Evidensia öppnade en nätbutik för djurfoder.

Evidensias nya nätbutik fokuserar på djurfoder och tillbehör med hög kvalitet. Evidensia Butik strävar inte efter det största utbudet på marknaden utan erbjuder noggrant utvalda och hållbara produkter.

Konsumenternas växande intresse för husdjurs välbefinnande återspeglas i produkter som riktar sig till hundar och katter. Evidensia Butiken erbjuder husdjursägare djurfoder och tillbehör med kvalitet, säkerhet och hälsosamhet som gemensam nämnare.

- Vårt utbud av mat har noggrann kvalitetskontroll och rekommenderas av veterinärer. Våra leksaker är också tåliga och aktiverande för husdjur, berättar Evidensias kundupplevelsechef Laura Valkonen.

En av Evidensias nätbutiks huvudprodukter är Purina Expert Care Nutrition, ett funktionellt djurfoder som innehåller råmjölk. Råmjölk innehåller aktiva ämnen som har visat sig upprätthålla husdjurets friska tarmbakterieflora och stöda kroppens försvarssystem.

Ungefär 70 procent av Evidensias kunder önskar rekommendationer från sina veterinärer angående sina husdjurs utfodring. De vanligaste frågorna gäller allergier och kosttillskott. Evidensia Butikens kundrådgivare hänvisar kunderna vid behov till veterinärer för frågor angående husdjurens näring.

Hållbar utveckling är också viktigt i nätbutiken

Evidensia Butiken uppmanar sina kunder att tillsammans med dem delta i välgörenhetsverksamhet för utsatta djur. Om en kund i vill göra en donation till djurskyddet, matchar Evidensia Butiken beloppet. Donationerna görs i nätbutikens kassa och skickas via Finlands Djurskyddsförbund dit behovet av hjälp är störst.

I Evidensia Butiken har man också tagit hänsyn till miljöfrågor. Förpackningsmaterialet är så miljövänligt som möjligt och man försöker återvinna lådor och fyllningar vid paketeringen. Lådorna försluts med papperstejp istället för traditionell tejp.

För mer information: Direktör for veterinärmedicin, veterinär, Sanna Silvonmäki, Evidensia, sanna.silvonmaki@evidensia.fi

Evidensias nätverk av 47 veterinärstationer och sjukhus erbjuder omfattande vård dygnet runt för husdjur i hela Finland. Evidensia och Omaeläinklinikka hör till Evidensias nätverket och är en del av IVC Evidensia, Europas största leverantör av veterinärtjänster, med över 2 500 veterinärstationer och sjukhus i 21 länder.