Lidlin alekampanja innosti suomalaiset lataamaan etusovellusta
Lidl ilmoitti joulukuun vaihteessa antavansa viisi euroa alennusta vähintään 40 euron ostoksista lähes koko joulukuun ajan. Ensimmäisen tarjousviikon aikana jopa kymmenentuhatta suomalaista latasi kaupan etusovelluksen saadakseen alennukseen oikeuttavan kupongin.

Lidl käynnisti 30.11. ennen näkemättömän kampanjan: Lähes koko joululuun ajan asiakkaat saavat tarjouskuponkia näyttämällä viiden euron alennuksen jokaisesta vähintään 40 euron ostoksesta. Alennuskuponki sai suomalaiset ryntäämään sovelluskauppaan ja lataamaan etusovellusta. Lidl Plus -sovelluksen uusien lataajien määrässä näkyy selkeä piikki kampanjan käynnistyttyä.
– Osasimme odottaa, että kampanja aiheuttaa innostusta asiakkaissamme, mutta sovelluksen uudet latausmäärät pääsivät kuitenkin yllättämään iloisesti. Lidl Plussassa on aiemminkin ollut erinomaisia etuja, mutta tämä kyseinen kampanja menee kyllä kärkeen. Kampanjan ensimmäisenä päivänä sovellukseen rekisteröityi useita tuhansia uusia käyttäjiä ja viikossa meni kymmenen tuhannen raja rikki, sanoo Lidlin kampanjoinnin ja markkinoinnin johtaja Meri Aalto.
Lidl Plus -sovelluksen ohella kuponki löytyy myös Lidlin viikottain ilmestyvästä tarjouslehdestä. Ensimmäisten kampanjapäivien aikana kassoilla vilisivätkin kiivaaseen tahtiin niin sähköiset kuin paperisetkin kupongit. Ensimmäisten kampanjapäivien aikana kuponkeja skannattiin ahkerasti ympäri Suomen, joten jopa sadattuhannet suomalaiset saivat helpotusta jouluostoksiinsa jo muutaman päivän aikana. Parhaimmillaan asiakas voi saada 12,5 prosenttia alennusta koko joulukuun ostoksistaan Lidlissä.
– Tämä on todella iso panostus asiakkaisiimme. Rahanarvoisen edun lisäksi kuponki on selvästi tuonut asiakkaillemme myös rutkasti hyvää mieltä – myymälöistä on kuulunut terveisiä, että asiakkaat ovat kiitelleet ja kertoneet alennuksen tulevan todella tarpeeseen joulun hankintojen käydessä kuumimmillaan, kertoo Lidlin myynnin ja tavaranhallinnan johtaja Akseli Mäkisalo.
Tarjouskampanja on voimassa 30.11.−27.12.2023 eli vielä reilun viikon ajan. 40 euron yhteissummaa eivät kerrytä alkoholi-, tupakka-, tupakointi- ja nikotiinituotteet, äidinmaidonkorvikkeet, aikakaus- ja sanomalehdet, postikortit, pullopantit tai lahjakortit.
Yhteyshenkilöt
Lidlin viestintä
Puh:(09) 23456 400media@lidl.fiTietoa julkaisijasta
Lidl on yksi Euroopan suurimmista päivittäistavaraketjuista. Suomessa 20 vuotta toimineessa ketjussa työskentelee lähes 5800 henkilöä. Yli 200 myymälän verkosto ulottuu Hangosta Sodankylään ja tavarantoimitukset myymälöihin hoidetaan Janakkalassa, Laukaassa ja Järvenpäässä sijaitsevista jakelukeskuksista. Lisätietoa tuotteista ja ajankohtaisista tarjouksista löytyy Lidl Plus -etusovelluksesta tai osoitteessa lidl.fi. Lisätietoja yrityksestä osoitteessa corporate.lidl.fi. Lidlin tiedotteet voi tilata suoraan sähköpostiin täältä.
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta Lidl Suomi
Takaisinveto: Riisipuuro saattaa sisältää gluteenia31.3.2025 16:13:25 EEST | Tiedote
Lidl vetää myynnistä eriä Kartanon riisipuuroa. Erät saattavat sisältää gluteenia yli sallitun rajan, jonka mukaan tuotetta saa markkinoida gluteenittomana. Tuote voi näin ollen olla vaarallinen keliaakikoille tai gluteeniyliherkille. Muille tuote on turvallinen. Takaisinveto koskee eriä, joissa viimeinen käyttöpäivä on aikavälillä 31.3.–23.4.2025.
Takaisinveto: BBQ-maustetuissa siankamarasnackseissa salmonellaepäily31.3.2025 15:13:24 EEST | Tiedote
Lidl vetää myynnistä Sol & Mar -merkin BBQ-maustettuja Chicharricos siankamarasnackseja salmonellaepäilyn vuoksi. Kyseessä on huoneenlämmössä säilytettävät tuote. Takaisinveto koskee erää parasta ennen -päivämäärällä 4.8.2025. Tuotetta on myyty Lidlissä Espanja-teemaviikolla 13.3. alkaen. Teemaviikolla on ollut myynnissä myös maustamattomia friteerattuja siankamarasnackseja, joita takaisinveto ei koske.
Lidlin Dubai-suklaa villitsi asiakkaat: myytiin päivässä loppuun14.3.2025 12:24:23 EET | Tiedote
Lidl toi torstaina 13.3. myyntiin someviraaliksikin noussutta Dubai-suklaata. 122 gramman painoisen luksussuklaan sai Lidlistä edulliseen 4,99 euron hintaan. Suklaata tuotiin myyntiin iso erä, mistä huolimatta levyt myytiin päivässä loppuun. Seuraavaksi Lidl tuo myyntiin Dubai-suklaatyylisen jäätelön.
Tampereella avataan Suomen toinen puu-Lidl12.3.2025 15:21:54 EET | Tiedote
Tampereen 10. Lidl avaa ovensa Tesomalla 13.3.2025 klo 8. Kyseessä ei ole ihan tavanomainen Lidl, sillä myymälä on rakennettu puusta. Puumateriaalin käyttö pienentää rakentamisesta syntyvää hiilijalanjälkeä.
Someviraali Dubai-suklaa nyt ruokakauppoihin ympäri Suomen12.3.2025 07:20:00 EET | Tiedote
Dubai-suklaa on noussut somessa ja maailmalla valtavaksi ilmiöksi. Pistaasilla ja kataifilla täytetty suklaa on trendannut erityisesti TikTokissa, jossa käyttäjät jakavat videoita saatuaan ja maistellessaan himottua suklaata. Dubai-suklaata ei juurikaan ole ollut Suomessa ruokakaupoissa laajasti saatavilla. Nyt Lidl tuo myyntiin ison erän Dubai-suklaata kaikkiin myymälöihinsä Hangosta Sodankylään torstaina 13.3.
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme