Maskun Kalustetalo valitti markkinaoikeuden päätöksestä korkeimpaan hallinto-oikeuteen
Markkinaoikeus lievensi elokuussa Maskun Kalustetalo Oy:lle määrätyn seuraamusmaksun 300.000 euroon kuluttaja-asiamiehen hakeman miljoonan euron sijaan. Maskun Kalustetalo oli tyytymätön MAO:n päätökseen ja valitti seuraamusmaksupäätöksestään 29.9.2023 korkeimpaan hallinto-oikeuteen.
Masku vaati ensisijaisesti, että korkein hallinto-oikeus kumoaa päätöksen ja jättää seuraamusmaksun määräämättä.
Valituksessa muun muassa todetaan, että kuluttaja-asiamiehen selvitys kymmenen sohvan alennusmarkkinoinnista ei kuvasta Maskun Kalustetalon yleistä toimintatapaa edes sohvien tuoteryhmässä, kuten annetussa MAO:n päätöksessä on todettu.
– Koemme ikäväksi, että joudumme käsittelemään asiaa oikeusteitse. Masku on ollut koko ajan halukas yhteistyöhön kuluttaja-asiamiehen kanssa. Olemme aina olleet halukkaita tarkastelemaan markkinointikäytäntöjämme toimiaksemme huolellisesti ohjeistuksien mukaisesti. Jatkamme Maskun määrätietoista kehittämistä ja haluamme tuoda uusia, edullisia palvelumalleja ja tuotteita asiakkaillemme. Suomalaisena perheyhtiönä haluamme aina olla asiakkaan puolella, ja meille on tärkeää pystyä lunastamaan asiakkaillemme antamamme hintalupaus, Maskun Kalustetalon toimitusjohtaja Hanna Kuronen toteaa.
Lisätiedot:
Toimitusjohtaja Hanna Kuronen, hanna.kuronen@masku.com
Maskun Kalustetalo Oy on yksityisessä omistuksessa oleva kotimainen perheyritys, joka on toiminut huonekalualalla jo vuodesta 1983. Suomessa Masku-myymälöitä on 46. Yhtiö työllistää noin 300 henkilöä.
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta Maskun Kalustetalo Oy
Suomalaisista 81 prosenttia ostaa huonekalunsa mieluummin myymälästä kuin verkkokaupasta11.10.2023 12:51:48 EEST | Tiedote
Kivijalkamyymälöiden suosio suomalaisten sisustajien keskuudessa pitää yhä pintansa. Selkeä enemmistö suomalaisista sisustajista suosii kivijalkamyymälöitä verkkokauppaa enemmän. Inspiraation hakemisessa ja valikoimaan tutustumisessa huonekaluliikkeiden verkkosivut sekä internetin hakukoneet kuitenkin ovat tärkeimmät kanavat. Asia käy ilmi Maskun Kalustetalon ja Taloustutkimuksen toteuttamasta Suomalaiset huonekaluostajina 2023 -tutkimuksesta.
Kyselytutkimus: suomalainen sisustaja ostaa tarpeeseen, asioi myymälässä, ei kuuntele muita eikä ole kiinnostunut trendeistä13.9.2023 10:00:59 EEST | Tiedote
Maskun Kalustetalo selvitti suomalaisten kuluttajien huonekalujen ja sisustustarvikkeiden ostamiseen liittyviä tottumuksia ja toiveita. Taloustutkimuksen kanssa toteutettu Suomalaiset huonekaluostajina 2023 -tutkimus luo kuvan suomalaisista sisustajina sekä valottaa kuluttajien rahankäyttöä ja ostokäyttäytymistä.
Kuluttaja-asiamiehen Maskun Kalustetalolle ehdottama seuraamusmaksu lieveni markkinaoikeudessa30.8.2023 16:28:27 EEST | Tiedote
Markkinaoikeus on 30.8.2023 antamallaan päätöksellä vahvistanut Maskun Kalustetaloa koskevan syytteen harhaanjohtavasta markkinoinnista ja lieventänyt yhtiölle määrätyn seuraamusmaksun 300 000 euroon kuluttaja-asiamiehen hakeman miljoonan euron sijaan.
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme