Sähkömessut 7.-9.2.2024 Jyväskylässä - tapahtuma avaa alan tulevaisuuden näkymät kerralla

Pohjoismaiden suurin sähköalan messutapahtuma, Sähkö Valo Tele Av 2024, käynnistyy keskiviikkona ja jatkuu aina perjantaihin asti messu- ja tapahtumakeskus Paviljongissa. Sähköistymisen myötä tapahtuma on laajentunut koskemaan yhä useampaa toimialaa.

Anne Kalliola

Sähkömessut kokoaa yhteen alan yritykset, järjestöt sekä nykyiset ja tulevat ammattilaiset. Näyttelypaikat myytiin loppuun ennätysajassa ja mukana on yli 250 näytteilleasettajaa, jotka edustavat laajasti koko alaa. Toimijat ovat valmiina tapaamaan asiakkaita ja yhteistyökumppaneita sekä luomaan uusia yhteyksiä.

”Kävijöitä odottaa huolella valmisteltu kattaus, josta jokainen voi suunnitella itselleen sopivan kokonaisuuden. Yritysten osastoilla on esillä uusimmat tuotteet, palvelut ja ratkaisut. Lisäksi messuilla kuullaan asiantuntijoiden puheenvuoroja alan ajankohtaisista aiheista”, kertoo Sähkömessuista vastaava myyntijohtaja Hannu Mennala Jyväskylän Messuilta.

Tapahtuman kävijäkunta koostuu monipuolisesti sähköalan osaajista aina urakoitsijoista ja suunnittelijoista eri osa-alueiden asiantuntijoihin ja yrityspäättäjiin. Yhteiskunnan sähköistymisen myötä messujen teemat koskettavat yhä useampaa toimialaa ja tapahtumassa on tarjontaa myös esimerkiksi teollisuuden ja kiinteistöalan ammattilaisille. Sähköisestä liikenteestä kiinnostuneille Sähkömessut tarjoaa mahdollisuuden tutustua sähköautouutuuksiin sekä nykyiseen ja tulevaan latausinfraan.

Sähköistyminen nähdään merkittävänä tekijänä kestävän kehityksen tavoitteiden saavuttamisessa. Tulevat Sähkömessut antaa kävijöilleen kokonaiskuvan alan kehityssuunnista. Messuilla esitellään kattavasti ratkaisut, joilla sähköistyvää ja digitalisoituvaa yhteiskuntaa rakennetaan nyt ja tulevaisuudessa.

”Keskellä alan nopeaa muutosta Sähkömessut on säilyttänyt merkityksensä alan tärkeimpänä kohtaamispaikkana jo neljän vuosikymmenen ajan. Messut tarjoaa erinomaisen tilaisuuden verkostoitumiseen ja kokonaiskuvan päivittämiseen alan uutuuksista, teknologiasta ja toimijoista”, Mennala sanoo.

Sähkö Valo Tele Av -tapahtuma järjestetään 7.-9.2.2024 messu- ja tapahtumakeskus Paviljongissa Jyväskylässä. Tapahtumaan on maksuton sisäänpääsy rekisteröitymällä kävijäksi paikan päällä tai ennakkoon Sähkömessujen verkkosivuilla www.sahkomessut.fi.

Lisätietoa Sähkömessuista

Sähkö Valo Tele Av -messut on Pohjoismaiden suurin sähköalan ammattitapahtuma. Tapahtuma on toiminut alan tärkeimpänä kohtaamispaikkana jo yli 40 vuoden ajan yrityksille ja muille toimijoille. Messut järjestetään kahden vuoden välein messu- ja tapahtumakeskus Paviljongissa, Jyväskylässä. Vuoden 2024 messujen jälkeen tapahtuma järjestetään seuraavan kerran tuttuun tapaan helmikuussa 2026 Jyväskylässä.