Varsinais-Suomen ELY-keskus

Byggandet av den nya förbindelsefartygsbryggan i Dalsbruk inleds

Dela

NTM-centralen i Egentliga Finland inleder i början av april byggandet av en ny förbindelsefartygsbrygga i Dalsbruk på Kimitoön. Byggplatsen ligger öster om gästhamnen. I arbetet ingår bergsbrytning och under sprängningarna stoppas trafiken på Strandvägen vid behov. Förbindelsefartygstrafiken fortsätter normalt på den nuvarande förbindelsefartygsbryggan tills byggarbetet är klart. Förbindelsefartygsbryggan är en del av Hitisleden.

Byggarbeten inleds vecka 14, efter påsken. I arbetet bryter och muddrar man havsbotten enligt kajens konstruktionen och de djup som förbindelsefartygen behöver. I arbetet ingår bergsbrytning och under sprängningarna stoppas trafiken på Strandvägen vid behov. Vi hoppas att trafikanterna är försiktiga när de passerar byggplatsen.

Förbindelsefartygsbryggan anläggs på borrpålar och bryggans lock byggs i armerad betong. Som en del av arbetet kommer man genomföra ny parkering som betjänar den nya förbindelsefartygstrafiken och väntsal för ledsagartrafik i anslutning till bryggan. Arbetet slutförs före utgången av september.

Den nuvarande bryggan för förbindelsefartygstrafiken är trångt placerad inne i gästhamnen. Den nya bryggan byggs öster om gästhamnen, där det finns mer plats för trafikering. Byggandet av en ny brygga ökar även trafiksäkerheten.

Entreprenör i projektet är Oteran Oy.

Kontaktpersoner

Beställare: NTM-centralen i Egentliga Finland, projektchef Mikko Asunen, 0295 024 106

Entreprenör: Oteran Oy, arbetschef Timo Luukkonen, 0405960331

Nyckelord

Andra språk

Följ Varsinais-Suomen ELY-keskus

Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.

Senaste pressmeddelandena från Varsinais-Suomen ELY-keskus

Liikennejärjestelyjä valtatien 1 Isokylän tunnelissa Salossa syyskuun ajan30.8.2024 14:53:36 EEST | Tiedote

Salossa uusitaan valtatien 1 Isokylän tunnelin tievalaistus syyskuun 2024 aikana. Tievalaistuksen uusimisen yhteydessä tehdään myös tunneleiden kausihuoltotyöt sekä tunnelin rakenteiden kuuden vuoden välein tehtävä määräaikaistarkastus. Työn kesto on noin kaksi viikkoa tunneliputkea kohden ja työt valmistuvat syyskuun loppuun mennessä. Töiden aikana liikenne on ohjattu kulkemaan kaksisuuntaisesti yhteen tunneliputkeen.

Valtatielle 8 lisää näkyvyyttä puuston, pensaston ja vesakon poistolla29.8.2024 11:45:11 EEST | Tiedote

Varsinais-Suomen ELY-keskus aloittaa syyskuussa valtatien 8 tiealueen puuston, vesakon ja pensaston poistotyöt välillä Raisio-Merikarvia. Työt valmistuvat kokonaisuudessaan vuonna 2026. Puuston, pensaston ja vesakon poiston myötä tien liikenneturvallisuus paranee ja tien kunnossapito helpottuu. Rajojen selvenemisestä on myös muutoin hyötyä sekä tienpitäjälle että maanomistajille.

Liikennemerkkimuutoksia Varsinais-Suomen ja Satakunnan maanteille28.8.2024 09:00:04 EEST | Tiedote

Maantieverkolla sijaitsee useita opasteita sairaaloihin ja terveysasemille. ELY-keskus on inventoinut näitä liikennemerkkejä ja nyt liikennemerkit päivitetään vastaamaan tämänhetkistä tilannetta. Ohjeiden mukaan sairaaloihin tai terveysasemille viitoitetaan ainoastaan reitit ympärivuorokautisesti päivystäviin sairaaloihin tai terveysasemille. Käytännössä maantieverkolta tullaan poistamaan sellaisia opasteita, jotka eivät noudata tätä linjausta. ELY-keskus on tehnyt myös muutoksia eritasoliittymien kaistaopasteisiin lisäämällä maanteille nykyisen tieliikennelain mukaisia kaistaopastusmerkkejä sellaisille eritasoliittymäalueille, joissa liittymiskaista jatkuu uutena ajokaistana päätien ajokaistojen vieressä, ja joka jatkuu vähintään seuraavaan liittymään saakka. Osa muutoksista tehdään lähiaikoina.

Valtatien 8 automaattisen liikenneturvallisuusvalvonnan parantaminen käynnistyy26.8.2024 09:28:16 EEST | Tiedote

Valtatien 8 turvallisuutta parannetaan välillä Mynämäki – Pori päivittämällä nykyistä automaattista liikenneturvallisuusvalvontaa tutkatekniikkaan. Nykyiset valvontajaksolla käytetyt liikenneturvallisuuskamerat on toteutettu vuonna 2005. Ne toimivat päällysteen sisään asennettaviin silmukoihin perustuvalla tekniikalla. Hankkeessa korvataan valtaosa nykyisistä valvontapisteistä uuteen tutkatekniikkaan, täydennetään jaksolle kokonaan uusia valvontapisteitä sekä parannetaan nykyisten valvontapisteiden sijoittelua ja levikejärjestelyjä tien nykyistä turvallisuutta paremmin palvelevaksi. Lisäksi koko osuuden vanhat kameravalvonnan tiedotusmerkit uusitaan nykyohjeistuksen mukaisiksi.

I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.

Besök vårt pressrum
HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye