Young Lions Finland 2024 -suunnittelukilpailun voittajat on valittu: Nämä tiimit edustavat Suomea juhannusviikolla Cannesissa
Maamme lupaavimmat nuoret markkinoinnin ja viestinnän osaajat on palkittu 30-vuotiaille ja sitä nuoremmille markkinoinnin ja viestinnän ammattilaisille suunnatussa kilpailussa.
Tänä vuonna kilpailun seitsemään sarjaan osallistui yhteensä 37 tiimiä 53 kilpailutyöllä. Jokaisen sarjan kultaa voittanut tiimi lähtee edustamaan Suomea kansainväliseen Cannes Young Lions -kilpailuun sekä osallistumaan Ranskassa järjestettävään Cannes Lions International Festival of Creativity -tapahtumaan kesäkuussa 2024.
7 kullan lisäksi tuomaristo jakoi 5 hopeaa, 3 pronssia ja 6 kunniamainintaa.
Young Lions Finland -kilpailussa toteutettiin markkinoinnin ja viestinnän töitä MIELI Suomen Mielenterveys ry:n antamien toimeksiantojen perusteella. Sarjasta riippuen kilpailutyö tuli toteuttaa vain 24 tai 48 tunnissa.
Kotimaisista ja kansainvälisistä markkinoinnin ja viestinnän asiakkaista, toimistoista, tuotantoyhtiöistä ja mediasta koostuva tuomaristo kiinnitti voittajien valinnoissaan aivan erityistä huomiota töiden strategisiin ratkaisuihin, näkemyksellisyyteen, erottuvuuteen ja luovaan ongelmanratkaisuun.
"Jos voittajatyöt asettaa riviin, huomaa, että jokaisen kategorian parhaimmistossa on selkeä strategia, siitä juonnettu kirkas idea ja viimeistelty toteutus. Suuri arvo oli myös tämän vuoden tuomarityössä – 47 tuomaria eri puolilta maailmaa käytti aikaansa arvioidakseen töitä analyyttisesti ja strategisesti keskustellen. Toivoa vain voi, että ensi vuonna yhä useampi nuori näkisi juuri tämän kisan arvon ja se näkyisi myös osallistujamäärässä. Lopulta kuitenkin joka vuosi Young Lions Finland vie toista kymmentä suomalaista nuorta suoraan Cannesin kansainvälisille lavoille.”, sanoo kilpailun päätuomari, SEKin Executive Creative Director Suvi Lähde.
Markkinointiviestinnän kattojärjestö Marketing Finland järjesti Young Lions Finland -kilpailun nyt toista kertaa.
"Olemme erittäin ylpeitä voittajatiimeistä; tämän vuoden nuoret lahjakkuutemme osoittivat poikkeuksellisen korkeatasoista luovuutta ja innovatiivisuutta. Nyt suomalaistiimeille tarjoutuu mahdollisuus verrata omaa osaamistaan kansainväliseen kärkeen. Mahdollistamalla Young Lions Finland -kilpailun haluamme osaltamme varmistaa, että Suomessa on tulevaisuudessa riittävästi kansainvälisen tason luovaa markkinoinnin ja viestinnän osaamista. Se edesauttaa maamme kilpailukykyä ja elinvoimaisuutta”, sanoo Marketing Finlandin toimitusjohtaja Riikka-Maria Lemminki.
Myös MIELI ry:n kampanjapäällikkö Katri Korpinen on vaikuttunut tiimien ennakkoluulottoman luovista ratkaisuista.
”Rohkeus, ennakkoluulottomuus ja uuden näkökulman löytäminen – tätä kaikkea toivoimme Young Lions Finland -kisan nuorten lahjakkuuksien kilpailutöiltä. On hienoa nähdä, kuinka nuorten suunnittelijoiden luovat ideat ovat kiteytyneet vaikuttaviksi töiksi. Isot onnittelut palkituille tiimeille. Ja voittajille onnea Cannesiin”, Katri Korpinen toivottaa.
MIELI ry voi halutessaan keskustella voittajien kanssa mahdollisuudesta toteuttaa heidän suunnitelmansa omassa markkinoinnissaan ja viestinnässään.
Vuoden 2024 Young Lions Finland -kilpailun palkitut tiimit ovat:
DESIGN
Gold & Cannes Young Lions competitions representative
This is a call for help
Veera Paukku, Loiva & Emma Rinneheimo, Myy Agency
Silver
Happy Mind Club
Joel Petzold & Anh Ngo, Great Apes
DIGITAL
Gold & Cannes Young Lions competitions representative
Mood Ring
Jimi Hyvärinen, Reaktor Creative & Veeti Ossi, Freelancer
Silver
Access Denied
Lauri Arjas & Erika Danielsson, Kurio
Bronze
Mielingo
Petrina Puranen & Marianna Metsänheimo, NORD DDB Helsinki
Kummikumppanina Kuubi
FILM
Gold & Cannes Young Lions competitions representative
Don't Battle Alone
Elisa Willman & Maria Kirjonen, The Walt Disney Company
Silver
Unfriendly thoughts
Jimi Hyvärinen, Reaktor Creative & Veeti Ossi, Freelancer
Honorary Mention
New Record
Marianne Mannila & Suvi Österman, Genero
MARKETERS
Gold & Cannes Young Lions competitions representative
Mielibonus
Vilja Turunen & Nelli Pajuharju, SOK
Kummikumppanina N2
MEDIA
Gold & Cannes Young Lions competitions representative
Unwrap your mental health
Jenny Kettunen & Emma Koukonen, Havas Helsinki
Bronze
Calling Attention
Elina Lehtinen & Iiris Tolonen, Toinen PHD
Honorary Mention
one for you, one for me
Dimitri Eskelinen & Ignacio Guerrero, Shook Digital
Honorary Mention
In line for help
Malin Hertsberg & Emma Juureva, Valve Branding Oy
Kumppikumppanina Supervisual
PR
Gold & Cannes Young Lions competitions representative
Suicide Room
Katariina Ollari, Bob the Robot & Johanna Vierimaa, United Imaginations
Silver
Youth Mental Health Investment Account
Vivi Sallinen, Nitro Group Oy & Vilma Laitakari, Ivalo Creative Agency
Bronze
Please hold
Tuuli Linna, Vapa Media & Atte Maunula, Bob the Robot / NoA
Honorary Mention
MENTAL HEALTH PACKAGE – prepared for life from the first cry
Essi-Maria Rouhiainen & Ira Pöllänen, Valve Branding Oy
Gold & Cannes Young Lions competitions representative
Subtle Signs
Eevi Kolinen & Emilia Nordgren, SEK Part of GREY
Silver
The Smiling Girl
Katariina Ollari, Bob the Robot & Johanna Vierimaa, United Imaginations
Honorary Mention
Heroes Are Human Beings As Well
Veikko Heikkilä, Bob the Robot, & Okko Käyhkö, Pictures Helsinki
Honorary Mention
Inconvenience
Taneli Lahtinen & Mikko Roininen, TBWA\Helsinki
Kummikumppanina Grano
Yhteyshenkilöt
Maarit AarrekangasSenior Advisor, Cannes Lions Representative
Puh:+358 50 435 5613maarit.aarrekangas@marketingfinland.fiYoung Lions -kilpailusta
Cannes Young Lions -kilpailu haastaa nuoria luovia tekijöitä markkinoinnin ja viestinnän alan joka alueelta. Kilpailu on yksi nuorien kykyjen parhaista tavoista juhlia luovuutta globaalilla tasolla. Vuodesta 2006 lähtien Young Lions Finland -kilpailu on antanut kotimaamme nuorille markkinoinnin ja viestinnän ammattilaisille mahdollisuuden näyttää potentiaaliaan ja kykyjään. Young Lions Finland 2024 on paikallinen kilpailu, jonka järjestää Marketing Finland. Se on Cannes Lions Awardsien, Eurobest Awardsien ja Cannes Lions Festival of Creativity -tapahtuman virallinen edustaja Suomessa. Dubai Lynx ja Spikes Asia Awards kuuluvat myös Marketing Finlandin edustamaan Cannes Lions -perheeseen.
Tietoja julkaisijasta
Marketing Finland on markkinoinnin liike, johon voivat liittyä jäseniksi markkinointia ja viestintää tekevät yritykset sekä alan palvelutarjoajat. Vuonna 2020 Marketing Finland sekä Markkinoinnin, teknologian ja luovuuden liitto MTL päättivät toimintojensa yhdistämisestä. Tämän jälkeen Marketing Finlandin alle on järjestäytynyt myös muita markkinoinnin asiantuntijaorganisaatioita. Marketing Finlandin jäsenet ovat mukana ostamassa ja tuottamassa suurinta osaa Suomessa tehtävää markkinointia ja viestintää.
Marketing Finland kuuluu maailman johtaviin markkinoinnin verkostoihin: WFA, 90 % maailman markkinointiostoista, EACA, 2500 markkinoinnin ja viestinnän organisaatiota ja 120 000 ammattilaista 30 Euroopan maasta ja ICCO, 3000 viestintätoimistoa globaalisti 66 maasta.
Marketing Finlandin tehtäviin kuuluvat muun muassa edunvalvonta, alan koulutukset, konsultointi, sekä verkostojen rakentaminen. Marketing Finland järjestää Suomessa markkinoinnin ja viestinnän johtavia kilpailuja kuten Cannes Lions, Effie Awards Finland, Finnish Comms Awards, Young Lions Finland ja Vuoden brändinrakentaja.
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta Marketing Finland ry
Finnish Comms Awards voittajat 202431.10.2024 22:43:50 EET | Tiedote
SEKin ABB Suomelle toteuttama työ Suomalainen valmennusosaaminen kansainvälisille areenoille valittiin vuoden viestintätyöksi. Vuoden vaikuttamiskampanjaksi valittiin Viestintätoimisto Manifeston ja Creative Dayn Syöpäjärjestöille toteutettu työ Älä ole koekaniini – Syöpäjärjestöille toteutettu sähkösavukkeiden käyttöä ehkäisevä kampanja. Vuoden viestintätoimistona palkittiin Ahjo Communications Oy. Vuoden viestintäkonsultiksi valittiin Kristiina Nieminen, Vuoden pitchaajaksi Aapo Kuortti, sekä Vuoden nuoreksi kyvyksi Rosanna Lyytinen. Tänä vuonna Vuoden Timantti palkinnon sai Christina Forsgård, Netprofile Finland Oy:sta. Finnish Comms Awards -kilpailun järjestää Marketing Finland yhteistyössä VaLa ry:n kanssa.
Effie-tuomaristo valittu – kaksi tuomaristoa valitsee vuoden tuloksellisimmat markkinointikampanjat.29.10.2024 11:00:00 EET | Tiedote
Vuoden 2024 Effie Finland -kilpailun tuomaristossa on yhteensä 39 asiantuntevaa tuomaria, päätuomarina toimii Elli Tuominen Kuriolta. Kilpailun tuomarointi on kaksivaiheinen ja kummallakin kierroksella on oma tuomaristonsa. Kaksivaiheisella arvioinnilla varmistetaan kilpailun korkea laatu.
Finnish Comms Awardsin finalistit valittu: parhaita töitä yhdistää viestinnän vaikuttavuuden ymmärrys26.9.2024 10:00:00 EEST | Tiedote
Tänä vuonna kilpailu sai runsaan ja edustavan osanoton sekä täysin uusia osanottajia. Kilpailun loppusuoralle valittiin 49 kilpailuhakemusta 16 eri toimistosta. Eniten shortlistalle päässeitä töitä oli seuraavilta toimistoilta: SEK (11), Ahjo Communications (7), TBWA\Helsinki (6) ja Netprofile (5). Voittajat julkistetaan Finnish Comms Awards -gaalassa, Helsingissä, torstaina 31.10.2024. Kilpailu järjestetään 13. kerran ja järjestäjänä toimii Marketing Finland yhteistyössä VaLa ry:n kanssa.
Finnish Comms Awards 2024 -kilpailun päätuomariksi Taru Nikulainen, Brunnen Communications -viestintätoimistosta6.6.2024 09:00:00 EEST | Tiedote
Suomen suurin ja arvostetuin viestintäkilpailu Finnish Comms Awards järjestetään jälleen syksyllä 2024 – nyt jo 13. kerran. Finnish Comms Awards -kilpailu jakaa tunnustusta viestintätoimiston ja asiakkaan väliselle laadukkaalle ja pitkäjänteiselle yhteistyölle. Kilpailussa nostetaan esiin viestintätoimistojen kanssa tehtävän työn erityisyyttä sekä vuorovaikutuksessa syntyvää arvoa: onnistunut viestintätyö tehdään yhdessä ja se on pitkäjänteistä, vaikuttavaa sekä usein kokonaisvaltaista.
Young Lions Finland 2024 -kilpailun finaaliin 30 työtä15.3.2024 11:00:00 EET | Tiedote
Tänä vuonna kilpailuun osallistui 37 tiimiä yhteensä 53 kilpailutyöllä. Näistä shortlistalle nousi yhteensä 30 työtä. Kolme tiimiä sai shortille kaksi kilpailutyötä ja yksi tiimi peräti kolme.
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme