Berner Oy

Suomalaisten kuluttajien mielestä LV on kauneusalan vastuullisin brändi Suomessa

Jaa

Sustainable Brand Index 2024 -tutkimuksen mukaan suomalaiset kuluttajat mieltävät LV:n kauneusalan vastuullisimmaksi brändiksi. Teemme LV:llä systemaattista vastuullisuutemme kehitystyötä ollaksemme luottamuksen arvoisia myös tulevaisuudessa. 

Sustainable Brand Index™ on julkaissut uusimmat tutkimustulokset, jotka perustuvat kuluttajien näkemyksiin brändien vastuullisuudesta. Kyseessä on Euroopan suurin riippumaton bränditutkimus, joka mittaa vuosittain kuluttajien käsityksiä brändien vastuullisuudesta eri maissa ja eri toimialoilla.

Suomalaisille kohdistetussa vuoden 2024 tutkimuksessa oli mukana yhteensä 27 toimialaa ja 243 brändiä. Suomessa tutkimukseen vastasi 12 000 kuluttajaa eri ikäluokista ja jokaista brändiä arvioi vähintään 1000 vastaajaa.

Tutkimuksen mukaan suomalaiset kuluttajat arvostivat LV:n vastuullisuudessa erityisesti ympäristövastuullisuutta ja raaka-aineita.

"Suomalaisten kuluttajien mielestä LV työskentelee tosissaan terveyden ja kestävyyden suhteen, ja LV tekeekin vahvan sisääntulon Sustainable Brand Indexiin. Hiilineutraaliuteen ja hyviin ainesosiin keskittyminen ovat avaintekijöitä LV:n voiton taustalla toimialallaan", SB Insightin perustaja ja toimitusjohtaja Erik Elvingsson Hedén, kertoo.  

LV pitää kätensä tiukasti työpöydällä vastuullisuuden kehitystyössä

LV on sitoutunut vastuullisuutensa jatkuvaan ja pitkäjänteiseen kehitystyöhön, joka on ennen kaikkea tekoja ja valintoja kohti kestävämpää ja reilumpaa huomista.  

”Olemme LV-tiimissä erittäin iloisia tutkimuksen tuloksista ja haluamme kiittää lämpimästi ja nöyrästi kuluttajia heidän näkemyksistään. Teemme parhaamme ja kaikkemme ollaksemme kuluttajien luottamuksen arvoisia myös tulevaisuudessa”, 10 vuotta LV:tä luotsannut Senior Brand Manager Sanni Väinölä, sanoo.  

Esimerkkinä LV:n kunnianhimoisesta vastuullisuusajattelusta toimii elokuun 2023 lanseeraus, hiilikompensoitu LV Vahvistava -kasvojenhoitosarja, joka on sekä virstanpylväs että suunnannäyttäjä LV:n vastuullisuusmatkalla.

LV Vahvistava on ensimmäinen kotimaisen kosmetiikka-alan toimijan kehittämä elinkaariarvioitiin perustuva tuotesarja, jolle on tehty kattava hiilijalanjälkilaskenta. Elinkaariarviointi tarkoittaa, että kasvojenhoitosarjan jokaisen neljän tuotteen ympäristövaikutukset on arvioitu raaka-aineiden hankinnasta tyhjän pakkauksen kierrättämiseen asti. Jäljelle jäävät päästöt on kumottu ostamalla ilmastoyksiköitä BaumInvest AG:n metsitysprojektista pohjoisessa Costa Ricassa.

Tuotteet valmistetaan Heinävedellä käyttämällä kylmäsekoitusta, jonka ansiosta valmistukseen kuluva energian käyttö vähenee noin 80 prosenttia. Pakkauksissa kiertotalousraaka-aineita ovat puupohjaisesta uusiutuvasta raaka-aineesta valmistettu muovietiketti ja pullon Ocean Bound -muovi.* 

Kotimainen tuotekehitys ”vähemmän on juuri sopivasti” -periaatetta noudattaen

Kaikki Avainlipun omaavat LV-tuotteet eli yli 80 prosenttia valikoiman tuotteista kehitetään Helsingin Herttoniemessä LV:n omassa T&K-laboratoriossa yhteistyössä Allergia-, iho- ja astmaliiton kanssa. Nämä Avainlippu-tuotteet valmistetaan Heinävedellä Bernerin omilla tehtailla 100-prosenttisesti uusiutuvalla energialla.

