstiedotteen perjantaina 1.3.2024 noin klo 8.00. Loihteen toimitusjohtaja Samu Konttinen esittelee tuloksen webcast-tiedotustilaisuudessa samana päivänä klo 11.00. Lähetystä voi seurata osoitteessa https://loihde.videosync.fi/q4-2023. Esitysmateriaali ja tallenne webcastista tulevat myöhemmin saataville yhtiön verkkosivuille osoitteeseen https://www.loihde.com/omistajille/raportit-ja-esitykset/.