Kustannusosakeyhtiöt Siltala ja Teos yhdistyvät

Kustannusosakeyhtiö Siltala ostaa Kustannusosakeyhtiö Teoksen kustannusliiketoiminnan, ja Teoksen suurimmasta omistajasta Heikki Herlinistä tulee yksi Siltalan pääomistajista yhdessä Touko ja Aleksi Siltalan kanssa.

Fuusiossa Teos myy liiketoimintansa Siltalalle. Samalla Teoksen enemmistöomistaja Heikki Herlin tekee sijoituksen Kustannusosakeyhtiö Siltalaan, ja hänestä tulee näin yksi Siltalan pääomistajista sen perustajien Touko ja Aleksi Siltalan rinnalle.

Yhdistymisessä syntyy kahden itsenäisen laatukustantamon kulttuurisesti ja kirjallisesti kunnianhimoinen yhteenliittymä, jossa vahva kustannusalan osaaminen yhdistyy vakaaseen omistajapohjaan.

Molempien kustantamoiden toiminta jatkuu ennallaan, eikä yhdistyminen vaikuta kustantamojen kirjailijoiden työhön.

”Siltala ja Teos tuntevat kirja-alan menneisyyden ja ymmärtävät sen nykyisyyden. Yhdessä me kykenemme myös vaikuttamaan sen tulevaisuuteen. Yhteinen kustannusosakeyhtiö osaa ottaa huomioon sekä lukijoiden kokemuksen että kirjailijoiden tarpeet alan murrosten keskellä”, sanoo Kustannusosakeyhtiö Siltalan uusi osakas Heikki Herlin.

”Teoksen ja Siltalan liitossa yhdistyvät editoriaalinen kunnianhimo, näkemys kirjallisuuden merkityksestä ja ymmärrys kirjailijan työn ehdoista. Heikki Herlinin vahva sitoutuneisuus ja kulttuuritahto avaavat innostavia uusia näkymiä kustantamoiden yhteisessä kehitystyössä”, toteaa kustantaja Touko Siltala.

Kustannusosakeyhtiö Siltalan toimitusjohtajana jatkaa Arto Forstén. Siltalan hallituksen uusina jäseninä aloittavat Heikki HerlinJaakko Tapaninen ja Teoksen tähänastinen toimitusjohtaja Nina Paavolainen.

Kustannusosakeyhtiö Siltalan perustivat vuonna 2008 Touko ja Aleksi Siltala. Siltalan kirjailijoihin lukeutuvat muiden muassa Finlandia-voittajat Sirpa Kähkönen, Iida Rauma, Kari Hotakainen, Pirkko Saisio ja Hannu Raittila. Kustannusosakeyhtiö Teoksen perusti vuonna 2003 joukko kustannusalan ammattilaisia, joista kustantamon kasvoiksi tulivat edesmenneet Silja Hiidenheimo ja Niklas Herlin. Sen tekijöitä ovat muiden muassa Finlandia-voittajat Juha Hurme, Riikka Pelo, Mikko Rimminen ja Leena Krohn.

Lisätietoja antavat

Touko Siltala 0400 548 403

Aleksi Siltala 040 732 9435

Heikki Herlin, yhteydenottopyynnöt Teoksen tiedotuspäällikkö Silja Massan kautta 040 708 1323

Arto Forstén 050 432 2292

Siltalan pääomistajat Touko Siltala (vas.), Heikki Herlin ja Aleksi Siltala

Petri Raudasmaa Kustannusosakeyhtiö Siltalan myyntijohtajaksi17.6.2024 10:28:41 EEST | Tiedote

Myyntipäällikkö Petri Raudasmaa on nimitetty Kustannusosakeyhtiö Siltalan myyntijohtajaksi 1.8.2024 alkaen. Raudasmaa vastaa jatkossa kustantamon myynnin johtamisesta, uusasiakashankinnasta, logistiikan optimoinnista ja verkkokauppaliiketoiminnan kehittämisestä. Vuodesta 2008 lähtien Raudasmaa on toiminut Storia Oy:n (ent. Kirjavälitys Oy) myyntipäällikkönä. Kaikkiaan hän on työskennellyt jo 18 vuotta kustannusalan parissa, erityisesti logististen palveluratkaisujen myynnissä. Aiemmin Raudasmaa on työskennellyt mm. pankkisektorilla kuluttaja- ja yrityspalveluissa.

Lahden 31. kansainvälinen kirjailijakokous 14.–15. kesäkuuta – Ulkomaisina vieraina muiden muassa Ljudmila Ulitskaja ja Beatrice Salvioni29.5.2024 11:15:29 EEST | Tiedote

Lahteen kokoontuu jälleen kesäkuussa monikymmenpäinen joukko kirjailijoita ja muita kirjallisuusalan ammattilaisia keskustelemaan kirjallisuuden merkityksestä maailmassa ja maailman merkityksestä kirjallisuudessa. Teemana tämänkertaisessa kokouksessa on Kirjallisuuden peili. Yleisöllekin avoimet keskustelutilaisuudet käydään tällä kertaa entisen kansanopiston juhlasalissa Lahden keskustassa. Ulkomaisia vieraita ja keskustelujen alustajia ovat muiden muassa venäläinen, nykyään Saksassa asuva, nobelveikkauksissa korkealla oleva Ljudmila Ulitskaja sekä italialaisen nykykirjallisuuden kuuma nimi Beatrice Salvioni. Kotimaiset alustajat ovat kirjailijat Anneli Kanto, Juhani Karila, Harry Salmenniemi, Magdalena Hai ja Adrian Perera.