Vapaus Bikes Finland Oy

Vapauden rahoituskumppaniksi Norion Bank - 15 miljoonan euron laina edistää työsuhdepyöriin keskittyneen yrityksen kasvua ja kansainvälistymistä

Yhteistyö Norion Bankin kanssa on merkittävä askel eteenpäin yhtiön visiossa lisätä pyöräilyä ja tehdä pyöräilystä lähestyttävämpää yhä useammille. 15 miljoonan euron lainajärjestely mahdollistaa Vapauden toimintojen kasvattamisen Suomessa ja Ruotsissa ja järjestelyä voidaan täydentää merkittävästi tulevien vuosien aikana.

Vapauden Precycled kiertotalouspyöriä
Vapaus on ollut edelläkävijä kestävien ratkaisujen kehittämisessä työsuhdepyöräilyyn vuoden 2020 lopusta lähtien. Kumppanuus Norion Bankin kanssa toimii merkittävänä kasvun ajurina työsuhdepyörämarkkinoilla.

Työsuhdepyöräpalveluiden ja kestävien liikkumisratkaisuiden edelläkävijä Vapaus on ottanut merkittävän askeleen kehityksessään. Yritys on sopinut 15 miljoonan euron lainajärjestelyn pohjoismaisen Norion Bankin kanssa, joka keskittyy asiakasyritysten liiketoiminnan kasvun ja kestävän kehityksen tukemiseen.

Rahoitusjärjestelyn tarkoituksena on tukea Vapauden kunnianhimoisia kasvu- ja kansainvälistymissuunnitelmia. Varat käytetään yhtiön markkina-aseman vahvistamiseen Suomessa, toiminnan käynnistämiseen Ruotsissa sekä liikkumisratkaisujen jatkokehitykseen niin organisaatioille kuin työntekijöille.

Vapaus on ollut edelläkävijä kestävien ratkaisujen kehittämisessä työsuhdepyöräilyyn vuoden 2020 lopusta lähtien. Vapaudella on hyvä ja skaalautuva liiketoimintamalli, joka näkyy merkittävänä kasvuna – vuoden 2021 4,5 miljoonan euron liikevaihdosta yhtiö on kasvanut jo yli 30 miljoonan euron liikevaihtoon vuonna 2023.

Vapauden toimitusjohtaja Tero Era on yhteistyöstä ja Norion Bankin tuesta erittäin tyytyväinen. "Tämä kumppanuus validoi liiketoimintamalliamme ja toimii merkittävänä kasvun ajurina. Lainalla on keskeinen rooli palvelumme ja vaikuttavuutemme laajentamisessa sekä asemamme vakiinnuttamisessa työsuhdepyörämarkkinoilla."

Norion Bank näkee yhteistyön merkittävänä investointina tulevaisuuden kestävään liikkumiseen ja työntekijöiden hyvinvointiin. “Olemme iloisia voidessamme tukea Vapautta räätälöidyillä rahoitusratkaisuillamme. Kumppanuus sopii meille täydellisesti, sillä arvomme sopivat hyvin yhteen sekä olemme sitoutuneet kestäviin ratkaisuihin ja yritysten kasvun tukemiseen. Odotamme innolla Vapauden menestystä ja myönteistä vaikutusta Pohjoismaissa” toteaa Ari Siukonen Norion Bankilta.

Access Partners toimi Vapauden neuvonantajana rahoitusjärjestelyn toteuttamisessa.

Vapauden Precycled kiertotalouspyöriä

Tietoa Vapaudesta

Vapaus on kestävien liikkumispalvelujen edelläkävijä ja toiminut etulinjassa työsuhdepyöräalalla vuoden 2020 lopusta lähtien. Vapaudella on skaalautuva liiketoimintamalli, mikä näkyy sen merkittävässä kasvussa 4,5 miljoonan euron liikevaihdosta vuonna 2021 vaikuttavaan yli 30 miljoonaan euroon kalenterivuonna 2023.

Vapaus on sijoittunut sijalle 19. Suomen 100 nopeimmin kasvavan yrityksen joukossa ja syksyllä 2023 yhtiö voitti arvostetun European Startup Prize for Mobility -palkinnon yli 700 eurooppalaisen yrityksen joukosta.

Vapaus on onnistuneesti automatisoinut työsuhdepyörien prosessin teknologia-alustallaan, joka kattaa palkanlaskennan, laskutuksen, logistiikan, vakuutukset ja rahoituksen. Vapaus keskittyy kansainväliseen laajentumiseen alkaen Ruotsista ja panostaa vahvasti sovelluskehitykseen ja kehittää rahoitusmalliaan asiakaskokemuksen parantamiseksi.

Team Vapaus

Tietoa Norion Bankista:

Norion Bank -konserni on liiketoimintalähtöinen pohjoismainen rahoituspankki. Konsernin tuotemerkit – Norion Bank, Walley ja Collector – tarjoavat räätälöityjä rahoitusratkaisuja, jotka vastaavat eri tarpeisiin kolmessa asiakassegmentissä: keskisuuret yritykset ja kiinteistöyhtiöt, kauppiaat ja yksityishenkilöt. Rahoitusratkaisuihin erikoistuneena pankkina Norion Bank täydentää perinteistä suurpankkien tarjoomaa, ja sen visiona on olla johtava pohjoismainen rahoituspankki valitsemillaan liiketoiminta-alueilla.

Norion Bank tarjoaa yritys- ja kiinteistölainoja sekä factoring-rahoitusta keskisuurille yrityksille ja kiinteistöyhtiöille. Walley-brändi tarjoaa joustavia maksu- ja kassaratkaisuja kauppiaille ja yksityishenkilöille. Collector-brändi tarjoaa henkilökohtaisia lainoja ja luottokortteja yksityisasiakkaille sekä säästötilejä yksityishenkilöille ja yrityksille. Norion Bank Group (entinen Collector Bank) on perustettu vuonna 1999 ja sillä on toimipisteet Göteborgissa, Tukholmassa, Helsingborgissa, Oslossa ja Helsingissä. Liiketoimintaa harjoittaa Norion Bank AB (julkinen), joka on listattu Nasdaq Tukholmassa.

Muut kielet

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Lue lisää julkaisijalta Vapaus Bikes Finland Oy

Tutkimus: Työsuhdepyöräilijä polkee yli viisinkertaisesti keskivertosuomalaiseen verrattuna14.5.2024 07:43:00 EEST | Tiedote

Tuoreen kyselytutkimuksen mukaan työsuhdepyöräilijä polkee keskimäärin 1217 km vuodessa. Traficomin mukaan suomalaiset pyöräilevät keskimäärin 234 kilometriä vuodessa – työsuhdepyöräilijä polkee siis yli viisinkertaisen matkan muihin suomalaisiin verrattuna! Tämä selviää työsuhdepyöräyritys Vapauden tuoreesta “Työsuhdepyöräily Suomessa 2024” tutkimuksesta. Kyselyyn vastasi lähes 4600 työsuhdepyöräilijää ympäri Suomen. Onko kyse vain siitä, että työsuhdepyörän hankkivat ne, jotka polkevat jo muutenkin paljon? Ei suinkaan. Kyselyn mukaan työsuhdepyörän hankinta saa ihmiset pyöräilemään enemmän. Noin 43 % vastaajista kertoo, että pyöräily on lisääntynyt merkittävästi työsuhdepyörän hankinnan jälkeen. 36 % arvioi pyöräilymääränsä kasvaneen hiukan. Kaikista vastaajista siis peräti 79 % on lisännyt pyöräilyään työsuhdepyörän tultua taloon. “Työsuhdepyörien kasvu kertoo siitä, että ihmiset haluavat pitää huolta omasta hyvinvoinnista, terveydestä ja ympäristöstä. Haetaan parempaa kuntoa ja sam

Research study: Employee benefit bike users cycle over five times more than the average Finn14.5.2024 07:43:00 EEST | Press release

A recent survey indicates that employee benefit bike users cover an average distance of 1,217 kilometers per year. In contrast, according to Traficom (The Finnish Transport and Communications Agency), the average distance cycled by Finns annually is 234 kilometers. This suggests that benefit bike users cycle over five times the distance compared to other Finns! This finding comes from Vapaus, a Finnish employee benefit bike & service provider, and their latest research titled ‘State of the Benefit Bikes in Finland 2024’. Nearly 4,600 benefit bike users from all over Finland participated in the survey. But is it only those who already cycle a lot that opt for the employee benefit bicycles? No, that is not the case at all. According to the survey, acquiring a benefit bike motivates people to cycle more. Approximately 43% of respondents reported a significant increase in cycling after acquiring a benefit bike, whereas 36% estimated a slight increase in their cycling activity. In total, to

Työsuhdepolkupyöräilijöistä 42 prosenttia on vähentänyt autoiluaan4.4.2024 08:30:00 EEST | Tiedote

Työsuhdeautoja on nyt vähemmän kuin työsuhdepolkupyöriä Työssäkäyville tulee huhtikuussa tarjolle uusi työsuhdepolkupyöräetu. Sitä alkavat tarjota Suomen käytetyin työsuhde-etupalvelu Edenred sekä Vapaus. Työsuhdepyöräilijöistä 42 prosenttia on vähentänyt autoiluaan. Työsuhdepyöräilijöistä 43 prosenttia on lisännyt pyöräilyään merkittävästi työsuhdepyörän myötä. Ylipäätään suomalaisten polkupyöräilyssä juuri työmatkapyöräilyn osuus on viime vuosina korostunut. Neljännes kaikista pyörämatkoista on työmatkaan liittyviä. Työsuhdepolkupyörä on 42 prosentilla sen käyttäjistä vähentänyt autoilua. Polkupyöräilyn määrää työsuhdepolkupyörä on lisännyt merkittävästi 43 prosentilla työsuhdepolkupyörän käyttöön ottaneista. "Suomalaisten selkeästi yleisin kulkumuoto on henkilöauto. Autolla ajetaan keskimäärin 29 kilometriä vuorokaudessa. Jos autoilua aiotaan vähentää, keinojen on tarpeen olla monipuolisia. Työsuhdepolkupyöräilijöistä 56 prosenttia arvioi pyörän vaikuttaneen terveyteensä myönteisest

Työsuhdepyörien määrä ohittaa nyt työsuhdeautojen määrän - Suomessa jo yli 74 000 työsuhdepyörää18.1.2024 06:45:00 EET | Tiedote

Työsuhdepyörien määrä Suomessa kasvoi vuoden 2023 aikana voimakkaasti lähes kaksinkertaistuen, ja on nyt minä hetkenä hyvänsä ohittamassa työsuhdeautojen määrän. Ilmiö on osa laajempaa liikenteen kestävyyttä edistävää muutosta ja tukee Suomen hiilineutraaliustavoitetta vuoteen 2035 mennessä. Myös kasvava kiinnostus terveellisiin elämäntapoihin näkyy työsuhdepyöräilyn suosiossa.