LV:n keskiössä on yksinkertaistamisen ilovähemmän on juuri sopivasti” -periaatetta noudattaen, jonka mukaisesti tuotteiden raaka-ainelistat pidetään mahdollisimman pieninä. Tuotteisiin valitaan vain ihon hyvinvoinnille oleelliset, korkealaatuiset raaka-aineet - ilman mitään ylimääräistä.

*Ocean bound -muovi on valmistettu muovijätteestä, joka on kerätty 50 kilometrin säteellä rantaviivasta ja on vaarassa päätyä mereen. 

Avainsanat

Yhteyshenkilöt

Linkit

LV – vähemmän on juuri sopivasti

Suomalainen LV on ollut hajusteettomien ja väriaineettomien tuotteiden asiantuntija jo yli 50 vuotta. LV-tuotteissa on kaikki ihosi puhtauteen ja hyvinvointiin tarvittavat ainesosat – eikä mitään ylimääräistä.  Siksi ne ovat valinta sinun ja ympäristösi parhaaksi. Tuotteiden teho varmistetaan tieteellisesti ja mukaan valitaan vain laadukkaita raaka-aineita, jotka sopivat herkällekin iholle. Lue lisää www.lv.fi.

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.

Lue lisää julkaisijalta Berner Oy

Syyslannoitus jää monelta tekemättä – asiantuntijan vinkit miksi lannoitus kannattaa10.7.2024 07:50:00 EEST | Tiedote

Syyslannoitus on tärkeä toimenpide, joka valmistaa kasvit talven tuloon ja parantaa niiden hyvinvointia tulevalla kasvukaudella. Berner Oy:n Kotipuutarhatuotteiden Kategoriapäällikkö Jussi Petäjä korostaa, että lannoituksen oikea ajankohta on loppukesästä heinä-elokuussa, kun lehdet ovat vielä vihreitä. Tällöin kasvit pystyvät hyödyntämään lannoitteen sisältämät ravinteet ja vahvistumaan ennen talven tuloa.

Vahva suomalainen XZ juhlii 70-vuotistaivaltaan: Aito Öljyhoidosta kiinteäksi osaksi koko perheen hiustenhoitorutiinia23.5.2024 09:49:11 EEST | Tiedote

XZ:n tarina alkoi vuonna 1954 toimittaja Irma Andersenin kunnianhimoisesta naisyrittäjyydestä, josta alun perin syntyi Andersenin kuiville ja hennoille hiuksille kehitetty öljyhoito. Berner jatkokehitti XYZ-tuotenimellä kulkeneesta öljyhoidosta ensimmäisen XZ-tuotteen ja uuden hiustenhoitobrändin, joka tänä päivänä pitää sisällään lähes viisikymmentä hiustenhoitotuotetta. Juhlavuoden kunniaksi XZ vastaa kuluttajien toiveisiin lanseeraamalla isot juhlapakkaukset valikoiman ykkössuosikeista, XZ Mustikka shampoosta- ja hoitoaineesta.

Tanskalainen GOSH-kosmetiikkabrändi lanseeraa tuotteen yhdessä kotimaisen pop-tähden ABREUn kanssa19.4.2024 18:40:00 EEST | Tiedote

Toiselle vuodelle edennyt kumppanuus tekee näyttävän sisääntulon ABREUn itse suunnitteleman tuotteen lanseerauksella. Kyseessä on ensimmäinen kotimaisen artistin julkaisema meikkituote Suomen markkinoilla kansainvälisen kosmetiikkabrändin kanssa. Uutuustuote Lip Filler Sintra -huulikiilto kantaa ABREUn kotikaupungin Sintran taianomaista tunnelmaa ja johdattaa kuluttajan Portugalin aurinkoon.

Huile Prodigieuse Or Florale: kahden NUXE-kuivaöljyn hurmaava hybridi antaa iholle ruusukultaisen hehkun ja ravitsee ihoa seitsemällä kasviöljyllä17.4.2024 08:45:00 EEST | Tiedote

Tänä keväänä NUXE esittelee kahdesta kuivaöljystään muodostuvan hybridituotteen, Huile Prodigieuse Or Florale -kuivaöljyn, joka tuo iholle hehkua kauniissa ruusunkultaisessa sävyssä. Koostumuksen sydämessä ovat ikonisesta Huile Prodigieuse -kuivaöljystä tutut kasviöljyt, jotka ravitsevat ja pehmittävät ihoa. Monikäyttöinen kuivaöljy sopii käytettäväksi kasvoille, vartalolle ja hiuksille sekä tuo arkeen ripauksen loistetta.

Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.

Tutustu uutishuoneeseemme
HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye