Expert AI Talent Leasing -palvelulla vauhditetaan tekoälyn käyttöönottoa tietotyössä. Berner hakee Sherpan uudella palvelulla lisätehoja liiketoimintaan.

Jaa

Berner Oy ja Sherpa käynnistävät yhteistyöhankkeen generatiivisen tekoälyn hyödyntämisestä tietotyössä. Sherpan uusi palvelu ”Expert AI Talent Leasing” tarjoaa generatiivisen tekoälyn asiantuntijan kolmeksi kuukaudeksi osaksi Bernerin omaa organisaatiota.

Berner on edelläkävijäyrityksenä jo nyt hyvässä vauhdissa tekoälyn hyödyntämisessä, ja uuden yhteistyön odotetaan synnyttävän uusia merkittäviä tuottavuusloikkia, kun generatiivinen tekoäly integroidaan osaksi perinteisiä työprosesseja. Useiden tutkimusten mukaan tekoäly voi mullistaa työtehtäviä monilla aloilla. Berner ja Sherpa haluavat olla tämän muutoksen kärjessä.

Rajanveto asiakkaan ja toimiston roolien ja vastuiden välillä hälvenee, ja Sherpan asiantuntijuus generatiivisessa tekoälyssä saadaan vietyä nopeasti asiakkaan arkeen käytännön tasolle.

”Tämän yhteistyön tavoitteena on valmistaa meidät uuteen aikakauteen, jossa ihmisen ainutlaatuisella luovuudella ja koneen tehokkuudella saavutetaan etuja, kuten ajallisia ja rahallisia säästöjä ja laadun parantamista. Tavoitteena on myös madaltaa kynnystä kokeiluun ja käyttöönottoon sekä tuoda tekoäly lähelle jokaista tietotyöläistä. Tekoäly mahdollistaa esim. analyysien, laadukkaiden kuvien ja tekstien sekä vaikuttavien esitysten luomisen entistä tehokkaammin. Expert AI Talent Leasing tulee juuri oikeaan aikaan avuksi tekoälyn jalkauttamisessa Bernerille. Yhteistyön tavoitteena on viedä meidät seuraavalle tasolle generatiivisen tekoälyn hyödyntämisessä työssä”, sanoo Bernerin markkinointijohtaja Satu Laakso.

Bernerille on perustettu jo oma tekoälytiimi, maturiteettia ja tarvetta on selvitetty tutkimuksella henkilöstön keskuudessa, yli 90 henkeä eri puolilta yritystä on valjastettu tekoälyn jalkauttamiseen arkeen, useita hankkeita on jo käynnissä, ja johtoryhmä tukee ja on innostunut aiheesta.

”Sherpa tunnetaan osaamisestamme brändi- ja markkinointityössä. Generatiivinen tekoäly on kuitenkin jo nyt mahdollistanut paljon erilaisia toimeksiantoja ylimmän johdon konsultaatiosta sisustussuunnitteluun. Tämä pilotti vie myös meitä jälleen eteenpäin. Supernopean muutoksen aikana yhdessä asiakkaidemme kanssa kehittyminen ja kehittäminen on nähdäkseni ainoa mahdollisuus menestyä luovalla alalla tulevaisuudessa”, kertoo Sherpan toimitusjohtaja Elina Bono.

Uudenlainen yhteistyömalli merkitsee merkittävää askelta kohti tekoälyn täysimittaista hyödyntämistä liiketoiminnassa. Bernerin ja Sherpan yhteistyöhanke voi onnistuessaan asettaa uuden standardin sille, miten yritykset voivat yhdessä menestyä tulevaisuuden työelämän haasteissa. Tehoja haetaan liiketoiminnan eri osa-alueille kuten myyntiin, asiakaspalveluun, analytiikkaan, tuotekehitykseen ja markkinointiin. ChatGPT:n auttava käyttö on helppoa, mutta saadakseen siitä kaiken irti pitää ymmärtää taustoja ja tapoja tehostaa prompteja/kyselyitä. Tekoäly taas ei ole yhtä kuin ChatGPT, vaan tietotyössä tulisi käyttää useita eri osa-alueita. Jotkut niistä ovat hyvin teknisiä ja vaativat paljon koulutusta, jotta niistä saadaan hyödyt irti. Ennen kaikkea kyse on systemaattisista toimintatavan muutoksista. Berner ja Sherpa uskovat, että nopein tapa muuttaa koko organisaation tapaa toimia on tuoda muutos uuden roolin kautta yritykseen. Vain näin voidaan varmistaa, että uusia ajatuksia, aloitteita ja ajatusmalleja syntyy puolin ja toisin paljon ja jatkuvasti.

Lisätietoja:

Berner Oy
Satu Laakso
markkinointijohtaja
satu.laakso@berner.fi.
puh: 040 828 3684


Sherpa
Elina Bono
toimitusjohtaja
elina.bono@sherpa.fi
puh: 040-7460427

Avainsanat

Berner Oy on vuonna 1883 perustettu kasvava ja kansainvälistyvä suomalainen neljän liiketoiminta-alueen perheyritys, jonka laadukkaat kotimaiset ja kansainväliset tuotteet ovat kiinteä osa suomalaista arkea. Konsernimme liikevaihto vuonna 2022  oli 717,5 miljoonaa euroa ja meillä työskentelee 880 henkilöä. Pääkonttorimme, tutkimus- ja kehitysyksikkömme ja tuotantolaitoksemme sijaitsevat Suomessa, tytäryhtiömme Ruotsissa, Norjassa, Tanskassa ja Baltiassa. Vastuullisilla toimintatavoilla on Bernerillä pitkät perinteet ja vastuullisuus kiteytyy vahvasti myös kaiken tekemisemme ytimeen eli huomisen puolustamiseen – toimimme niin, että meillä kaikilla on vielä 100 vuodenkin päästä hyvä olla ja elää #huomisenpuolustaja. Lisätietoja: berner.fi 

Sherpa on vuonna 2009 perustettu, itsenäinen luova toimisto, joka tunnetaan vahvasta arvopohjastaan ja vastuullisuudestaan. Palveluihin kuuluu luova konseptisuunnittelu, brändistrategiat, design ja generatiivisen tekoälyn valmennuspalvelut. Sherpan asiakkaita ovat mm. Berner, Sokos, Aalto-yliopisto, Ruukki ja Puuilo. Lisätietoja: sherpa.fi

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.

Lue lisää julkaisijalta Berner Oy

Syyslannoitus jää monelta tekemättä – asiantuntijan vinkit miksi lannoitus kannattaa10.7.2024 07:50:00 EEST | Tiedote

Syyslannoitus on tärkeä toimenpide, joka valmistaa kasvit talven tuloon ja parantaa niiden hyvinvointia tulevalla kasvukaudella. Berner Oy:n Kotipuutarhatuotteiden Kategoriapäällikkö Jussi Petäjä korostaa, että lannoituksen oikea ajankohta on loppukesästä heinä-elokuussa, kun lehdet ovat vielä vihreitä. Tällöin kasvit pystyvät hyödyntämään lannoitteen sisältämät ravinteet ja vahvistumaan ennen talven tuloa.

Vahva suomalainen XZ juhlii 70-vuotistaivaltaan: Aito Öljyhoidosta kiinteäksi osaksi koko perheen hiustenhoitorutiinia23.5.2024 09:49:11 EEST | Tiedote

XZ:n tarina alkoi vuonna 1954 toimittaja Irma Andersenin kunnianhimoisesta naisyrittäjyydestä, josta alun perin syntyi Andersenin kuiville ja hennoille hiuksille kehitetty öljyhoito. Berner jatkokehitti XYZ-tuotenimellä kulkeneesta öljyhoidosta ensimmäisen XZ-tuotteen ja uuden hiustenhoitobrändin, joka tänä päivänä pitää sisällään lähes viisikymmentä hiustenhoitotuotetta. Juhlavuoden kunniaksi XZ vastaa kuluttajien toiveisiin lanseeraamalla isot juhlapakkaukset valikoiman ykkössuosikeista, XZ Mustikka shampoosta- ja hoitoaineesta.

Tanskalainen GOSH-kosmetiikkabrändi lanseeraa tuotteen yhdessä kotimaisen pop-tähden ABREUn kanssa19.4.2024 18:40:00 EEST | Tiedote

Toiselle vuodelle edennyt kumppanuus tekee näyttävän sisääntulon ABREUn itse suunnitteleman tuotteen lanseerauksella. Kyseessä on ensimmäinen kotimaisen artistin julkaisema meikkituote Suomen markkinoilla kansainvälisen kosmetiikkabrändin kanssa. Uutuustuote Lip Filler Sintra -huulikiilto kantaa ABREUn kotikaupungin Sintran taianomaista tunnelmaa ja johdattaa kuluttajan Portugalin aurinkoon.

Huile Prodigieuse Or Florale: kahden NUXE-kuivaöljyn hurmaava hybridi antaa iholle ruusukultaisen hehkun ja ravitsee ihoa seitsemällä kasviöljyllä17.4.2024 08:45:00 EEST | Tiedote

Tänä keväänä NUXE esittelee kahdesta kuivaöljystään muodostuvan hybridituotteen, Huile Prodigieuse Or Florale -kuivaöljyn, joka tuo iholle hehkua kauniissa ruusunkultaisessa sävyssä. Koostumuksen sydämessä ovat ikonisesta Huile Prodigieuse -kuivaöljystä tutut kasviöljyt, jotka ravitsevat ja pehmittävät ihoa. Monikäyttöinen kuivaöljy sopii käytettäväksi kasvoille, vartalolle ja hiuksille sekä tuo arkeen ripauksen loistetta.

Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.

Tutustu uutishuoneeseemme
HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye