Kela selvittää englanninkielisten palveluiden käyttäjien tarpeita asiakaskyselyn avulla
Kela kutsuu englanninkielisen kela.fi-sivuston käyttäjiä kertomaan kokemuksistaan ja vaikuttamaan heille suunnattujen palveluiden kehittämiseen.
![Kuva, jonka keskellä ympyröity kysymysmerkki ja taustana vihreä väri.](/data/images/public/69820426/70108284/7723a5a8-8ab0-4e3e-a612-6aefc20ab354-w_720.png)
Kela on sitoutunut parantamaan asiakkaidensa yhdenvertaisuutta ja edistämään sitä, että he pystyvät asioimaan itsenäisesti äidinkielestä riippumatta. Kerätäkseen asiakkaiden arvokkaita näkemyksiä Kela toteuttaa käyttäjäkyselyn, joka on suunnattu erityisesti englanninkielisen kela.fi-sivuston käyttäjille.
Kyselyn tarkoituksena on kerätä tietoa käyttäjien kokemuksista verkkosivustolla navigoinnista ja palveluiden käytettävyydestä, jotta Kelan verkkopalvelut voidaan räätälöidä vastaamaan entistä paremmin kyseisen ryhmän tarpeisiin.
– Kela.fi-sivuston sisällöt henkilöasiakkaille ovat lähes identtiset suomeksi, ruotsiksi ja englanniksi. Englanninkielisten sivujen käyttäjämäärät ovat kasvaneet tasaisesti, ja viime vuonna sivuilla oli jo 1,3 miljoonaa käyntiä. Haluamme selvittää, miten englanninkieliset sisällöt vastaavat asiakkaiden palvelutarpeisiin, kela.fin päätoimittaja Maija Luotonen kertoo.
Englanninkielinen kysely avautuu alla olevasta linkistä: https://response.questback.com/isa/qbv.dll/bylink?p=fYKy9oODpHBPkQAFBO9rapuFX6JSGXwVK6HNyTD0aJpC1HaILGvs2z7NPylzP2Na0
Vastaaminen kestää noin 10 minuuttia. Kyselyyn voi vastata 17.3.2024 asti.
Lisätietoja medialle
Kieliviestinnän harjoittelija Veronica Kontopoulou, Kela
puh. 050 568 9792
Yhteyshenkilöt
Veronica KontopoulouKieliviestinnän harjoittelija
Puh:0505689792veronica.kontopoulou@kela.fiLinkit
Kansaneläkelaitos (Kela) hoitaa Suomen sosiaaliturvaan kuuluvien perusturvaa eri elämäntilanteissa.
![](/data/images/public/69820426/70108284/e3a8fade-1c96-42d0-9136-6f4e4395c68f-w_780.png)
Muut kielet
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta Kela
Kelan Uudenkaupungin palvelupisteen aukioloaika muuttuu2.7.2024 10:30:00 EEST | Tiedote
Aukioloaika muuttuu Uudenkaupungin palvelupisteessä ajalla 8.7.–16.8. Palvelupiste on avoinna tiistaisin klo 12–15 ja muulloin ajanvarauksella.
Socialarbetare vid sjukhus kan nu få uppgifter om sina patienters förmåner med stöd av lagen1.7.2024 11:00:00 EEST | Tiedote
Lagen om behandling av kunduppgifter ändras i början av juli. Yrkesutbildade personer inom socialvården som arbetar inom hälso- och sjukvården har i fortsättningen rätt att få sådana uppgifter om patientens förmåner som behövs för att trygga patientens bästa. Uppgifter kan begäras per telefon eller per skyddad e-post.
Sairaalan sosiaalityöntekijä voi nyt saada tietoa potilaansa etuuksista lain perusteella1.7.2024 11:00:00 EEST | Tiedote
Asiakastietolaki muuttuu heinäkuun alussa. Jatkossa terveydenhuollossa työskentelevällä sosiaalihuollon ammattihenkilöllä on oikeus saada potilaansa etuuksista välttämättömät tiedot, joilla turvataan potilaan etu. Tietoja voi pyytää puhelimitse tai suojatulla sähköpostilla.
Kelan strateginen tulevaisuuskuva suuntaa sosiaaliturvan palveluiden johtamista ja kehittämistä28.6.2024 14:03:50 EEST | Tiedote
Kelan tuore strateginen tulevaisuuskuva kertoo, miten Kela haluaa kehittää palvelujaan ja toimintaansa kymmenen vuoden aikajänteellä. Tavoitteissa korostuvat palveluiden digitaalisuus ja elämäntilannelähtöisyys.
Enligt FPA:s kundenkät används tolktjänsten för personer med funktionsnedsättning främst för att sköta ärenden – de som använder tolkning i arbetslivet önskar kontinuitet27.6.2024 15:45:00 EEST | Tiedote
Videorna på teckenspråk publiceras under vecka 27 (1.-5.7). Enligt FPA:s kundenkät används tolktjänsten för personer med funktionsnedsättning mest av personer i åldern 19–30 år. Oftast används tjänsten för att sköta ärenden, till exempel bankärenden och läkarbesök. Cirka hälften av de som är i arbetsför ålder använder tolktjänsten i arbetslivet. Kunderna önskar bland annat att oftare kunna anlita en tolk som de känner från tidigare.
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme