Maija Soininen nimitetty Tesin johtoryhmään

Syksyllä 2023 Tesin Head of People and Cultureksi nimetty YTM Maija Soininen on nimitetty Tesin johtoryhmään. Hän raportoi toimitusjohtaja Pia Santavirralle.

Maija Soininen Tesi
Henkilöstöjohtajana Soininen vastaa kokonaisvaltaisesti Tesin henkilöstöstrategian ja -prosessien johtamisesta, kehittämisestä ja toteuttamisesta.

Henkilöstöjohtajana Soininen vastaa kokonaisvaltaisesti Tesin henkilöstöstrategian ja -prosessien johtamisesta, kehittämisestä ja toteuttamisesta, ja toimii lisäksi esihenkilönä Tesin HR-tiimille.

Aiemmin kasvuyritys Woltin Suomen HR Lead -tehtävässä toiminut Soininen tuo mukanaan johtoryhmätyöhön liki parinkymmenen vuoden kokemuksen erilaisista henkilöstöhallinnon tehtävistä.

”Pääomasijoittaminen on ‘people’s business’, joten on vain luontevaa, että henkilöstöstä ja yrityskulttuurista vastaava johtaja on osa johtoryhmää. Tesi  on historiansa suurimman muutoksen äärellä tulevan valtion pääomasijoitusyhtiöiden fuusion takia, ja Maijan mukanaan tuoma henkilöstöjohtamisen syväosaaminen on erityisesti näin muutoksen äärellä erittäin arvokasta,” kommentoi Santavirta.

“On mahtavaa olla mukana rakentamassa kaikille yhteistä uutta Tesiä ja tiiviisti mukana fuusiossa myös johtoryhmätyöskentelyn kautta. Osaava ja sitoutunut henkilöstö on kestävän kasvun rakentamisessa avainasemassa”, Soininen kommentoi.

Maija Soininen Tesi

tesi.fi | X (Twitter) | LinkedIn | Instagram | Uutiskirje

Suomessa kasvava joukko puhtaan siirtymän yrityksiä29.6.2024 00:04:21 EEST | Tiedote

Tesin (Suomen Teollisuussijoitus) tuoreen selvityksen mukaan Suomessa kasvaa puhtaan siirtymän kasvuyrityksiä hyvällä tahdilla ja lupaavilla kasvuluvuilla. Rahoitusta yritysten alkuvaiheeseen on saatavilla melko hyvin, mutta myöhemmän kasvun vaihe huolestuttaa: vain alle 15 prosenttia myöhemmistä rahoituskierroksista toteutetaan kokonaan kotimaisin voimin, joten riippuvuus kansainvälisistä sijoituksista on suurta.

Finland is home to a growing number of clean tech companies29.6.2024 00:04:21 EEST | Press release

A recent study by Tesi (Finnish Industry Investment) reveals that Finland is steadily increasing its number of cleantech growth companies and that these companies show promising growth rates. Financing availability for the early stages of these companies is fairly good, but there is cause for concern about financing for their later-stage growth. Less than 15% of their later-stage funding rounds are raised entirely domestically, so dependence on international investments is high.