Espoon kaupunki - Esbo stad

New game hub in Espoo reinforces Finland’s position at the forefront of the game industry

Share

A game hub is being set up in Espoo to bring together starting-out game development companies and other actors in the creative sector. By investing in the creation and growth of new companies, the aim is to strengthen Finland’s position as a world-class centre of expertise in the game industry, attracting investments by Finnish and foreign actors alike.

Aiming for a sustainable framework for new game industry business 

Although universities and higher education institutions in the Espoo region offer high-quality education on game development and other creative fields, only few growth-oriented gaming companies have been established so far. This has been a constant challenge for a long while now. With the game hub, the City of Espoo hopes to increase the number, quality, cooperation and employment readiness of small and medium-sized Finnish gaming companies. 

“Espoo can remain at the forefront by investing in expertise, international attractiveness and the green transition. We are taking a bold step towards strengthening innovation and cooperation in the game industry as part of the Game hub for SMEs in the Capital Region project. We want to introduce public services, like the business services offered by the Business Espoo network, in the business-oriented development of digital creative industries”, comments Marika Lostedt, Head of Business Development Services of the City of Espoo. 

The hub will be set up in cooperation with the game industry, students, entrepreneurs, educational institutions, city organisations and community actors. The City of Espoo aims to facilitate, enable and create the best possible conditions for cooperation. 

Espoo Game LAB offers facilities for cooperation   

The heart of the hub is the Espoo Game LAB game development programme, where participants will have the opportunity to develop games and themselves in a professional environment. The objective of the programme is simple: to equip the participants with essential skills to either set up their own gaming company or to find employment in the game industry. The programme covers key areas such as game design, programming, content production, game production and business.  

The Espoo Game LAB programme is intended for students in the game industry, career changers and other creatives who want to be part of an inspiring games community. The programme also offers an opportunity for gaming companies and operators who want to be involved in establishing new top-level teams in the industry and to support potential new companies on their path to sustainable growth. With Espoo Game LAB, the aim is to retain game industry experts in Finland by bringing together jobseekers, trainees and employers. In addition, participants receive guidance and support for starting their own business.  

Espoo Game LAB is located on the Aalto University campus at A Grid, Otaniemi. The services of the entire Business Espoo network are available there under one roof.

Keywords

Contacts

Links

A networked Espoo comprising five city centres will be a pioneering responsible and humane city that is a good place to live, learn, work and do business in and where residents can have their say in matters.

Facebook

X

Subscribe to releases from Espoon kaupunki - Esbo stad

Subscribe to all the latest releases from Espoon kaupunki - Esbo stad by registering your e-mail address below. You can unsubscribe at any time.

Latest releases from Espoon kaupunki - Esbo stad

Tiedote kasvun ja oppimisen lautakunnan nuorisoasiainjaoston kokouksesta 3.10.20243.10.2024 19:37:19 EEST | Tiedote

Kasvun ja oppimisen lautakunnan nuorisoasiainjaosto keskusteli ja merkitsi tiedoksi nuorisopalveluiden toiminnan toteutumisen luvut ja esittelyn ajalta 1.5.-31.8.2024, nuorisopalveluiden kesätoiminnan esittelyn ja tilannekatsauksen, Ohjaamotalon toiminnan tulokset ja palautteet ajalta 1.1.-31.7.2024 sekä etsivän nuorisotyön sosiaalisen vahvistumisen mittarin tulokset vuodelta 2023.

Espoo selvittää lähijunaliikenteen varikon sijoittamista Näkinmetsään3.10.2024 14:51:29 EEST | Tiedote

Espoon kaupunkirata ja lähijunaliikenteen kehittäminen rantaradan varrella edellyttävät uuden lähijunaliikenteen varikon rakentamista. Espoon kaupunki esittää asemakaavoituksen käynnistämistä Kauklahden ja Mikkelän välissä sijaitsevassa Näkinmetsässä. Kaavoituksessa selvitetään, voidaanko alueelle toteuttaa lähijunaliikenteen maanalainen kalliovarikko. Espoon kaupunginhallitus käsittelee esitystä kokouksessaan maanantaina 7. lokakuuta.

Tiedote kasvun ja oppimisen lautakunnan kokouksesta 2.10.20242.10.2024 17:59:18 EEST | Tiedote

Kasvun ja oppimisen lautakunta päätti ylimääräisessä kokouksessaan poistaa kasvun ja oppimisen lautakunnan 25.9.2024 tekemän esityksen koskien vuoden 2025 talousarviota ja vuosien 2026–2027 taloussuunnitelmaa. Poistettavassa lautakunnan esityksessä suomenkielisen perusopetuksen tulosyksikön hankemenot oli laskettu virheellisesti. Virheen suuruus oli 3,8 M€, mikä mahdollistaa, että talousarviokehykseen voidaan sisällyttää 3,8 M€ lisää toimintamenoja. Lautakunta teki uuden vuoden 2025 talousarviota ja vuosien 2026–2027 taloussuunnitelmaa koskevan esityksen kaupunginjohtajan talousarvioehdotuksen valmistelua varten. Toimialalle varataan mahdollisuus tehdä teknisiä tarkennuksia. Lautakunta totesi, että Espoo on oppimisen ja sivistyksen kaupunki, mikä pitää näkyä peruskoulujen tuntikehyksessä ja lukioiden kurssitarjonnassa. Lautakunta toteaa, että kasvun ja oppimisen toimialan vuoden 2025 kehys kasvaa 3,6 %:lla vuoden 2024 budjettiin verrattuna, yhteensä 30,3 miljoonalla eurolla. Palkkatuen

Heikintoris detaljplanering framskrider i Hagalund – grundlig renovering av det uppskattade köpmannavaruhuset och bostadsutvecklingen som utgångspunkt för planerna2.10.2024 12:43:56 EEST | Pressmeddelande

För detaljplaneringen av Heikintori har det utarbetats en referensplan, vars utgångspunkt är en grundlig renovering av köpmannavaruhuset och utvecklingen av ett nytt bostadshus på parkeringsbyggnadens plats. I planen har man utrett hur den nuvarande varuhusbyggnaden lämpar sig för flera olika användningsändamål, med målet att säkerställa dess livskraft under hela byggnadens kommande livscykel. Syftet är att liva upp området så att särdragen i den betydande kulturmiljön bevaras.

In our pressroom you can read all our latest releases, find our press contacts, images, documents and other relevant information about us.

Visit our pressroom
HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye