Messukeskus

Muodin ystävä Sami Sykkö poimi I love me -messujen kiinnostavimmat muoti-ilmiöt: ”Suomalaisessa muodissa tapahtuu nyt paljon kiinnostavaa!”

Jaa

I love me -messujen historian ensimmäinen muodin ystävä, työelämäprofessori ja muotitoimittaja Sami Sykkö on valinnut mielestään kiinnostavimmat muoti-ilmiöt tapahtuman tarjonnasta. Sykön mielestä suomalaisessa muodissa tapahtuu nyt paljon kiinnostavaa: ”En malta odottaa messujen alkua, jotta pääsen näkemään koko muotitarjonnan ja kuulemaan alan ammattilaisten viimeisimmät kuulumiset ja näkemykset.” Kauneuden, muodin ja hyvinvoinnin ykköstapahtuma I love me järjestetään Helsingin Messukeskuksessa 20.–22.10.2023.

"Suomessa on syntynyt kaikessa hiljaisuudessa uusia muotibrändejä, joiden tuotteet nyt pääsen näkemään ensi kerran I love me -messuilla", I love me:n muodin ystävä Sami Sykkö sanoo.
"Suomessa on syntynyt kaikessa hiljaisuudessa uusia muotibrändejä, joiden tuotteet nyt pääsen näkemään ensi kerran I love me -messuilla", I love me:n muodin ystävä Sami Sykkö sanoo.

I love me:n ja Sami Sykön yhteistyö alkaa tämän syksyn I love me -tapahtumassa, jossa Sykkö juontaa muotiaiheisen ohjelman ja valitsee kiinnostavimmat muodin ilmiöt ja trendit I love me:n tarjonnasta. Osana I love me:n muodin ohjelmaa lauantaina 21.10. klo 13.30 kuullaan Suomen Muoti & Tekstiili ry:n tarjoama Millainen on muodin tulevaisuuden kuluttaja? -paneelikeskustelu. Mukana ovat muun muassa SMTJ:n johtava vastuullisuuden ja kiertotalouden asiantuntija Emilia Gädda ja tutkimusjohtaja Päivi Timonen Helsingin yliopiston Kuluttajatutkimuskeskuksesta.   

Yhteistyö jatkuu vuonna 2024, jolloin Sami Sykkö on mukana I love me:n muodin ohjelman ja tapahtumassa nähtävän uuden muodin teema-alueen suunnittelussa.  

”I love me:n tarjonta yllätti positiivisesti. Suomessa on syntynyt kaikessa hiljaisuudessa uusia muotibrändejä, joiden tuotteet nyt pääsen näkemään ensi kerran I love me -messuilla. Skannaan jo nyt myös ohjelmaa ja yrityksiä seuraavaa vuotta varten”, hän sanoo.  

Tässä Sami Sykön I love me 2023 -valinnat kategorioineen ja perusteluineen:  

Vuoden suomalainen: VIBAe  

Vuoden suomalainen on tuote tai brändi, joka meidän kaikkien tulisi tuntea. Uusi suomalainen kenkäyritys VIBAe on sellainen. Muodissa kollaboraatiot eli yhteistyöt ovat tämän ajan muotia. Nyt ilmiö on kiinnostava myös suomalaisittain: legendaarinen japanilainen muotitalo Comme des Garçons on tehnyt yhteistyötä VIBAen kanssa. Yhteistyön hedelmät näkyvät Homme-miestenmallistossa keväällä 2024.  

Vuoden kestävä: Jalkineliike Korkkari37  

Kyseessä on tuote, jonka valmistustapa, tai yritys, jonka koko toimintatapa on esimerkillisen kestävä. Suomalainen Korkkari37 on keksinyt tehdä mallikappaleista bisneksen ja antaa niille uuden elämän. Voidakseen myydä kenkiä niiden valmistajat tarvitsevat mallikappaleita, joiden avulla esitellä mallistoaan kauppojen sisäänostajille. Mallikappalekengät tehdään koossa 37, ja niitä valmistetaan vuosittain tuhansia pareja. Korkkari37 myy kengät suomalaisille naisille, joiden jalka on kokoa 37–38. 

Vuoden himotus: LUVBY  

Tuote jota kaikki juuri nyt himoitsevat. Harvoin Suomesta on tullut uusia sukkahousuyrityksiä, mutta nyt on. Suomalainen LUVBY mainostaa uusien tuotteidensa tuntuvan yhtä mukavilta kuin salihousut – siinäpä haastetta sukkahousuille! LUVBYn tuotteet valmistetaan pääsääntöisesti kierrätetyistä materiaaleista italialaisessa perheyrityksessä. Pieni aloitteleva suomalaisyritys on onnistunut visuaalisilla ja markkinoinnin keinoilla saamaan tuotteensa näyttämään hyvinkin houkuttelevilta. 

Vuoden näkijä: Vuoden Kaunein Sormus -kilpailu  

Uutta esitteleville messuille kuuluvat myös näyttelyt ja kilpailut, joissa haetaan ratkaisuja ja näkemystä huomisesta. Vuoden Kaunein Sormus -kilpailulla on jo perinteitä, ja tänä vuonna kisassa katsotaan tulevaisuuteen – sormusten suunnittelijat ovat etsineet huomisen kauneutta. Voittajan päättää yleisö. Kilpailun järjestävät yhteistyössä Häät-lehti ja Häät.fi sekä I love me -messut. 

Vuoden yllättäjä: KøfKøf Finland  

Muodin mustat hevoset tulevat, yllättävät ja valloittavat kaikkien sydämet. Ruotsalaiset ovat tehneet hauskoista ja iloisista sukista haluttuja ympäri maailmaa, ja nyt on suomalaisten vuoro. KøfKøfin sukissa seikkailevat esimerkiksi ongenkohot ja karjalanpiirakat. Pelkkä ajatus panee hymyilemään. 

Lisätiedot:  

Pia Sievinen, viestinnän asiantuntija, Helsingin Messukeskus, puh. 040 559 9155, pia.sievinen@messukeskus.com 

I love me on muodin, kauneuden ja hyvinvoinnin tapahtumakokonaisuus, joka järjestetään Helsingin Messukeskuksessa 20.–22.10.2023. Pohjois-Euroopan suurin ja energisin hyvinvointitapahtuma tuo yhteen kauneuden, hyvinvoinnin ja muodin kiinnostavimmat brändit ja tuoreimmat trendit. I love me tuo mukanaan hyvä oloa – sisäisesti ja ulkoisesti. iloveme.fi I @iloveme_official I #iloveme2023 

Avainsanat

Yhteyshenkilöt

Lisätiedot:  
Pia Sievinen, viestinnän asiantuntija, Helsingin Messukeskus, puh. 040 559 9155, pia.sievinen@messukeskus.com

Linkit

Tietoja julkaisijasta

Helsingin Messukeskus on Suomen elämyksellisin tapahtumakortteli ja vaikuttavin kohtaamismedia. Onnistuneet kohtaamiset jättävät vahvan muistijäljen ja tuottavat kiistatonta tulosta. Suomen suurin tapahtumajärjestäjä tuottaa laadukkaita tapahtumia sekä vuokraa tilojaan ja palvelujaan erilaisten tapahtumien areenaksi. Messukeskuksen itse tuottamia tapahtumia ovat mm. Habitare, Helsingin Kirjamessut, Educa, FinnBuild, Matkamessut ja Vene Båt. Vierastapahtumina Messukeskuksen tiloissa järjestetään mm. Slush, Nordic Business Forum, Assembly, Koiramessut sekä lukuisia kansainvälisiä kongresseja ja yritystapahtumia vuosittain. Tilat käsittävät 7 hallia, 40 muuntuvaa kokoustilaa, 21 ravintolaa ja oman tapahtumahotellin. Omistajayritys Suomen Messut Oyj perustettiin vuonna 1919. | Messukeskus. The real social media. | www.messukeskus.com @messukeskus

Helsinki Expo and Convention Centre (brand name Messukeskus) hosts Finland’s most inspiring events and exciting encounters. We create successful and lasting interactions with undisputable results. As Finland’s premier experience provider, we organise high-quality events and rent out our facilities for various occasions/ for a wide variety of occasions. Events produced by Messukeskus include, among others, Habitare, the Helsinki Book Fair, Educa, Finnbuild, Matka Nordic Travel Fair, and Helsinki International Boat Show. Messukeskus also hosts guest events such as Slush, Nordic Business Forum, Assembly, International Dog Fair, as well as many international congress and business events every year. Our premises include 7 halls, 40 convertible meeting rooms, 21 restaurants, and our own hotel.The Finnish Fair Corporation was founded in 1919. |  Messukeskus. The real social media | www.messukeskus.com @messukeskus 

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.

Lue lisää julkaisijalta Messukeskus

Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.

Tutustu uutishuoneeseemme
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye