Marketing Finland ryMarketing Finland ry

Effie 2023 -finaaliin 25 markkinointityötä

Jaa

Effie Awards Finland 2023 -ohjausryhmä on valinnut ensimmäisen kierroksen tuomaroinnin pisteiden perusteella kilpailun finalistit. Toiselle tuomarointikierrokselle pääsi yhteensä 25 markkinointityötä, joista seitsemän työtä on ehdolla useammassa kategoriassa.

Mielestäni taso on noussut viime vuodesta. Shortilla on laaja kattaus vahvaa markkinointistrategian osaamista eri toimialoilta. Mukana on useampikin maailmanluokan työ, jossa on kirkas tavoite, selkeä strategia, laadukas luova toteutus ja hyvät tulokset. Jokaisen markkinoijan kannattaa tutustua Effie-töihin ja ammentaa oppia Suomen parhailta, kommentoi tämän vuoden päätuomari ja hasan & partnersin toimitusjohtaja Riku Vassinen.

Effie Awards -kilpailussa etsitään hyvin suunniteltuja, luovia ja tuloksellisia markkinointikampanjoita. Keskeisiä kriteereitä ovat tulosten lisäksi strateginen oivallus, kampanjan haasteellisuus, ideoiden toimivuus ja mitattavuus. Viimeisellä arviointikierroksella tuomaristo antaa pisteet myös luoville elementeille.

Päätuomari Riku Vassisen lisäksi Effie Awards Finlandin tuomaristossa on 40 liikkeenjohdon, markkinoinnin ja markkinointiviestinnän kokenutta ammattilaista, jotka edustavat asiakkaita, toimistoja, korkeakouluja ja mediaa.

Tämän vuoden voittajat palkitaan 15.2.2024 järjestettävässä Effie Finland -gaalassa, Pikku- Finlandiassa. Gaalan lipunmyynti on nyt avoinna Marketing Finlandin verkkokaupassa. Finalistien joukosta parhaat palkitaan Bronze, Silver ja Gold Effie -palkinnoilla. Koko kilpailun paras kampanja saa arvostetun Grand Effie -palkinnon. 

 

Vuoden 2023 Effie Awards Finland -shortlistalle nousseet työt ovat:

 

ERIKOISSARJA

Ajankohtainen markkinointiteko

Counterstrike of the Free Press

Helsingin Sanomat & Miltton, Flc 

Täällä pelkään minä

Musti ja Mirri & Erma&Reinikainen, San Francisco Agency, United Imaginations, Interactive Inuits, Cocoa Media Productions Oy, Clear Channel Suomi Oy, JCDecaux Finland Oy

Brändätyt sisällöt

Iconic Niksi-Pirkka was reborn on TikTok

K-ryhmä & hasan & partners, Miltton

 

Brändikokemus

Counterstrike of the Free Press

Helsingin Sanomat & Miltton, Flc 

 

McDrip – muodin takia töihin

McDonald's (Finland) & NORD DDB Helsinki, VAIN Fashion Group Oy, OMD (Finland)

 

Daavid vs Goljat

WTF-World´s Toughest Fix. How Adhesive Brand Became a Pop Culture Phenomenon?

Rakennuskemia Oy & hasan & partners, Warner Music Finland, Onefx

Non-Profit

Itämeri kesäkuntoon

Baltic Sea Action Group & TBWA Helsinki, Maker3D, Zetapuu

Maailman arvokkain pelipaita

Suomen Paralympiakomitea & The&Partnership Finland, Pohjoisranta-BCW, KoskiSyväri, Tremedia

UNICEFin joulukampanja rakensi lasten tulevaisuutta ennätyssummalla

Suomen Unicef & Oy SEK Ab, Director's Guild, Mediabrands, OMD (Finland)

 

Pienet ja alueelliset budjetit

Avaimet rauhaan

CMI – Martti Ahtisaari Peace Foundation & TBWA Helsinki, Def Agency

Sosiaalinen media

McDrip – muodin takia töihin

McDonald's (Finland) & NORD DDB Helsinki, VAIN Fashion Group Oy, OMD (Finland)

Strateginen markkinointi

Mehiläisillä on elämä tehtävänä

Mehiläinen Oy & Bob the Robot Oy, OMD (Finland)

Näin myydään autoja enemmän kuin kukaan muu

Saka Finland & Avidly Oy, Grillifilms, Nöjd, Miracle Sound Oy, HotSpot

Yhtenäinen brändi, parempi mieli

Atria Suomi Oy & TBWA Helsinki, Wavemaker

Oomi Energia 

Oomi Oy & Bob the Robot Oy, Omnicom, Pinata, Vild Factory, OIKIO Digital Performance Agency

 

Vaikuttajamarkkinointi

Kaistalla – Drive Thru Talk Show

McDonald's (Finland) & NORD DDB Helsinki, OMD (Finland), Cocoa Media Productions 

Yrityskuva

Counterstrike of the Free Press

Helsingin Sanomat & Miltton, Flc 

Telia Turvaverkko

Telia Finland & TBWA Helsinki, Group M (Finland)

Tilipäivä

S-RYHMÄ & Bob the Robot Oy & OMD (Finland), Pictures Helsinki, Mjölk

KAUPPA & KULUTTAJA

Brändiratkaisu

WTF-World´s Toughest Fix. How Adhesive Brand Became a Pop Culture Phenomenon?

Rakennuskemia Oy & hasan & partners, Warner Music Finland, Onefx

Oddlygood – From plant-based to taste-based

Oddlygood Global Oy & TBWA Helsinki, Dagmar, TBWA Screen

 

Data-Driven

K-Plussa - Kuinka iso oppi olemaan pieni?

Kesko Oyj & Dagmar & Turhala Oy

Mediainnovaatio

HIFK – miten saimme koko Suomen näkemään punaista

Helsingin IFK & hasan & partners, Inkfish studios

 

Uusi tuote tai palvelu

Kirjaimellisen tehokas lanseeraus

Cloetta Suomi & TBWA Helsinki, TBWA Screen, Agent Pekka, Toinen PHD 

Lago di Pudas

Apetit & Make it Simple, Grillifilms, Dagmar

MEDIA

Mediaidea 

McDrip - muodin takia töihin

McDonald's (Finland) & NORD DDB Helsinki, VAIN Fashion Group Oy, OMD (Finland)

 

Mediainnovaatio - nousevat & nykyiset mediakanavat

Avaimet rauhaan

CMI – Martti Ahtisaari Peace Foundation & TBWA Helsinki, Def Agency

Täällä pelkään minä

Musti ja Mirri & Erma&Reinikainen, San Francisco Agency, United Imaginations, Interactive Inuits, Cocoa Media Productions Oy, Clear Channel Suomi Oy, JCDecaux Finland Oy

POSITIIVINEN MUUTOS

Sosiaalinen vastuu – Brändit

Counterstrike of the Free Press

Helsingin Sanomat & Miltton, Flc 

Täällä pelkään minä

Musti ja Mirri & Erma&Reinikainen, San Francisco Agency, United Imaginations, Interactive Inuits, Cocoa Media Productions Oy, Clear Channel Suomi Oy, JCDecaux Finland Oy

 

Sosiaalinen vastuu - Non-Profit

Maailman arvokkain pelipaita

Suomen Paralympiakomitea & The&Partnership Finland, Pohjoisranta-BCW, KoskiSyväri, Tremedia

TUOTTEET & PALVELUT

Autoilu & Moottoriala

Elämäsi parhaita valintoja

Saka Finland & Avidly Oy, Grillifilms, Nöjd, HotSpot

Elintarvikkeet

Lago di Pudas

Apetit & Make it Simple, Grillifilms, Dagmar
 

Snellman Group - Kaikkien aikojen lihapullalanseeraus – tuplana

Snellman Group & Folk Finland Oy, Dagmar, Genero - The Growth Marketing Co., United Writers Oy, DNM13 Revolution Oy

Terveysala

S-apteekki – Iso kirjain kohti lakiuudistusta.

S-RYHMÄ & United Imaginations, Omnicom Media Group (Finland)

Vähittäiskauppa

Cittari hoitaa

Kesko Oyj & TBWA Helsinki, Lucy Loves Stories, Dagmar

 

Avainsanat

Yhteyshenkilöt

Effie Awards -kilpailusta

Effie on maailman laajin ja arvostetuin markkinointiviestinnän tehokkuutta mittaava kilpailu. Sen omistaa Effie Worldwide Inc. Kilpailun perusti New York American Marketing Association (NYAMA) vuonna 1968. Effie on rekisteröity tavaramerkki.

Effie-kilpailua järjestetään yli 50 maassa. Suomessa kilpailun järjestää Marketing Finland. Tänäkin vuonna kilpailun pääyhteistyökumppanina on Sanoma Media Finland.

Tietoja julkaisijasta

Marketing Finland on markkinoinnin liike, johon voivat liittyä jäseniksi markkinointia ja viestintää tekevät yritykset sekä alan palvelutarjoajat. Vuonna 2020 Marketing Finland sekä Markkinoinnin, teknologian ja luovuuden liitto MTL päättivät toimintojensa yhdistämisestä. Tämän jälkeen Marketing Finlandin alle on järjestäytynyt myös muita markkinoinnin asiantuntijaorganisaatioita. Marketing Finlandin jäsenet ovat mukana ostamassa ja tuottamassa suurinta osaa Suomessa tehtävää markkinointia ja viestintää.

Marketing Finland kuuluu maailman johtaviin markkinoinnin verkostoihin: WFA, 90 % maailman markkinointiostoista, EACA, 2500 markkinoinnin ja viestinnän organisaatiota ja 120 000 ammattilaista 30 Euroopan maasta ja ICCO, 3000 viestintätoimistoa globaalisti 66 maasta.

Marketing Finlandin tehtäviin kuuluvat muun muassa edunvalvonta, alan koulutukset, konsultointi, sekä verkostojen rakentaminen. Marketing Finland järjestää Suomessa markkinoinnin ja viestinnän johtavia kilpailuja kuten Cannes Lions, Effie Awards Finland, Finnish Comms Awards, Young Lions Finland ja Vuoden brändinrakentaja.

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.

Lue lisää julkaisijalta Marketing Finland ry

Finnish Comms Awards voittajat 202431.10.2024 22:43:50 EET | Tiedote

SEKin ABB Suomelle toteuttama työ Suomalainen valmennusosaaminen kansainvälisille areenoille valittiin vuoden viestintätyöksi. Vuoden vaikuttamiskampanjaksi valittiin Viestintätoimisto Manifeston ja Creative Dayn Syöpäjärjestöille toteutettu työ Älä ole koekaniini – Syöpäjärjestöille toteutettu sähkösavukkeiden käyttöä ehkäisevä kampanja. Vuoden viestintätoimistona palkittiin Ahjo Communications Oy. Vuoden viestintäkonsultiksi valittiin Kristiina Nieminen, Vuoden pitchaajaksi Aapo Kuortti, sekä Vuoden nuoreksi kyvyksi Rosanna Lyytinen. Tänä vuonna Vuoden Timantti palkinnon sai Christina Forsgård, Netprofile Finland Oy:sta. Finnish Comms Awards -kilpailun järjestää Marketing Finland yhteistyössä VaLa ry:n kanssa.

Finnish Comms Awardsin finalistit valittu: parhaita töitä yhdistää viestinnän vaikuttavuuden ymmärrys26.9.2024 10:00:00 EEST | Tiedote

Tänä vuonna kilpailu sai runsaan ja edustavan osanoton sekä täysin uusia osanottajia. Kilpailun loppusuoralle valittiin 49 kilpailuhakemusta 16 eri toimistosta. Eniten shortlistalle päässeitä töitä oli seuraavilta toimistoilta: SEK (11), Ahjo Communications (7), TBWA\Helsinki (6) ja Netprofile (5). Voittajat julkistetaan Finnish Comms Awards -gaalassa, Helsingissä, torstaina 31.10.2024. Kilpailu järjestetään 13. kerran ja järjestäjänä toimii Marketing Finland yhteistyössä VaLa ry:n kanssa.

Finnish Comms Awards 2024 -kilpailun päätuomariksi Taru Nikulainen, Brunnen Communications -viestintätoimistosta6.6.2024 09:00:00 EEST | Tiedote

Suomen suurin ja arvostetuin viestintäkilpailu Finnish Comms Awards järjestetään jälleen syksyllä 2024 – nyt jo 13. kerran. Finnish Comms Awards -kilpailu jakaa tunnustusta viestintätoimiston ja asiakkaan väliselle laadukkaalle ja pitkäjänteiselle yhteistyölle. Kilpailussa nostetaan esiin viestintätoimistojen kanssa tehtävän työn erityisyyttä sekä vuorovaikutuksessa syntyvää arvoa: onnistunut viestintätyö tehdään yhdessä ja se on pitkäjänteistä, vaikuttavaa sekä usein kokonaisvaltaista.

Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.

Tutustu uutishuoneeseemme
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye