Olympiapurjehdus: 49er- ja 49er FX -luokkien MM-kisat käynnistyvät Lanzarotella

Ronja Grönblom ja Veera Hokka, 49er FX
Ronja Grönblom ja Veera Hokka, 49er FX Johan Ekblom / SPV

49er ja 49er FX-luokkien MM-kisat käynnistyvät tiistaina 5. maaliskuuta Lanzarotella. Kisoihin suuntaavat kaikki maajoukkueen 49er-tiimit: Ronja Grönblom ja Veera Hokka (49er FX), Oskari Muhonen ja Edvard Bremer, Juuso Roihu ja Lasse Lindell. Kisat päättyvät sunnuntaina 10. maaliskuuta kymmenen parhaan mitalilähtöön.

MM-kisat käynnistävät 49er- ja 49er FX-luokkien kilpailuputken. Keväällä kisataan MM-kisat, Palman maailmancup, Last Chance -regatta (olympiakarsinta) ja EM-kisat.

- Meidän MM-tavoite on purjehtia ehjä kilpailu. Haluaisimme myös yltää mitalilähtöön, koska se jäi vähän kaivelemaan viime kesän Test Eventissä ja Haagin MM-kisoissa, kun olimme yhdennellätoista sijalla. MM-kisat luo myös sävelen kevään kisoille, joten lähdemme hakemaan hyvää fiilistä, Ronja Grönblom sanoo.

- Olosuhteiltaan viikko vaikuttaa suhteellisen kovatuuliselta, ja täällä on kaikki tiimit paikalla, joten varmasti tiukka kilpailu on tulossa, Veera Hokka jatkaa.

MM-kisojen finaalivaihetta voi seurata livelähetyksen välityksellä. Kommentaattoreina Andy Rice, Stevie Morrison and Suomen maajoukkueen Noora Ruskola.

Suomen Purjehdus ja Veneily seuraa kilpailua Sailing Team Finlandin Facebookissa ja Instagramissa sekä mediatiedottein kilpailun kohokohdista. Julkaisuvapaita kuvia löytyy maajoukkueen kuvapankista.

MM-kisojen kokonaistulokset löytyy tästä, livetracker löytyy tästä.

5.-10.3. 49er ja 49erFX MM-kisat, Lanzarote, Espanja
19.-23.3. Formula Kite EM, Murcia, Espanja
1.-6.4. Palman maailmancup, Palma, Mallorca
21.-27.4. Last Chance, Ranskan olympiaviikko, Hyères (olympiakarsinta)