Galatea Beverages Oy

KAKSI MILJOONAA MYYTYÄ TÖLKKIÄ – UKRAINALAISEN OBOLON PANIMON OLUISTA ON TULLUT JÄTTIHITTI SUOMESSA

Suomalaiset ovat kahdessa vuodessa löytäneet ukrainalaisen Obolon panimon oluet. Oluita on myyty kaksi miljoonaa tölkkiä ja Obolon Strong on Alkon myydyin ulkomainen olut.

Olutta ja viinejä maahantuovan Galatea Beveragen Oy:n myyntijohtaja Henry Johansson vastasi keväällä 2022 puhelimeen kesken pitkän pyörälenkin. Puhelu tuli ukrainalaiselta Obolon panimolta, joka Venäjän hyökätessä yritti saada uusia asiakkaita maan rajojen ulkopuolelta.

Heräsi vahva halu auttaa Ukrainaa ja tuoda Obolonin olutta  Suomeen. Kaikkien tiedossa oli, että se ei tule olemaan helppoa. Ensimmäisen rekkalastin Johansson tilasi toukokuussa 2022 ilman, että oli edes maistanut panimon oluita. Tuon jälkeen Kiovassa sijaitsevalta panimolta Suomeen on virrannut jo yli 50 rekallista ukrainalaista olutta.

Tuntuu uskomattomalta, että suomalaiset ovat ostaneet jo kaksi miljoonaa tölkkiä Obolonia. Olen ollut pitkään alalla, mutta en ole koskaan  kokenut mitään tämänkaltaista. Olemme todella kiitollisia kaikille Obolonin ystäville. Voi sanoa, että jokaisella oluella on suuri merkitys, kertoo Johansson.

Ukrainan suurin panimo

Obolon on Ukrainan suurin itsenäinen panimo ja sijaitsee Kiovassa Obolonin kaupunginosassa.  Venäjän hyökkäyssodasta johtuen tuotantoa on jouduttua keskeyttämään muun muassa pommihälytysten takia. Haasteet eivät ole rajoittuneet ainoastaan Ukrainaan, niitä on myös Puolan rajalla.  Tähän asti kaikki  haasteet on kyetty selättämään.

Olemme kiitollisia, että suomalaiset ovat löytäneet oluemme. Näinä erityisen vaikeina aikoina vienti on meille erittäin tärkeää, kertoo Obolon panimon edustaja Katerina Vaschenko.

Kaksi miljoonaa tölkkiä Obolonia

Kaksi miljoonaa myytyä Obolon tölkkiä kahdessa vuodessa on erittäin suuri määrä Suomen kokoisessa maassa.  Halu auttaa ja tukea  Ukrainaa ovat  saaneet suomalaiset oluen ystävät liikkeelle.

Jatkamme Ukrainan auttamista ja meillä on suunnitelmissa auttaa myös suomalaisia yhteisöjä, jotka ovat tehneet paljon hienoa ja pyyteetöntä hyväntekeväisyyttä Ukrainalle ja ukrainalaisille, lisää Johansson.

Galatea Beverages Oy

Juomien asialla vuodesta 2007. Teemme viinien, oluiden ja väkevien alkoholijuomien vastuullista kauppaa aktiivisella ja pikäjänteisellä yhteistyöllä kaiken tasoisten kumppanien kanssa aloittavista startupeista maailman johtaviin toimijoihin.

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Lue lisää julkaisijalta Galatea Beverages Oy