SOK - Suomen Osuuskauppojen Keskuskunta

Prisma julkaisee täysin uuden ulkoilubrändin - mukana muun muassa kuksa, värikkäitä kuorivaatteita ja risukeitin

Jaa

Prisman omien tuotemerkkien valikoima täydentyy 13. toukokuuta, kun hypermarketketju ja Suomen suosituin muotikauppa lanseeraa oman ulkoiluun ja retkeilyyn keskittyvän Luode12-ulkoilubrändin.  Kaikissa Prisma-myymälöissä ja Prisma.fi-verkkokaupassa myyntiin tulevan Luode12-tuoteperheen ensimmäiseen mallistoon sisältyy muun muassa teknisiä vaatteita, retkeilyvarusteita sekä tämän kesän pakko-ostos: punkeilta suojaavat sukat. 

Prisma

Luode12 sisältää muun muassa ulkoiluun tarkoitettuja teknisiä vaatteita, kenkiä ja reppuja sekä retkeilyvarusteita, kuten teltan, makuupusseja, termospulloja, kuksan ja retkeilytuoleja. Mallistosta löytyvät myös risukeitin sekä punkkien ja hyönteisten torjumiseen tarkoitetut vaellussukat, joiden ennakoidaan nousevan hitiksi kotimaisen punkkisesongin alussa. 

”Prismalla on Suomen suurimpana hypermarketketjuna näköalapaikka kuluttajien tarpeisiin ja suomalaiseen arkeen. Olemme kuunnelleet ja keränneet suomalaisten toiveita ja sen avulla tuoneet Luode12-mallistoon tuotteita, joiden uskomme kiinnostavan aktiivisia ulkoilijoita. Samalla haluamme korostaa, että vaikka tuotteet sopivat erinomaisesti vaativaankin retkeilyyn, niiden suunnittelussa on huomioitu soveltuvuus ihan jokapäiväiseen käyttöön. Tyyliltään ja toiminnallisuudeltaan tuotteet sopivat niin metsässä samoiluun kuin kaupungissa kävelyyn”, S-ryhmän omista merkeistä vastaava johtaja Nina Paavilainen toteaa. 

Prisma on viime vuosina panostanut voimakkaasti ulkoilutuotteiden valikoiman kehitykseen muun muassa tuomalla jokaiseen Prismaan erottuvat ulkoilun ja retkeilyn osastot ja Luode12-lanseeraus kehittää edelleen koko Prisman käyttötavarakaupan valikoimaa entistä kokonaisvaltaisempaan suuntaan. 

”Suomalaisten ulkoilubuumi käynnistyi toden teolla korona-aikana, eikä tahti ole hidastunut sen jälkeen. Ulkoilutuotteiden valikoiman kasvattaminen ja kehittäminen on Prisman käyttötavarakaupalle merkittävä askel ja investointi, joka tuo uuden asiakasryhmän hypermarketin pariin. Luode12-brändin avulla tarjoamme erinomaisen hinta-laatusuhteen ulkoilutuotteita, joiden suunnittelusta vastaamme itse oman tuotemerkkimme alla”, Paavilainen kertoo. 

Eräilyvaatteista tullut osa suomalaisten arkipukeutumista 

Maailmalla on puhuttu tänä keväänä trendistä, jossa retkeilyyn ja urheiluun tarkoitettuja vaatteita yhdistellään yhä useammin osaksi arjen asukokonaisuutta. Esimerkiksi kalastusliivien kaltaiset taskulliset liivit ovat nousseet esille usean maailman johtavien muotitalojen trendikatsauksissa. 

Prisman teettämän tuoreen kyselytutkimuksen mukaan trendi näkyy Suomessakin. Kyselyyn vastasi yli 2 000 Prisman asiakasomistajaa ympäri Suomen, ja heistä lähes kaksi kolmesta (71 %) kertoo yhdistelevänsä ulkoiluvaatteita muihin asukokonaisuuksiin.  

Useimmiten arkivaatteisiin yhdisteltäviä retkeilyyn suunniteltuja vaatteita ovat pipot ja muut päähineet (66 %), takit (65 %) ja housut (51 %). Lisäksi suomalaiset kertovat käyttävänsä arkiasuissaan myös eräilyyn tarkoitettuja sukkia (37 %), kumisaappaita (18 %) ja maihinnousukenkiä (13 %). 

”Suomalainen on ensisijaisesti käytännönläheinen ja mukavuushaluinen pukeutuja, joten siinä mielessä tämä maailmalla nouseva trendi on meille monella tapaa tuttu. Meille on luontevaa lähteä kaupungille samoissa vaatteissa, joissa lähtisimme metsään, ja sitä ei tarvitse ihmetellä. Tästäkin syystä tyylikäs Luode12-mallisto on nyt erityisen ajankohtainen”, Paavilainen kertoo. 

Eläimellinen mainoskampanja alkaa 

Luode12-brändin merkityksestä Prismalle kertoo myös tällä viikolla käynnistyvä ulkoilubrändille poikkeuksellinen mainoskampanja. Ulkoilumerkkejä markkinoidaan usein upeilla luontokuvilla ja metsämaisemilla, mutta Luode12 vie kuitenkin tätä kuvastoa uuteen suuntaan, sillä brändin markkinoinnissa eläimellisyys on luovalla tavalla esillä. 

Brändin huomiota herättävän markkinointikonseptin nimi on Löydä Luontosi ja siinä erilaisia liikkujia edustavat ihmismallien sijaan eläinhahmot kettu, jänis ja ilves, jotka ilmentävät suomalaisten monimuotoista suhdetta luontoon ja liikuntaan.  

”Halusimme heti kärkeen tehdä jotain aidosti erottuvaa ja uskomme vahvasti tämän jäävän ihmisten mieliin oikealla tavalla. Löydä luontosi -markkinointikonsepti yhdistää ennennäkemättömällä tavalla ulkoilmaan suunnitellun valikoiman ja kotimaiset metsän eläimet. Löydä luontosi -konsepti on myös metafora ulkoilmaihmisestä, joka voi löytää luontonsa Luode12-valikoiman avulla. Mainonnan ilme on rohkea ja juuri sopivasti Prisman näköinen”, Paavilainen sanoo. 

Yhteyshenkilöt

Lisätietoja:
Nina Paavilainen
S-ryhmän omista merkeistä vastaava johtaja
puh. 010 768 0615
nina.paavilainen@sok.fi

SOK:n viestintä

SOK:n viestintä tarjoaa median edustajille ajankohtaista tietoa S-ryhmästä. Viestintämme palvelee mediaa arkisin klo 8–16.

Puh:050 472 2745viestinta@sok.fi

Kuvat

Luode12 naisten softshell-takki 223L112464
Luode12 naisten softshell-takki 223L112464
Prisma
Lataa
Luode12 miesten kuoritakki 204L112450
Luode12 miesten kuoritakki 204L112450
Prisma
Lataa
Luode12 miesten ulkoilujalkineet Jurmo Waterproof Mid
Luode12 miesten ulkoilujalkineet Jurmo Waterproof Mid
Prisma
Lataa
Luode12 naisten ulkoilujalkineet Jurmo Waterproof Low
Luode12 naisten ulkoilujalkineet Jurmo Waterproof Low
Prisma
Lataa
Luode12 unisex punkki- ja hyönteissuojasukat ODSL042403
Luode12 unisex punkki- ja hyönteissuojasukat ODSL042403
Prisma
Lataa
Luode12 kuksa puinen
Luode12 kuksa puinen
Prisma
Lataa
Luode12 risukeitin 10x10x14 cm
Luode12 risukeitin 10x10x14 cm
Prisma
Lataa

SOK - Suomen Osuuskauppojen Keskuskunta

S-ryhmä on suomalaisten kotitalouksien omistama kaupparyhmä. S-ryhmän muodostavat 19 alueosuuskauppaa, SOK sekä niiden tytäryhtiöt. ​ 

Tarjoamme arjen palveluita päivittäis- ja käyttötavarakaupassa, hotelleissa & ravintoloissa, tavarataloissa, liikennemyymälöissäja oman pankkimme kautta. ​ 

Olemme suurin yksityinen työllistäjä Suomessa – meitä s-ryhmäläisiä on noin 40 000. Toimimme tinkimättömästi yhdenvertaisuutta edistäen sekä luonnonvaroja kunnioittaen, ja olemme Suomen suurin kotimaisen ja lähiruoan myyjä. Verojalanjälkemme on lähes 1,9 miljardia euroa, ja investoimme Suomeen vuosittain noin 500 miljoonaa euroa. ​​ 

#parempipaikkaelää

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.

Lue lisää julkaisijalta SOK - Suomen Osuuskauppojen Keskuskunta

Bonus juhlii kolmekymppisiään – asiakasomistajille on maksettu jo yli kahdeksan miljardia euroa27.8.2024 09:02:27 EEST | Tiedote

S-ryhmän asiakasomistajille on maksettu kolmen vuosikymmenen aikana yhteensä yli 8 miljardia euroa Bonusta ja muita rahana maksettavia etuja. Bonusten määrän moninkertaistuminen kertoo asiakasomistajuuden suosion kasvusta: Bonusta maksetaan nyt joka kuukausi enemmän kuin alkuvaiheessa koko vuoden aikana. Myös asiakastyytyväisyys NPS-tutkimuksessa on noussut ennätyskorkeaksi. Uudistuksia toimivaan konseptiin tehdään harkitusti ja aikaa seuraten.

Sokos tutki: valtaosa kauneudenhoidon palveluita käyttävistä valitsee palveluntarjoajan tutun tekijän perusteella26.8.2024 07:45:00 EEST | Tiedote

Sokoksen teettämän kyselytutkimuksen mukaan 40 prosenttia kauneudenhoidon palveluita hyödyntävistä vastaajista kokee, että ennalta tuttu ja varmaa jälkeä tekevä ammattilainen on tärkein kriteeri sopivaa palveluntarjoajaa valitessa. Tekijän tuttuus on erityisen tärkeää 55–74-vuotiaille kuluttajille. Nuoremmat kuluttajat valitsevat palveluntarjoajan yleensä ympäristöstä kuultujen suositusten perusteella.

Marketmuodin suosio laajenee – Prisma lanseeraa täysin uuden nuorille aikuisille suunnatun vaatemalliston19.8.2024 08:30:00 EEST | Tiedote

Suomen suosituimmaksi muotikaupaksi tuoreimmassa Kaupan Liiton tutkimuksessa jälleen todettu Prisma vahvistaa pukeutumisen sekä omien vaatemerkkien valikoimaansa. Prisma-myymälöihin sekä Prisma.fi-verkkokauppaan saapuu 19. elokuuta alkaen myyntiin uusi WKLY.-vaatemallisto, joka puhuttelee myös marketmuodin kasvavaa nuorta asiakaskuntaa. Mallisto pitää sisällään miesten ja naisten sisä- ja ulkopukeutumisen tuotteita, kenkiä, asusteita ja laukkuja. Mallisto tulee myyntiin Suomen ja Viron Prismoissa, verkkokaupassa sekä suurimmissa S-marketeissa.

Suosituissa pastakastikkeissa fiksu pakkausmuutos: Coop-pastakastikkeet lasipurkin sijaan kevyemmissä kartonkitetroissa16.8.2024 08:00:00 EEST | Tiedote

Perinteisen lasisen purkin sijasta Coop-pastakastikkeet pakataan kartongista valmistettuihin tetrapakkauksiin. Pakkaus mahdollistaa tehokkaamman tilankäytön niin varastoinnissa kuin kuljetuksissa, mikä vähentää tämän myötä myös hiilidioksidipäästöjä. Samaan tilaan voidaan pakata nyt lähes tuplasti tuotteita. Uusi pakkaus on myös asiakkaalle kevyempi kantaa ja säästää tilaa kodinkin ruokakaapissa.

Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.

Tutustu uutishuoneeseemme
HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye