Klaus Koponen JLL Finland Oy:n toimitusjohtajaksi

Johtoryhmässä toimivat Kaisu Pienimäki ja Tero Uusitalo vastaavat asiakkaille tarjottavasta arvioinnista, konsultoinnista ja transaktioista. Koponen, Pienimäki ja Uusitalo kommentoivat medialle Suomen ja Euroopan kiinteistömarkkinan tilaa ja kehitystä.

JLL Finlandin johtoryhmään kuuluvat COO Mia Ruusila (vas), toimitusjohtaja Klaus Koponen, Head of Valuation & Strategic Consulting Kaisu Pienimäki ja Head of Capital Markets Tero Uusitalo.

Suomen JLL:n toimitusjohtajaksi (CEO) on nimitetty OTM, VT Klaus Koponen. Koponen on aiemmin toiminut JLL:n Markets-yksiköstä vastaavana johtajana. Suomen JLL:n toimitusjohtajana aiemmin toiminut Tero Lehtonen on siirtynyt yhtiön ulkopuolelle uusien haasteiden pariin.

Klaus Koponen on ollut Suomen JLL:n palveluksessa vuodesta 2020. Tätä ennen hän on toiminut johtotehtävissä mm. IWG:llä (ent. Regus) ja hänellä on laaja kokemus Pohjoismaiden kiinteistömarkkinoista.

Uudessa roolissaan Koponen vastaa JLL:n liiketoiminnan kehittämisestä ja kasvustrategiasta Suomen markkinoilla. Toimitusjohtajan roolin lisäksi hän vastaa edelleen myös Markets-yksikön vetämisestä.

JLL:n Suomen johtoryhmään kuuluvat lisäksi Head of Valuation & Strategic Consulting Kaisu Pienimäki, Head of Capital Markets Tero Uusitalo sekä COO Mia Ruusila.