Podme tuki nuorten urheiluharrastuksia yli 10 000 eurolla – yli 50 urheiluryhmää osallistui kilpailuun, jossa levitettiin tietoisuutta juniorien mielen taitojen tärkeydestä
Podcast-palvelu Podmen joulukuussa 2023 käynnistämä kilpailu on päättynyt. Kilpailun tarkoituksena oli lisätä tietoisuutta aktiivisesti harrastavien juniorien mielen taitojen tärkeydestä. Kilpailuun osallistui yli 50 urheiluryhmää, joista kaikki palkittiin rahapalkinnoilla. Kolmelle eniten Podme-arvokoodeja aktivoineelle ryhmälle jaettiin lisäksi yhteensä 6000 euron palkintopotti.
![](/data/images/public/69818765/70105803/bec8358f-ab0d-4d93-83ba-d1758f2ecc2d-w_720.jpg)
Tietoisuutta aktiivisesti harrastavien juniorien mielen taitojen tärkeydestä lisäävän kilpailun voittajat ovat nyt selvillä. Podmen toimesta joulukuussa 2023 järjestetyn kilpailun kolme aktiivisinta urheiluryhmää löytyvät Vantaalta, Jyväskylästä ja Helsingistä.
Joulukuun alusta tammikuun loppuun saakka jatkuneeseen kilpailuun osallistuneiden ryhmien oli tarkoitus levittää kullekin ryhmälle jaettavaa yksilöllistä Podme-palvelun arvokoodia omalle tuttavapiirilleen. Kilpailuun osallistuneet urheiluryhmät tienasivat 4 euroa jokaisesta ryhmän henkilökohtaisen Podme-arvokoodin aktivoinnista.
Kilpailun voitto Vantaalle
Kamppailu kisan kärkisijoista oli tiukkaa loppuun asti. Lopulta ykkössijaan ylsi jääkiekkoseura Kiekko-Vantaan U11-poikien joukkue.
Kilpailun voitto tuo joukkueelle 3000 euron pääpalkintopotin. Sen lisäksi joukkue keräsi mukavan lisäsumman aktivoimalla suuren määrän henkilökohtaista Podme-arvokoodiaan.
– Olemme voitosta todella iloisia ja kiitollisia kaikille koodiamme jakaneille ja käyttäneille! Voittosumma on juniorijoukkueen koko kauden budjetissakin jo huomattava summa ja se mahdollistaa meille monia asioita, vantaalaisten joukkueenjohtaja Johanna Manninen iloitsee.
Kisaan osallistuneet ryhmät voivat käyttää rahapalkinnot haluamallaan tavalla, esimerkiksi joukkueen yhteisiin varustehankintoihin tai turnausmatkaan. Kiekko-Vantaalla on jo mielessä muutamia vaihtoehtoja voittorahojen käyttämiseen.
– Meillä on pyrkimyksenä järjestää joukkueelle joka kausi jokin tapahtuma, jossa pääpaino on yhteisessä, hauskassa tekemisessä. Tällä kaudella kävimme Peurungassa viikonlopun verran ja näillä voittorahoilla meillä on mahdollisuus järjestää vastaavankaltainen tapahtuma myös ensi kaudella! Manninen kertoo ja lisää, että muitakin käyttökohteita varoille varmasti löytyisi, kuten seura-asut, joista nuoret pelaajat tuppaavat jatkuvasti kasvamaan ulos. Myös turnaukset ovat Mannisen mukaan tapahtumia, jotka vaativat aina hiukan lisärahoitusta.
Koodien jakamisessa ja kampanjan mainostamisessa voittajajoukkue hyödynsi niin joukkueen, pelaajien kuin näiden vanhempien sosiaalisen median tilejä.
– Meillä on onneksi porukassa kanavia, jotka tavoittavat kerralla suuren määrän ihmisiä. Urheilijoilta löytyy aina hiukan kilpailuhenkeä, joten kisamuotoinen kampanja sai aikaan liikettä! Manninen kertoo.
Kilpailun aikana Kiekko-Vantaan leirissä kuunneltiin Mannisen mukaan, ei niin yllättäen, urheiluaiheisia podcasteja. Myös kaikki terveyteen ja hyvinvointiin liittyvät podcastit olivat kuuntelussa.
Kilpailun järjestämisen yhteydessä Podme Suomen maajohtaja Henna Helske toivoi liikkuvien lasten läheisten löytävän palvelusta etenkin syksyllä 2023 julkaistun Junnut pelissä -podcastin, jossa avataan asiantuntijoiden avulla muun muassa aktiivisesti liikkuvien nuorten mielen taitojen tärkeyttä ja esitellään kuulijoille konkreettisia työkaluja lapsen mielen vahvistamiseen. Mannisen mukaan podcast nousi kilpailun aikana keskustelunaiheeksi myös Kiekko-Vantaan joukkueen sisällä.
– Kampanjan löysimme alun perin Junnut pelissä -podcastin avulla ja sitä suosittelemme lämpimästi!
Vahva yhdessä tekeminen siivitti JYPin toiseksi
Tiukassa kisassa toiseksi eniten koodeja aktivoinut ryhmä tulee niin ikään jääkiekon parista. Jyväskyläläisen JYPin U11-poikien joukkue ansaitsee kakkossijastaan 2000 euron palkintopotin. Lisävaroja kertyy joukkueen keräämistä runsaista koodiaktivoinneista.
– Palkinnon voittaminen tuntuu ihan äärimmäisen hyvältä. Olemme joukkueena yllättyneitä ja hämillämme, kiitos! joukkueen varainhankintavastaava Riina Sahlman kiittelee.
Sahlman kertoo, että Podme-palvelun podcasteista mielenkiintoa ja kuunteluintoa herättivät joukkueen keskuudessa eniten Junnut pelissä sekä Jaajo Linnonmaan ja Anni Ihamäen Anni & Jaajo. Yhteinen tekeminen varainhankinnan edistämiseksi koettiin Jyväskylässä mieluisana projektina.
– Meillä on hyvä yhdessä tekemisen meininki. Kampanja ja koodin jakaminen oli helppo toteuttaa. Tutustuminen uuteen podcast-sovellukseen otettiin vastaan mielenkiinnolla.
Rahapotti tulee Sahlmanin mukaan JYPin joukkueessa tarpeeseen. Tiimillä on jo vahva ajatus siitä, mitä varainkeruusta saadulla summalla voi tehdä.
– Todennäköisesti käytämme rahat yön yli kestävään turnausreissuun. Matkustaminen ja yöpyminen on 46 pelaajan sekä useamman toimihenkilön kanssa kallista. Pelireissut ovat kuitenkin tärkeitä joukkueen yhteishengen kehittymisen ja hyvien pelien mahdollistamisen vuoksi.
"Jokainen euro on meille erityisen arvokas"
Kolmanneksi eniten koodeja kisassa aktivoineen Helsingin Jalkapalloklubin vuonna 2012 syntyneiden poikien akatemiajoukkue kuittaa sijoituksensa kautta 1000 euron palkinnon. Klubin potista muodostuu entistä muhkeampi koodiaktivointimäärän myötä.
– Palkinnon voittaminen tuntuu hienolta! Varainhankinta ei ole helppoa ja jokainen euro on meille erityisen arvokas. Tämä oli hyvä ja yhteisöllinen tapa saada joukkueellemme varoja, HJK P12-akatemiajoukkueen joukkueenjohtaja Ville Loppinen kertoo.
Viesti Podme-arvokoodin aktivoinnista kulki Loppisen mukaan nopeasti HJK:n pelaajien vanhempien keskustelukanavaa pitkin. Vanhemmat innostuivat nopeasti mahdollisuudesta varainkeruuseen.
– Saimme perheiden lähipiirit käyttämään kampanjakoodin ja aktivoimaan Podme-tilin. Lisäksi promosimme kampanjaa Instagram-tilillämme ja kyseiset julkaisut saivat kivasti näkyvyyttä, Loppinen selittää ja paljastaa samalla, mihin HJK:n joukkue käyttää kilpailusta kerryttymänsä varat:
– Nämä voittorahat sijoitetaan joukkueemme ulkomaan turnausmatkoihin, jotka tänä vuonna suuntautuvat Tanskaan ja Hollantiin.
Junnut pelissä -podcast kerää kahden muun kärkijoukkueen tavoin kiitosta sisällöstään myös Loppiselta.
– Hanna Väyrysen Junnut pelissä -podcast oli totta kai meille kaikille futisvanhemmille läheinen ja arvokas. Podcastin keskustelut olivat meille arkea, jota kaikki koemme ja elämme kenttien laidalla, kuskatessa, kannustaessa ja tukiessamme lapsiamme.
Mukana yli 50 ryhmää yli kymmenestä kaupungista
Podme jakoi osallistuneille joukkueille yhteensä yli 10 000 euroa. Mukaan kilpailuun osallistui yli 50 urheiluryhmää yli kymmenestä kaupungista ja noin kymmenen eri lajin parista.
– Ihanaa päästä tarjoilemaan uudenlaisia podcasteja yleisölle! Junnut pelissä -podcast onkin malliesimerkki Podmen visionäärisestä strategiasta: Tuotamme paikkansa ansainneiden klassikkopodien rinnalle ajatuksia herättävä, valistavia ja viihteellisiä sisältöjä. On ihastuttavaa saada työskennellä merkityksellisten asioiden parissa, äärimmäisen taitavien ja motivoituneiden ihmisten kanssa, Podme Suomen maajohtaja Henna Helske iloitsee.
Kilpailun saama suosio tuli positiivisena yllätyksenä niin Helskeelle kuin koko Podmen tiimille. Myös monen junioriurheiluryhmän tukeminen varainkeruussa lämmittää suuresti Podme-yhteisön mieltä.
– Markkinointitiimimme podcastin oheen kehittämä kilpailu on loistava esimerkki siitä, kuinka asiat eivät jää meillä vain puheen tasolle. Kilpailun myötä sisältö sekä löysi tehokkaasti kohderyhmänsä että antoi junnu-urheilijoille mahdollisuuden ansaita rahallista tukea rakkaaseen harrastukseensa, Helske kertoo.
– Kilpailuun osallistui ilahduttavan suuri joukko urheiluryhmiä. Tavoitteenamme oli muun muassa lisätä liikkuvien lasten läheisten keskuudessa tietoa siitä, miten lapsen kehittyvää itsetuntoa voisi tukea. Tiedostamme myös varainkeruun tärkeyden junioriurheilussa ja siksi olikin erityisen hienoa kuulla, että voittorahoille löytyy monia eri käyttötarkoituksia. Lämmin kiitos vielä kaikille osallistuneille, Podme Suomen markkinointijohtaja Ville Väärni sanoo.
Avainsanat
Yhteyshenkilöt
Christos ZavrosCommunications and Marketing Manager Finland
Puh:050 351 5542christos.zavros@podme.comKuvat
Linkit
Tietoja julkaisijasta
Podme on vuonna 2017 perustettu podcast-palvelu, jonka kautta käyttäjät voivat kuunnella Premium-podcasteja kuukausimaksulla ilman mainoksia. Lisäksi palvelun kautta voi kuunnella myös ilmaisia, vapaassa jakelussa olevia podcasteja. Podme toimii tällä hetkellä myös Ruotsissa ja Norjassa. Podme-palvelu on saatavilla selainversiona sekä iOS- ja Android -sovelluksina.
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta Podme
Sita Salmisen SITA-podcast jatkuu uudella kaudella Podmessa1.7.2024 12:10:00 EEST | Tiedote
Podme-palvelun suosittuihin podcasteihin lukeutuva SITA jatkuu kesällä uudella kaudella. Sita Salmisen juontaman, mielen hyvinvointiin keskittyvän sarjan neljännen kauden avausjakso on jo kuunneltavissa.
Martina Göranssonista Podmen uusi toimitusjohtaja18.6.2024 12:11:45 EEST | Tiedote
Podcast-palvelu Podme saa uuden toimitusjohtajan, kun Schibstedin markkinapaikkojen operatiivisena johtajana aiemmin työskennellyt Martina Göransson aloittaa tehtävässä elokuussa. Hän seuraa toimitusjohtajan tehtävässä Johan Strömbergiä.
Niko Saarisen suosittu Nikotellen-podcast saavuttaa kolmensadan jakson merkkipaalun Helsingin Vanhalla Ylioppilastalolla14.6.2024 07:33:00 EEST | Artikkeli
Niko Saarisen juontamasta Nikotellen-podcastista julkaistaan juhannusviikolla jo 300:s jakso. Juhlajakso äänitetään perjantaina 14.6. Helsingin Vanhalla Ylioppilastalolla elävän yleisön edessä. Tilaisuudessa Saarinen saa vierelleen juontajaparinsa Jasmiina Yildizin sekä yllätysvieraita.
Antti Holma ei pidä kesälomaa tänä vuonna – suosikkisarja jatkuu Podmessa läpi kesän7.6.2024 07:35:00 EEST | Tiedote
Antti Holma pitää huolen siitä, että Podme Premiumin tilaajat pääsevät nauttimaan hänen podcast-tuotoksistaan läpi kuluvan kesän. Suosittu Antin koulumatka kantaa kesäviikkojen ajan nimeä Antin Kesäkassit, jossa kuullaan tuttua, taatut naurut kuulijoilleen sisällöllään tarjoavaa Holmaa. Podmen kesän sisältökattauksesta löytyy lisäksi muutakin uutta kuunneltavaa.
Suomen suosituimpien podcastien yleisöt avataan mainostajille – Podmen uusi kaupallinen kumppani on Podspace3.6.2024 11:38:00 EEST | Tiedote
Podcast-palvelu Podme aloittaa yhteistyön Pohjoismaiden suurimpiin podcastien julkaisualustoihin lukeutuvan Podspacen kanssa. Kumppanuus tarjoaa mainostajille vihdoin mahdollisuuden hyödyntää Suomen suosituimpien, aiemmin maksumuurin takana olleiden podcastien jaksoja oman kohderyhmänsä tavoittamiseen.
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme