Helsingin kaupunki, sosiaali-, terveys- ja pelastustoimiala

Terveysasemien takaisinsoittoa sujuvoitetaan

Jaa

Maanantaista 27.11. alkaen Helsingin terveysasemien takaisinsoittoon tulee muutoksia, joilla halutaan lyhentää puhelinpalvelun jonoja ja sujuvoittaa yhteyden saantia terveyspalveluihin.

Jatkossa takaisinsoittopyynnön jättäneille terveysasemien asiakkaille soitetaan takaisin yhden kerran. Jos asiakasta ei tuolloin tavoiteta, hän saa tekstiviestin, jossa kehotetaan ottamaan yhteyttä uudelleen. Aiemmin asiakasta on tavoiteltu kaksi tai jopa kolme kertaa, jos hän ei ole ensimmäisellä kerralla vastannut.

”Puhelut saadaan jatkossa hoidettua nopeammin, kun ammattilaisemme eivät yritä toistuvasti tavoitella asiakkaita. Tavoite on, että asiakkaat saavat yhteyden tarvitsemaansa palveluun nopeammin ja tavoitettavuutemme muutenkin paranee”, toteaa Helsingin terveysasemien johtajalääkäri Timo Lukkarinen

”Haluamme sujuvoittaa yhteydenottoa terveysasemille. Tätä meiltä edellyttää myös terveydenhuoltolain muutos”, Lukkarinen jatkaa.    

Marraskuun 27. päivästä alkaen terveysasemien takaisinsoitto palvelee maanantaista torstaihin kello 8–16 ja perjantaisin sekä pyhien aattoina kello 8–15.  

”Uskon, että uudistuksen myötä pystymme käyttämään resurssejamme tehokkaammin ja tarkoituksenmukaisemmin, tästä on hyötyä asiakkaillemme”, summaa Timo Lukkarinen. 

Yhteys terveysasemalle myös sähköisesti

Terveysasemien asiakkaat saavat yhteyden terveyspalveluihin kätevästi myös sähköisesti. Sotebotti Hesteriltä (hel.fi/terveysasemat) voi kysyä laajasti terveyteen ja terveyspalveluihin liittyviä kysymyksiä. Ympäri vuorokauden palveleva Hester ohjaa tarvittaessa eteenpäin.

Sotebotti Hesterin chatissä (hel.fi/terveysasemat) ammattilaiset palvelevat asiakkaita aikaisempaa pidempään ja jo heti aamusta. Terveysasemat kokeilevat vuoden loppuun saakka chatin aukioloajan aikaistamista siten, että terveysaseman ammattilaiset ovat käytettävissä arkisin kello 7.45-14.

Myös tekemällä Omaolo-oirearvion osoitteessa omaolo.fi saa tarvittaessa yhteyden ammattilaiseen. Maisa-palvelussa (maisa.fi) voi asioida terveysasemalla kiireettömissä asioissa.

Toivomme, että yhteyttä otettaisiin vain yhden kanavan kautta. Näin vähennetään yhteydenoton ruuhkia ja pystymme palvelemaan asiakkaitamme nopeammin.   

Lisätietoa

Timo Lukkarinen, terveysasemien johtajalääkäri, p. 040 7255 199, timo.lukkarinen@hel.fi    

Yhteyshenkilöt

Helsingin kaupunki, sosiaali-, terveys- ja pelastustoimiala

Hyvinvointia, terveyttä ja turvallisuutta helsinkiläisille yhteistyöllä ja vahvalla osaamisella

Toinen linja 4A

PL 6000 00099 Helsingin kaupunki

09 310 5015 (vaihde)

www.hel.fi/sotepe

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.

Lue lisää julkaisijalta Helsingin kaupunki, sosiaali-, terveys- ja pelastustoimiala

Helsingin sosiaali- ja terveyspalvelujen suositteluindeksi edelleen nousussa - Palvelukeskusten asiakkaat ovat tyytyväisiä tarjontaan19.9.2024 09:21:28 EEST | Tiedote

Huhti-kesäkuun asiakaskokemuskatsaus ja omavalvontaraportti kertovat, mitkä asiat ovat palveluissamme kehittyneet ja missä on vielä tekemistä. Palvelujemme NPS-suositteluindeksi on nyt 62. Erityisen korkealla suositteluindeksi on palvelukeskuksissa ja sisätautien poliklinikalla. Jonot ovat paikoin lyhentyneet ja henkilöstötilanne on parantunut.

Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.

Tutustu uutishuoneeseemme
HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye