Tutkimus: S-Pankki on pankkialan arvostetuin brändi kuudetta vuotta perättäin
Taloustutkimuksen Brändien arvostus 2023 -tutkimuksessa selvitettiin suomalaisilta, mitä brändejä he arvostavat.
![](/data/images/public/4521144/70019379/5ae0d8dd-19a0-4c0e-bbe9-590377dfc29d-w_720.jpg)
Suomalaisten luottamus S-Pankkiin jatkuu vahvana. Tieto käy ilmi Taloustutkimuksen uudesta tutkimuksesta, jossa suomalaiset arvioivat S-Pankin arvostetuimmaksi pankkibrändiksi. Kyseessä on S-Pankille kuudes perättäinen vuosi pankkialan arvostetuimpana brändinä.
“Brändi rakentuu kaikissa niissä tilanteissa, joissa yritys kohtaa asiakkaansa ja ympäröivän yhteiskunnan. Suhtaudummekin meitä kohtaan tunnettuun luottamukseen iloiten ja nöyrin mielin. Lupaan, että teemme joka päivä parhaamme ollaksemme jatkossakin luottamuksen arvoisia. Jokaiselle kuuluu oikeus vähän rahakkaampaan huomiseen ja siksi asiakkaidemme käytössä ovat maksuton tili, kortti, verkkopankkitunnukset ja mobiilisovellus sekä helpot säästämisen palvelut”, toimitusjohtaja Riikka Laine-Tolonen sanoo.
Laine-Tolosen mukaan pankkia kohtaan tunnettu luottamus luo hyvää pohjaa myös seuraavaan lukuun S-Pankin tarinassa. Se käynnistyi, kun pankki julkisti ostavansa Handelsbankenin Suomen henkilöasiakas- sekä varainhoito- ja sijoituspalveluliiketoiminnot.
Brändien arvostus 2023 -tutkimuksen mukaan suomalaiset pitävät S-Pankkia kotimaisena, helposti lähestyttävänä ja turvallisena. Kesäkuun lopussa S-Pankilla oli 3,2 miljoonaa asiakasta, joista aktiivisia oli noin 625 000.
Myös muut S-ryhmän brändit menestyivät tutkimuksessa S-Pankin ohella. Esimerkiksi S-Etukortti ja Prisma olivat Suomen 10 arvostetuimman brändin joukossa.
Brändien arvostus 2023 -tutkimuksessa selvitettiin 665 brändin arvostus suomalaisten keskuudessa. Tutkimus toteutettiin huhti-toukokuussa 2023 ja sen kohderyhmänä olivat 15–79-vuotiaat suomalaiset valtakunnallisesti Ahvenanmaata lukuun ottamatta.
Avainsanat
Yhteyshenkilöt
S-Pankin viestintä
Puh:+358 10 767 9300viestinta@s-pankki.fihttps://www.s-pankki.fiLinkit
S-Pankki
S-Pankki on kotimainen pankki ja osa S-ryhmää. Olemme olemassa siksi, että jokaisella olisi mahdollisuus vähän rahakkaampaan huomiseen. Meillä on yli kolme miljoonaa asiakasta ja tunnemme asiakkaidemme arjen. Tuomme siihen helppoutta ja hyötyä muun muassa helppokäyttöisten digitaalisten palveluidemme avulla. Täyden palvelun pankkina olemme tukena elämän pienissä ja suurissa käännekohdissa. s-pankki.fi
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta S-Pankki Oyj
Tiina Nurmi blir kommunikationsdirektör för S-Banken18.6.2024 13:00:00 EEST | Tiedote
Tiina Nurmi (FM) har utsetts till ny kommunikationsdirektör för S-Banken från och med den 15 augusti 2024. Hon har ansvaret för S-Bankens externa kommunikation samt för kommunikation som gäller arbetsgemenskap, ekonomi och kunder.
Tiina Nurmi S-Pankin viestintäjohtajaksi18.6.2024 13:00:00 EEST | Tiedote
Tiina Nurmi (FM) on nimitetty S-Pankin uudeksi viestintäjohtajaksi 15.8.2024 alkaen. Hänen vastuullaan on S-Pankin ulkoinen viestintä sekä työyhteisö-, talous- ja asiakasviestintä.
Janne Ronkanen S-Pankin ekonomistiksi18.6.2024 08:10:00 EEST | Tiedote
KTM Janne Ronkanen aloitti S-Pankissa ekonomistin tehtävässä toukokuun alussa. Ronkanen siirtyi S-Pankkiin Handelsbankenin senioriekonomistin tehtävästä, jossa hän toimi vuodesta 2015 lähtien.
S-Pankki selvitti: Suomalaisten halukkuus ostaa mökki on piristynyt – mökkeily ei enää itsestään selvä tapa viettää lomaa7.6.2024 08:06:00 EEST | Tiedote
S-Pankin Suuri mökkikysely paljastaa, että suomalaisten halukkuus ostaa mökki on noussut. Samaan aikaan vapaa-ajan viettotavat ovat murroksessa: mökille ei useinkaan mennä viettämään koko lomaa vaan mökillä saatetaan viettää lyhyitä pätkiä muiden lomailutapojen ohella.
Säästäjä-palvelun käyttäjämäärä ylitti merkittävän rajan – yli 100 000 suomalaista säästää nyt vaivattomasti sen kautta23.5.2024 13:56:07 EEST | Tiedote
S-Pankin mikrosäästämisen Säästäjä-palvelussa ylitettiin 100 000 käyttäjän raja. Viisi vuotta sitten lanseerattu Säästäjä on Suomen ensimmäinen mikrosäästämisen palvelu. Se tarjoaa monelle ensimmäisen kosketuksen rahastosijoittamiseen ja mahdollistaa säästöjen kerryttämisen helposti pienistä summista.
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme