S-ryhmän ja S-Pankin asiakkaat voivat nyt käyttää S-Etukortti Visa -korttia Apple Payssä ja lisätä S-Etukortin Applen Lompakkoon
S-ryhmä ja S-Pankki tuovat S-Etukortti Visa -asiakkailleen mahdollisuuden Apple Payn käyttöön. Se on turvallinen ja helppo maksutapa, joka auttaa asiakkaita välttämään maksukorttinsa luovuttamisen toiselle henkilölle, fyysisten painikkeiden koskettamisen tai käteisellä maksamisen. Siinä käytetään iPhone-puhelimen tehokkaita toimintoja jokaisen maksutapahtuman suojaamiseen. Asiakasomistajat voivat myös lisätä S-Etukorttinsa Applen Lompakkoon. Näin he voivat kerryttää Bonusta iPhone-puhelimellaan tai Apple Watch -älykellollaan.
”Olemme innoissamme siitä, että iPhone- ja Apple Watch -käyttäjät voivat nyt lisätä S-Pankin maksukorttinsa helposti ja turvallisesti Apple Payhin sekä S-Etukorttinsa Applen Lompakkoon. Näin he voivat käyttää suosikkituotteitaan kätevästi yhdestä paikasta omalla laitteellaan”, sanovat S-ryhmän asiakkuusjohtaja Heini Dahlström ja S-Pankin korttien ja maksamisen tuoteryhmäpäällikkö Marketta Lundell.
S-ryhmän asiakkailla on käytössä yhteensä neljä miljoonaa S-Etukorttia, joista valtaosa on myös S-Pankin kansainvälisiä maksukortteja. Useampi kuin yksi kymmenestä suomalaisella maksukortilla tehdystä ostosta tehdään S-Pankin kortilla. Vuonna 2023 S-ryhmän alueosuuskauppojen asiakasomistajat maksoivat yli 25 prosenttia Bonusta kerryttävistä ostoistaan S-Pankin kortilla.
Apple Pay tarjoaa helpon ja turvallisen maksutavan
Asiakkaat voivat maksaa Apple Paylla helposti kaksoispainalluksella ja pitämällä iPhone- tai Apple Watch -laitettaan lähellä maksupäätettä lähimaksua varten. Jokainen Apple Pay -maksutapahtuma on suojattu, koska se todennetaan Face ID -kasvotunnistuksella, Touch ID -sormenjälkitunnistuksella tai laitteen tunnusluvulla. Apple Pay toimii maksuvälineenä ruokakaupoissa, apteekeissa, takseissa, ravintoloissa, kahviloissa, vähittäismyymälöissä ja monissa muissa paikoissa kaikkialla maailmassa.
Asiakkaat voivat käyttää Apple Paytä myös iPhone-, iPad- ja Mac-laitteissa nopeiden ja helppojen ostojen tekemiseen sovelluksissa tai verkkosivuilla Safari-selaimella ilman erillisten käyttäjätilien luomista tai toimitus- ja laskutustietojen toistuvaa syöttämistä. Apple Pay -maksuja voi tehdä myös Apple Watch -älykellon sovelluksissa.
Turvallisuus ja helppokäyttöisyys ovat Apple Pay -maksusovelluksen ytimessä. Kun asiakkaat käyttävät S-Etukortti Visa Debit- tai Credit-korttia Apple Pay -sovelluksen kautta, varsinaista kortin numeroa ei tallenneta laitteeseen eikä Applen palvelimille.
Apple Pay on helppo ottaa käyttöön. Käyttöönotto onnistuu S-mobiili-sovelluksen kautta, valitsemalla kortin ja painamalla 'Lisää Applen Lompakkoon' -painiketta. Kortin liittäminen Apple Pay-sovellukseen onnistuu myös Lompakko -sovelluksesta, napsauttamalla + -painiketta sekä seuraamalla näytöllä esitettäviä ohjeita. Kun asiakas on lisännyt kortin iPhone-, Apple Watch-, iPad- tai Mac-laitteeseen, hän voi aloittaa Apple Pay -maksujen tekemisen kyseisellä laitteella heti. Kun asiakas lisää myös S-Etukorttinsa Applen Lompakkoon, hän voi kerryttää Bonusta Lompakko-sovelluksella. Asiakkaat saavat myös maksutapaetua maksaessaan ostoksensa S-Etukortti Visa -kortilla S-ryhmän toimipaikoissa.
Lähiluvulla toimivan S-Etukortin käyttö Lompakko-sovelluksessa
Lompakko-sovelluksella asiakkaat voivat säilyttää kaikki korttinsa yhdessä kätevässä paikassa.
Bonusta kertyy Applen Lompakkoon lisätyllä S-Etukortilla seuraavien ketjujen toimipaikoissa: Prisma, S-market, Sale, Alepa, Food Market Herkku, ABC Market, ABC Ravintola, Sokos, Emotion, S-Rauta ja Prisma Rauta. Uusi toiminnallisuus otetaan käyttöön toimipaikkojen maksupäätteissä vaiheittain.
Voit lisätä S-Etukorttisi Applen Lompakkoon avaamalla S-mobiili-sovelluksen, siirtymällä Minä-osioon ja valitsemalla Lisää Applen Lompakkoon.
Asiakkaat voivat käyttää S-Etukorttia helposti avaamalla Lompakko-sovelluksen kaksoispainalluksella, napauttamalla valitsemaansa etukorttia ja pitämällä iPhonea tai Apple Watchia lähellä kassan lukulaitetta.
Avainsanat
Yhteyshenkilöt
S-Etukortti ja S-ryhmän Bonus:
Heini Dahlström, asiakkuusjohtaja, S-ryhmä, puh. +358 (0)10 7680960, heini.dahlstrom@sok.fi
s-kanava.fi/s-etukortit/applen-lompakko
S-Pankin kortit ja maksaminen:
Marketta Lundell, tuoteryhmäpäällikkö, kortit ja maksaminen, S-Pankki, puh. +358 (0)10 767 9363, marketta.lundell@s-pankki.fi
SOK:n viestintä
SOK:n viestintä tarjoaa median edustajille ajankohtaista tietoa S-ryhmästä. Viestintämme palvelee mediaa arkisin klo 8–16.
Kuvat
Linkit
SOK - Suomen Osuuskauppojen Keskuskunta
S-ryhmä on suomalaisten kotitalouksien omistama kaupparyhmä. S-ryhmän muodostavat 19 alueosuuskauppaa, SOK sekä niiden tytäryhtiöt.
Tarjoamme arjen palveluita päivittäis- ja käyttötavarakaupassa, hotelleissa & ravintoloissa, tavarataloissa, liikennemyymälöissäja oman pankkimme kautta.
Olemme suurin yksityinen työllistäjä Suomessa – meitä s-ryhmäläisiä on noin 40 000. Toimimme tinkimättömästi yhdenvertaisuutta edistäen sekä luonnonvaroja kunnioittaen, ja olemme Suomen suurin kotimaisen ja lähiruoan myyjä. Verojalanjälkemme on lähes 1,9 miljardia euroa, ja investoimme Suomeen vuosittain noin 500 miljoonaa euroa.
#parempipaikkaelää
S-Pankki
S-Pankki on kotimainen pankki ja osa S-ryhmää. Olemme olemassa siksi, että jokaisella asiakasomistajalla olisi mahdollisuus vähän rahakkaampaan huomiseen. Meillä on yli kolme miljoonaa asiakasta ja tunnemme asiakkaidemme arjen. Tuomme siihen helppoutta ja hyötyä muun muassa helppokäyttöisten digitaalisten palveluidemme avulla. Täyden palvelun pankkina olemme tukena elämän pienissä ja suurissa käännekohdissa. s-pankki.fi
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta SOK - Suomen Osuuskauppojen Keskuskunta
Terhi Kinnarin valmisruoka-ateriat ovat Suomalainen menestysresepti 2025 – ”Suomalaiset voivat rakastua kauraan muutenkin kuin puurossa”29.1.2025 21:00:00 EET | Tiedote
Suomalainen menestysresepti -kilpailun voitosta käytiin kova taisto kuuden elintarvikealan yrittäjän kesken. Voittajatuote käyttää rakastettua kotimaista raaka-ainetta ennakkoluulottomalla ja helposti lähestyttävällä tavalla. Voittajan ja finalistien kehittämät tuotteet ovat myynnissä S-ryhmän kaupoissa 30.1. alkaen.
S-ryhmä ja VTT selvittivät: miten kauppa voi tukea kestävistä valinnoista kiinnostuneita?17.1.2025 08:06:00 EET | Tiedote
VTT ja S-ryhmä selvittivät ruokakaupan mahdollisuuksia tukea kuluttajia muuttamaan ostokäyttäytymistään kestäväksi. Yhteistyössä toteutettu tuuppauskokeilu suunniteltiin lisäämään kasvipohjaisia ostoksia ja vähentämään niiden valintaan liittyviä esteitä. Tulokset osoittivat, että muun muassa tuotteiden sijoittelulla ja myymäläviesteillä voidaan vaikuttaa kuluttajien kestävämpien valintojen tekemiseen. Kokeilun aikana kasviproteiinien kokonaiskysynnässä havaittiin huomattavaa myynnin kasvua.
Ennätykselliset 120 000 suomalaista panosti osuuskauppaan, valtaosa nuoria aikuisia10.1.2025 08:06:05 EET | Tiedote
Ennätysmäärä suomalaisia valitsi saada S-ryhmän edut täysimääräisenä ja liittyi osuuskauppojen asiakasomistajaksi viime vuonna. Erityisesti nuoret ovat oivaltaneet asiakasomistajuuden hyödyt.
Prismassa varaudutaan nyt isoihin myyntipiikkeihin pakkasten vuoksi – taustalla lauhan talven aiheuttama ilmiö suomalaisten ostamisessa9.1.2025 08:12:00 EET | Tiedote
Suomalaisten varautuminen tulevan talven pakkasiin on ollut poikkeuksellisen vähäistä, kertoo Prisman tuore myyntidata. Tilastoista selviää, että useissa perinteisissä talvitarvikkeiden kategorioissa myynti on ollut selvästi tavallista takkuisempaa ja suomalaiset vaikuttavat jättäneen pakkaskeleihin varautumisen harvinaisella tavalla väliin. Prismoissa odotetaan tämän vuoksi nyt isoja myyntipiikkejä, kun pakkaset kiristyvät. Samalla lauha talvi on nostanut yhden tuoteryhmän myyntiä jopa 50 prosenttia ja tuonut pukeutumisessa esiin uuden suosikkimateriaalin.
S-ryhmään palkataan jälleen 18 000 kesätyöntekijää2.1.2025 07:45:00 EET | Tiedote
S-ryhmän osuuskaupat ja yritykset työllistävät kesällä 2025 ympäri Suomen noin 18 000 nuorta. Tavoitteena on tarjota erinomaisia ensimmäisiä työkokemuksia, jotka kannustavat ja sitouttavat työelämään. Osuuskaupoissa kehitetäänkin jatkuvasti toimintatapoja ja -malleja, jotta kaikenlaisten – erilaisten – nuorten kohtaaminen onnistuu parhaalla mahdollisella tavalla ja kokemus on hyvä niin työntekijälle kuin työnantajalle.
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme