Power aloittaa muutosneuvottelut

Power Finland Oy aloittaa 7.5.2024 muutosneuvottelut, jotka koskettavat koko organisaatiota. Neuvottelujen piirissä on noin 880 henkilöä.

Power Finland aloittaa muutosneuvottelut toiminnan sopeuttamiseksi. Muutosneuvotteluiden kohteena ovat kaikki Power Finland Oy:n toiminnot.
Yhtiön kannattavuus on tänä kalenterivuonna heikentynyt, minkä vuoksi toimintoja ja työtehtäviä on järjesteltävä uudelleen. Tavoitteena on saavuttaa kustannustason vähennyksiä ja tehostaa toimintaa siten, että yhtiön kilpailukyky haastavassa markkinatilanteessa turvataan.

”Haastava markkinatilanne ja kustannusten kasvu heijastuu tällä hetkellä myös kodinelektroniikkaan, joten olemme joutuneet tekemään harmillisen päätöksen muutosneuvotteluiden aloittamisesta. Muutosneuvottelujen tavoitteena on turvata tulevaisuuden kilpailukyky ja toimintaedellytykset tehostamalla ja muuttamalla organisaatiota ja toimintatapoja, selkeyttämällä toimenkuvia sekä suuntaamalla resurssit potentiaalisiin kasvualueisiin”, Power Finland Oy:n toimitusjohtaja Juha-Mikko Saviluoto kertoo.

Uudelleenjärjestelyjen toimenpiteet voivat toteutuessaan johtaa 245 henkilön työsuhteen olennaisiin muutoksiin, osa-aikaistamisiin, lomautuksiin tai irtisanomisiin.
Muutosneuvottelujen arvioidaan kestävän 6 viikkoa.

Lisätietoja antaa Power Suomen toimitusjohtaja Juha-Mikko Saviluoto.