Lidl Suomi

Lidlin tammikuun vegeviikko kaikkien aikojen menestynein – suosituimmat tuotteet valmisruokia

Jaa

Yksi Lidlin viikottain vaihtuvista teemaviikoista on vegeviikko, jolloin myyntiin tuodaan runsaasti vegaanisia ja kasvipohjaisia tuotteita. Tammikuun alussa järjestettiin vegeviikko, joka oli historian menestynein. Tarjolla oli aiempia vuosia runsaammin vegetuotteita ja asiakkaat myös ostivat niitä enemmän. Suosituimmat tuotteet olivat nykyajan kuluttajan arvostamia nopeita ratkaisuja; valmis pakasteateria sekä tortellonit.

Lidlin työntekijä myymälän hedelmä- ja vihannesosastolla

Lidlit Hangosta Sodankylään täyttyivät vegaanisista tuotteista tammikuun alussa vegaaniviikon kunniaksi. Myyntiin tuotiin vegaanisena muun muassa valmisaterioita, lihankorvikkeita, levitteitä sekä makeisia.

Vegeviikko järjestetään Lidlillä pari kertaa vuodessa. Ensimmäistä kertaa vegeteema on järjestetty Lidlissä vuonna 2020. Vuosien saatossa vegaaniviikolla myyntiin tuotavien tuotteiden määrä on kasvanut. Tammikuun 2024 vegaaniviikolla myyntiin tuotiin tuttujen vakiovalikoiman vegetuotteiden päälle jopa viitisenkymmentä vegaanista tuotetta. Viikko olikin aiempiin vegaaniviikkoihin verrattuna kaikista onnistunein ja saavutti isoimmat myynnit.

– Vegeviikolla on oma vannoutunut fanijoukkonsa, joka odottaa aina innolla, että vegaanisen tuotteet valtaavat Lidlit. On ilahduttavaa, että tämän fanijoukon lisäksi yhä useammat ovat löytäneet vegeviikon tuotteet. Vuoden alku on erityisen otollista aikaa vegejutuille – monet viettävät tammikuussa veganuarya tai tykkäävät muuten vain kokeilla kasvisperäisempää ruokavaliota. Vegeviikkojen avulla haluamme madaltaa kynnystä kokeilla vegaanisia tuotteita – vegeviikon tarjonnasta löytyy varmasti jokaiselle joku mieluisa tuote, kertoo Lidlin vegeviikoista vastaava asiantuntija Sini Tanskanen.

Suurin osa vegaanisista tuotteista oli myynnissä parilla eurolla, ja kaikki tuotteet olivat alle 4,50 euron hintaisia. Tammikuun vegeviikon suosituimmat tuotteet olivat aiemmilta vegeviikoilta tuttu pakasteateria, jossa makuina olivat bulgur, linssicurry ja chili sin carne sekä tortellonit, gyros ja pesto. Uutuuksista suosituimmat olivat vegaaninen tortilla ja vegaaninen makkara.

– Haluamme tarjota vegaanisia tuotteita edulliseen hintaan, jotta ne ovat jokaiselle asiakkaalle houkutteleva vaihtoehto kokeilla. Nykyajan vahvana trendinä ruokatuotteissa on nopeus ja helppous. Kuluttajat arvostavat nopeita ratkaisuja, joilla ruuan saa mahdollisimman pienellä vaivalla. Ei siis ole lainkaan yllättävää, että suosituimmat tuotteet vegaaniviikolla olivat lämmitystä vaille pakasteateria sekä muutaman minuutin keittämisellä valmistuvat tortellonit. Valmisateriat ovat myös helppo tapa kokeilla vegaanista ruokaa, Tanskanen kertoo.

Vegaaniviikkoja järjestetään Lidlillä vielä tänä vuonna, ja uusia tuotteita on luvassa myös tuleville vegeviikoille. Tulevista teemaviikoista saa parhaiten tietoa Lidlin tarjouslehdessä. Lidlin sähköinen tarjouslehti julkaistaan Lidl Plus -sovelluksessa sekä Lidlin verkkosivuilla maanantaisin: Lidlin sähköiset tarjouslehdet

Avainsanat

Yhteyshenkilöt

Tietoa julkaisijasta

Lidl on yksi Euroopan suurimmista päivittäistavaraketjuista. Suomessa 20 vuotta toimineessa ketjussa työskentelee lähes 5800 henkilöä. Yli 200 myymälän verkosto ulottuu Hangosta Sodankylään ja tavarantoimitukset myymälöihin hoidetaan Janakkalassa, Laukaassa ja Järvenpäässä sijaitsevista jakelukeskuksista. Lisätietoa tuotteista ja ajankohtaisista tarjouksista löytyy Lidl Plus -etusovelluksesta tai osoitteessa lidl.fi. Lisätietoja yrityksestä osoitteessa corporate.lidl.fi. Lidlin tiedotteet voi tilata suoraan sähköpostiin täältä.

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.

Lue lisää julkaisijalta Lidl Suomi

Takaisinveto: Feta-kanasalaatin auringonkukansiemenissä salmonellariski4.4.2025 16:16:56 EEST | Tiedote

Ruokavirasto on ilmoittanut eri toimijoiden takaisinvedoista, joissa auringonkukansiemeniä tai niitä sisältäviä tuotteita on otettu pois myynnistä. Tuotteissa ainesosana käytettyjen auringonkukansiementen raaka-aine-erästä on todettu salmonellaa muualla EU:ssa. Lidl vetää takaisin eriä Chef Select feta-kanasalaattia, joissa on käytetty raaka-aineena samaa auringonkukansiemenien erää. Takaisinveto koskee salaatteja, joiden viimeinen käyttöpäivä on 4.4.–10.4.2025.

Takaisinveto: BBQ-maustetuissa siankamarasnackseissa salmonellaepäily31.3.2025 15:13:24 EEST | Tiedote

Lidl vetää myynnistä Sol & Mar -merkin BBQ-maustettuja Chicharricos siankamarasnackseja salmonellaepäilyn vuoksi. Kyseessä on huoneenlämmössä säilytettävät tuote. Takaisinveto koskee erää parasta ennen -päivämäärällä 4.8.2025. Tuotetta on myyty Lidlissä Espanja-teemaviikolla 13.3. alkaen. Teemaviikolla on ollut myynnissä myös maustamattomia friteerattuja siankamarasnackseja, joita takaisinveto ei koske.

Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.

Tutustu uutishuoneeseemme
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye