Kempower lanseeraa megawattilatausjärjestelmänsä sähkörekoille Euroopassa

Jaa

Kempower lanseeraa megawattilatausjärjestelmänsä Euroopassa. Uusi latausjärjestelmä hyödyntää yhtiön huipputeknologiaa ja tarjoaa raskaille sähköajoneuvoille uuden Mega Satellite -lataussatelliitin ja yli 1 MW:n lataustehon. Kempowerin megawattilatausjärjestelmällä yhtiö pyrkii vastaamaan raskaan liikenteen sähköistämisen haasteisiin, jotta EU:n hiilidioksidipäästöjen vähentämistavoitteet voidaan saavuttaa.

Kaikki Kempowerin latausratkaisut tarjoavat dynaamista latausta, mikä tarkoittaa, että tehoa jaetaan ajoneuvojen kesken niiden tarpeiden mukaan. Dynaaminen lataus optimoi latauskäyrät ja lyhentää latausaikoja.
Kaikki Kempowerin latausratkaisut tarjoavat dynaamista latausta, mikä tarkoittaa, että tehoa jaetaan ajoneuvojen kesken niiden tarpeiden mukaan. Dynaaminen lataus optimoi latauskäyrät ja lyhentää latausaikoja.
  • Kempowerin megawattilatausjärjestelmä (MCS) on osa ratkaisua raskaiden hyötyajoneuvojen sähköistämisen haasteisiin, jotta EU:n hiilidioksidipäästöjen vähentämistavoitteet voidaan saavuttaa.
  • Rekat ja muut raskaat ajoneuvot tuottavat tällä hetkellä noin 25 prosenttia EU:n tieliikenteen aiheuttamista hiilidioksidipäästöistä.
  • Kempowerin huipputeknologiaan perustuvan megawattilatausjärjestelmän ensimmäinen versio tarjoaa jopa 1,2 MW:n huipputehon. Uusi Mega Satellite -lataussatelliitti varmistaa yhteensopivuuden sekä korkean tehon CCS-liittimelle, että MCS-liittimelle.
  • Kempowerin megawattilatausjärjestelmässä MCS- ja CCS-latauspistokkeet voivat olla käytössä samassa järjestelmässä maksimaalisen joustavuuden varmistamiseksi. Dynaamisen tehonjaon avulla käyttämätön teho voidaan jakaa useiden pistokkeiden kesken.

Kempower lanseeraa megawattilatausjärjestelmänsä Euroopassa. Uusi latausjärjestelmä hyödyntää yhtiön huipputeknologiaa ja tarjoaa raskaille sähköajoneuvoille uuden Mega Satellite -lataussatelliitin ja yli 1 MW:n lataustehon. Kempowerin megawattilatausjärjestelmällä yhtiö pyrkii vastaamaan raskaan liikenteen sähköistämisen haasteisiin, jotta EU:n hiilidioksidipäästöjen vähentämistavoitteet voidaan saavuttaa.

"Rekat ja muut raskaat ajoneuvot tuottavat tällä hetkellä noin 25 prosenttia EU:n tieliikenteen aiheuttamista hiilidioksidipäästöistä. Tämä on haaste, johon kaikkien julkisten ja yksityisten toimijoiden on vastattava yhdessä, yhdistettävä voimansa ja kehitettävä ratkaisuja puhtaamman ja hiljaisemman maailman luomiseksi. Uskomme, että megawattilatausjärjestelmämme on osa ratkaisua EU:n päästöjen vähentämistavoitteiden saavuttamiseksi", sanoo Kempowerin toimitusjohtaja Tomi Ristimäki.

Markkinoiden siirtyminen megawattilataukseen vaatii raskaan liikenteen osalta lyhyellä aikavälillä muutoksia nykyisiin CCS2-tehotasoihin. Tietyissä rekkojen lataustilanteissa, kuten matkan varrella ja määränpäässä tapahtuvassa latauksessa, tarvitaan lyhyitä suuritehoisia latausjaksoja. Siksi sekä MCS:n ja korkean tehon CCS:n hyödyntäminen samassa latausympäristössä on välttämätöntä tieliikenteen päästöjen nollaamiseksi.

Sähköverkon rajoitukset ja kustannustehokkuus tekevät tehon hyödyntämisestä tärkeää kaikissa raskaiden ajoneuvojen lataustilanteissa. Kaikki Kempowerin latausratkaisut tarjoavat dynaamista latausta, mikä tarkoittaa, että tehoa jaetaan ajoneuvojen kesken niiden tarpeiden mukaan. Dynaaminen lataus optimoi latauskäyrät ja lyhentää latausaikoja. Mahdollistamalla alhaisemman tehon sähköverkkoliitännät ja minimoimalla hukkaenergian, dynaaminen tehonjako on myös erittäin kustannustehokas latauspisteiden ylläpitäjille.

Kempowerin huipputeknologiaan perustuvan megawattilatausratkaisun ensimmäinen versio yltää  1500A:n ja 1,2 MW:n huipputehoon ja Mega-satelliitti on yhteensopiva joko suuritehoisen CCS- tai MCS-pistokkeen kanssa. Kempowerin megawattilatausjärjestelmässä MCS- ja CCS-pistokkeet voivat olla käytössä samassa järjestelmässä, ja dynaamisen tehonjaon avulla käyttämätön teho voidaan jakaa useiden pistokkeiden kesken.

 

Liikenteen tulevaisuuden kehittäminen yhdessä

Tuoreen McKinseyn raportin mukaan vuoteen 2040 mennessä 85 prosenttia Euroopassa, Yhdysvalloissa ja Kiinassa myydyistä uusista rekoista ovat nollapäästöisiä ja pääosin sähkökäyttöisiä. Eri eurooppalaisten logistiikka- ja liikenneasiantuntijoiden ja -toimijoiden mukaan tämä on trendi, joka kasvaa eksponentiaalisesti seuraavan vuosikymmenen aikana. Samalla sähkörekkojen lukumäärän kasvu tuo eteen myös yhteiskunnallisia haasteita, joihin Kempower on valmis vastaamaan.

"Olemme innovoinnin asiantuntijoita. Yli 700 ammattilaisen voimin olemme kehittäneet sähköajoneuvojen latausratkaisuja, joita olemme toimittaneet yli 50 maahan", sanoo Ristimäki.

"Uskomme, että ne, jotka tänään kehittävät kestävän liikenteen tulevaisuutta päästövähentämistavoitteiden saavuttamiseksi, saavat kilpailuetuja keskipitkällä ja pitkällä aikavälillä. MCS:n myötä asemoidumme nyt alan johtavaksi toimijaksi raskaan liikenteen sähköistämisessä. Siirtymä on hyödyllinen sekä ympäristölle että kuljettajille, sillä sähköajoneuvot poistavat melun ja tärinän kuljettajien päivittäisestä arjesta. MCS vastaa huomisen haasteisiin jo tänään", lisää Ristimäki.

Kempowerin megawattilatausjärjestelmä on nyt tilattavissa Euroopassa. Yhtiö esittelee megawattilatausratkaisua Nordic EV Summit -tapahtumassa Oslossa, Norjassa, 4.–5. huhtikuuta 2024. Toivotamme median edustajat, asiakkaat ja yhteistyökumppanit tervetulleiksi julkistustilaisuuteen Kempowerin osastolle torstaina 4. huhtikuuta klo 13.00.

 

Lisätietoa:

Paula Savonen, viestintäjohtaja, Kempower

paula.savonen@kempower.com

+358 400 343 851

 

Kempower lyhyesti:

Suunnittelemme ja valmistamme luotettavia ja käyttäjäystävällisiä DC-pikalatausratkaisuja sähköajoneuvoille. Visiomme on luoda maailman halutuimpia latausratkaisuja kaikille, kaikkialla. Tuotekehityksemme ja tuotantomme sijaitsevat Suomessa ja Yhdysvalloissa, ja suurin osa materiaaleista ja komponenteista hankitaan paikallisesti.  Keskitymme kaikkiin sähköisen liikkumisen alueisiin sähköautoista rekkoihin ja busseihin, sekä työkoneisiin ja merenkulkuun. Kempowerin modulaarinen ja skaalautuva latausjärjestelmä ja maailmanluokan ohjelmisto on suunniteltu sähköautoilijoiden toimesta sähköautoilijoita varten. Näin mahdollistamme parhaan käyttökokemuksen asiakkaillemme kaikkialla maailmassa. Kempower on listattu Nasdaq First North Growth Market Finland – markkinapaikalla. www.kempower.com

Avainsanat

Yhteyshenkilöt

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.

Lue lisää julkaisijalta Kempower Oyj

Kempower toimittaa pikalatausratkaisuja Stormin ja Q8:n uuteen sähköautojen latausverkostoon Belgiassa16.7.2024 09:00:00 EEST | Tiedote

Johtava sähköautojen pikalatausratkaisujen tarjoaja Kempower toimittaa pikalatauslaitteita belgialaiselle uusiutuvan energian yhtiölle Stormille. Storm ja Q8 lanseeraavat yhdessä Belgian uraauurtavan täyden palvelun sähköautojen pikalatausverkoston. Kumppanuuden tavoitteena on perustaa jopa 200 pikalatausasemaa seuraavien viiden vuoden aikana, mikä tulee mullistamaan sähköautoilijoiden ajokokemuksen Belgiassa.

Kempower powers Belgium’s first full-service EV fast-charging network with Storm and Q816.7.2024 09:00:00 EEST | Press release

Leading EV fast-charging solutions provider, Kempower, will deliver its charging solutions to the Belgian renewable energy company Storm. Storm and Q8 will together launch Belgium's pioneering full-service EV fast-charging network. The partnership aims to establish up to 200 fast-charging stations at strategic locations in the next 5 years, revolutionizing the EV driving experience in Belgium.

Decatrip-hanke on saatu päätökseen – Kempower, RMC, Viking Line ja Åbo Akademi loivat yhdessä vihreän meriliikennekäytävän Turun ja Tukholman välille6.6.2024 09:30:00 EEST | Tiedote

Vuonna 2022 alkanut innovaatiohanke Decatrip on valmistunut. Hanke mahdollistaa yhden maailman ensimmäisistä vihreistä meriliikennekäytävistä. RMC tutki hankkeessa, miten jo liikenteessä olevia laivoja voitaisiin muuttaa ympäristöystävällisemmäksi. Yhtiöllä on nyt valmius modernisoida laivoja niin, että niiden ympäristöystävällisyys paranee.

Kempower, RMC, Viking Line, and Åbo Akademi created the world’s first green maritime corridor between Turku and Stockholm6.6.2024 09:30:00 EEST | Press release

The innovation project Decatrip, which began in 2022, has been completed. The project enables one of the world's first green maritime corridors. Rauma Marine Constructions (RMC) explored how existing ships could be modified to become more environmentally friendly. Viking Line is now equipped to modernized ships, enhancing their environmental friendliness.

Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.

Tutustu uutishuoneeseemme
HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye