
Reiman uudeksi toimitusjohtajaksi on nimitetty Heikki Lempinen
Lastenvaateyhtiö Reima Group saa uuden toimitusjohtajan talon sisältä, kun pitkäaikainen toimitusjohtaja Elina Björklund siirtyy yhtiön hallituksen puheenjohtajaksi. Vuodesta 2017 Reiman palveluksessa työskennellyt kauppatieteiden tohtori Heikki Lempinen, 40, aloittaa yrityksen toimitusjohtajana 1.1.2024. Heikki Lempinen on työskennellyt Reimalla ensin Chief Digital Business Officer -roolissa vastaten digitaalisen liiketoiminnan kasvusta ja viimeiset kolme vuotta hän on johtanut yrityksen suurinta markkina-aluetta Eurooppaa. Ennen Reimaa Heikki työskenteli Sanoma Digitalin ja Zalandon kehitys- ja johtotehtävissä.
Elina Björklund on toiminut Reiman toimitusjohtajana vuodesta 2012. Hänen kaudellaan Reima on lähes kolminkertaistanut liikevaihtonsa 155 miljoonaan euroon (2022). Tänä vuonna yhtiön vertailukelpoinen kasvu ilman lopetettuja Venäjän toimintoja on ollut 14 %. Liikevaihdosta noin 85 % tulee kansainvälisiltä markkinoilta ja 60 % digitaalisten kanavien kautta. Yritys on myös vastuullisuudessa edelläkävijä: tänä vuonna jo 90 % Reiman valmistamista vaatemalleista sisältää kierrätettyjä kuituja tai muita vastuullisempia materiaaleja.
”On ollut etuoikeus olla rakentamassa tätä tarinaa yhdessä Reiman osaavan ja kansainvälisen huipputiimin kanssa. Olen kiitollinen pääomasijoitusyhtiö Riversidelle luottamuksesta saadessani nousta Reiman hallituksen puheenjohtajaksi ja näin jatkaa hallituksen kautta Reiman kasvutarinan tukemista. Jätän yhtiön operatiivisen johtamisen rauhallisin mielin Heikin ja kokeneen tiimin käsiin. Reima on erittäin iskukykyisessä kunnossa, ja kansainvälinen kysyntä ulkoilun ja aktiivisen lapsuuden mahdollistaville tuotteillemme on suurta. Vahvimmin yhtiössämme kasvavatkin tällä hetkellä omat digitaaliset kanavat, erityisesti Pohjois-Amerikassa. Nyt kun merkittävät teknologiainvestoinnit on tehty, Reimalla on käytössään skaalautuva alusta, jonka avulla se pystyy jatkamaan kannattavaa kasvua”, Elina Björklund sanoo.
”Heikki on luonteva ja erinomainen jatkaja työlleni. Hän on innostava johtaja, joka tuntee talon ja Reiman toimivaksi todetun strategian läpikotaisin. Heikin johdolla Euroopan myyntiyksikössä on saatu aikaan huipputuloksia erityisesti parantuneen kannattavuuden ja suoran kuluttajamyynnin kasvun ansiosta”, Elina Björklund jatkaa.
”En voisi kuvitella mielenkiintoisempaa ja merkityksellisempää tehtävää. Reima vie maailmalle pohjoismaista elämäntapaa, jossa aktiivinen lapsuus on keskiössä, ja digitaaliset kanavat toimivat liiketoimintamme kasvun keihäänkärkenä. Reima edustaa trendejä, jotka vahvistuvat kaikilla kohdemarkkinoillamme: vanhemmat tekevät vastuullisia valintoja ja tiedostavat ulkoilun merkityksen lapsilleen. Tulevaisuudessa kestävä ja laadukas tuote on näkemyksemme mukaan entistä tärkeämmässä roolissa. Visiossani Reima-brändi ottaa entistä vahvemman aseman lasten hyvinvoinnin puolestapuhujana. Yrityksenä jatkamme data- ja digivetoista kasvua yhdessä kumppaniemme, asiakkaidemme sekä jo miljoonan vahvuisen Reima Friends -yhteisömme kanssa”, Heikki Lempinen sanoo.
Avainsanat
Yhteyshenkilöt
Riika Paakkunainen, viestintäpäällikkö, puh. 050-3228293
Heikki Lempinen, puh. 040-3538436
sähköpostit etunimi.sukunimi@reima.com
Tietoja julkaisijasta
Reima on maailman johtava toiminnallisten lastenvaatteiden brändi, joka tunnetaan palkituista innovaatioistaan ja laadukkaista tuotteistaan. Reima vaatettaa aktiiviset 0–12-vuotiaat lapset päästä varpaisiin ympäri vuoden. Vaatteiden lisäksi Reima tarjoaa laajan valikoiman jalkineita, asusteita ja ratkaisuja lapsille ja heidän vanhemmilleen. Vuonna 2022 Reiman liikevaihto oli 155 miljoonaa euroa, ja yhtiö työllistää noin 350 henkilöä seitsemässä maassa.
Lisätietoja: https://company.reima.com/fi
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta Reima
Klaus Haapaniemi suunnitteli Reimalle uniikin kuosin – mallisto kaupoissa 1.3.28.2.2022 12:47:07 EET | Tiedote
Uusi lastenvaatemallisto yhdistää toiminnallisuuden taianomaisiin kuoseihin Lastenvaatebrändi Reiman kaikkien aikojen ensimmäinen designer-yhteistyömallisto on täydellinen yhdistelmä Reimalle ominaista toiminnallisuutta sekä Klaus Haapaniemen taianomaisia kuvituksia, jotka juhlistavat lasten rikasta mielikuvitusta. Kansainvälisesti tunnustettu taiteilija ja suunnittelija Klaus Haapaniemi on luonut mallistoa varten uniikin Niitty (Spring Field) -nimisen kuosin, joka heijastelee hänen runsasta ja leikkisää, suomalaisesta kansanperinteestä ammentavaa tyyliään. Iällä tai sukupuolella ei ole väliä, mielikuvitus on tärkein Klaus Haapaniemi ja Reima jakavat saman filosofian: iällä tai sukupuolella ei ole väliä, mielikuvitus on tärkein. Reiman suunnitteluprosessissa erilaisten lasten uniikit erityistarpeet otetaan aina tarkasti huomioon, olipa kyse ikäryhmästä, koosta tai aktiivisuudesta. Reiman tuttu toiminnallisuus yhdessä Klaus Haapaniemen satumaisten printtien kanssa yhdistyy mallistossa,
Reima x Klaus Haapaniemi: Kiinnostava uutuusmallisto lapsille20.1.2022 14:54:30 EET | Tiedote
Toiminnallisista lastenvaatteista tunnettu Reima julkaisee kaikkien aikojen ensimmäisen designer-yhteistyömallistonsa, joka on toteutettu yhteistyössä suunnittelija Klaus Haapaniemen kanssa. Haapaniemi on kansainvälisesti tunnettu taiteilija ja printtisuunnittelija, jonka uniikki, runsas tyyli ammentaa suomalaisen kansanperinteen taianomaisesta maailmasta. Mallisto on Reiman ensimmäinen laajempi lasten sisävaatemallisto. Merkki on aiemmin tunnettu korkealaatuisista ja käytännöllisistä ulkovaatteistaan. Pääosin luomupuuvillasta Euroopassa valmistettu Reima x Klaus Haapaniemi -mallisto jatkaa Reiman vastuullisuusmissiota, joka on aina ollut merkin arvomaailman ytimessä.
Lastenvaatteiden kiertotalous nyt mobiilisovelluksessa - Reima lanseeraa innovatiivisen palvelun madaltamaan lastenvaatteiden kierrätyksen kynnystä3.11.2021 12:43:01 EET | Tiedote
Lastenvaatteiden kierrätyksen kasvaessa nopeasti Reima tuo markkinoille uudenlaisen kierrätyspalvelun, jonka tarkoituksena on innostaa suomalaisia kiertotalouteen. Lastenvaatteiden kierrätys tee se itse -myynnin avulla vie lapsiperheiltä merkittävästi aikaa. Uusi Reima Rescue -palvelu tekee vaatteiden myynnin helpoksi ja madaltaa näin kynnystä kierrätykseen ja käytettyjen vaatteiden hankintaan.