1KOMMA5° Suomi

1KOMMA5° avaa tutkimus- ja kehityskeskuksen Berliinissä

• 1KOMMA5° luo 200 työpaikkaa uudessa toimipaikassa.
  • Kehittäjät työskentelevät TechLabissa "Heartbeat" -energia-alustan ja tekoälypohjaisten sovellusten parissa taloudellisen tehokkuuden optimoimiseksi.
  • Kansanedustaja Thomas Heilmann (CDU, ilmastoallianssi) ja piirinjohtaja Martin Hikel (SPD) avasivat Berliinin toimipaikan yhdessä toimitusjohtaja Philipp Schröderin kanssa.
1KOMMA5°:n tutkimus- ja kehityskeskuksen Berliinissä
1KOMMA5°:n tutkimus- ja kehityskeskuksen Berliinissä 1KOMMA5°

BERLIINI, Saksa, 20. toukokuuta 2024 – 1KOMMA5°, Euroopan johtava puhdastekniikan aloittava yritys CO2-neutraalin energiantuotannon, lämmön ja liikkuvuuden alalla, avaa uuden tutkimus- ja kehityskeskuksen (R&D) Berliinissä. Saksan liittopäivän jäsen ja Ilmastoallianssin (CDU) puheenjohtaja Thomas Heilmann sekä Berliinin Neuköllnin piirinjohtaja Martin Hikel (SPD) olivat mukana virallisessa avajaisissa. Uuden kehityskeskuksen myötä 1KOMMA5° luo 200 korkealaatuista työpaikkaa pääkaupungissa. Hampurissa sijaitseva yritys ilmoitti myös aikovansa kasvattaa nykyistä 2 000 työntekijäänsä vuoteen 2025 mennessä yhteensä 3 000:een.

”Yhdistämällä tuote- ja ohjelmistokehityksen R&D-keskus on ainutlaatuinen energiasektorilla, ja uusi sijainti mahdollistaa teknologisen johtoasemamme laajentamisen. Samalla rakennamme täällä pohjaa sille, että energia-alustamme Heartbeat voi tulla keskeiseksi energia tuotteeksi miljoonille asiakkaille,” sanoo 1KOMMA5°:n toinen perustaja ja toimitusjohtaja Philipp Schröder.

Thomas Heilmann totesi avajaispuheessaan: ”1KOMMA5° asettaa standardeja joustavien, hajautettujen järjestelmien luomisessa, kuten lämpöpumput ja sähköautot, ja osoittaa, että yhdistetty ja älykäs energiamuutos voi olla halvempaa kaikille. Samalla 1KOMMA5° osoittaa, miten saksalaiset yritykset voivat luoda uusia korkealaatuisia työpaikkoja kriiseistä huolimatta ja olla menestyksekkäitä kansainvälisesti.”

1KOMMA5° on tällä hetkellä aktiivinen seitsemässä maassa ja operoi jo Heartbeat-alustaa Ruotsissa ja Tanskassa Saksan lisäksi. Suomeen tuotetta kaavaillaan keväällä 2025.

1KOMMA5°:n CTO Barbara Wittenberg lisää: ”Siirrymme pelkästä aurinkoenergiasta johtavaksi energia-alustaksi CO2-neutraalissa energiantuotannossa, lämmössä ja liikkuvuudessa. Uuden sijainnin myötä, joka sisältää testauslaboratorioita, olemme ihanteellisessa asemassa tässä monimutkaisessa ympäristössä jatkuvasti optimoidaksemme olemassa olevia tuotteitamme ja tarjotaksemme asiakkaille aina halvinta ja puhtainta sähköä.”

Sijainti: Neuköllnin kanavalla, R&D-keskus on osa SHED-rakennuskompleksia ja edustaa uutta kaupunkikehityksen keskittymää. SHED tarjoaa vuokralaisilleen 35 000 neliömetriä modernia ja kestävää toimistotilaa, joka vastaa kaikkia New Work -konsepteja. Se on osa "Neue Ufer" -kehityspaikkaa.

– Loppu –

Lisätietoja ja kuvia lehdistölle löytyy osoitteesta https://1k5.link/press-kit.

1KOMMA5°:n tutkimus- ja kehityskeskuksen Berliinissä
Lataa
Martin Hikel (Piirinjohtaja) , Thomas Heilmann (Kansanedustaja), Barbara Wittenberg (CTO) ja Philipp Schröder (CEO).
Lataa
Philipp Schröder (CEO 1KOMMA5°)

Tietoa 1KOMMA5°:sta

1KOMMA5° on "Heartbeat" -energiaohjelmiston tarjoaja ja luo virtuaalisen voimalan, joka yhdistää asiakkaiden aurinkopaneelit, sähkövarastot, lämpöpumput ja latauspisteet energia-markkinoille lisätäkseen kytkettyjen energiasysteemien kannattavuutta. Yritys tarjoaa myös asiakkailleen yhden pysähdyksen kaupan yksilöllisten ja älykkäiden energiaratkaisujen ostoon ja asentamiseen. Kiihdyttääkseen kansainvälistä kasvua, puhdastekniikan aloittava yritys hankkii johtavia yrityksiä sähköalalla erityisesti aurinkovoimalaitosten, latausinfrastruktuurin ja lämpöpumppujen osalta ja tarjoaa yrittäjille vastineeksi omien ohjelmistoratkaisujen käyttöä, keskitettyjä palveluita, niputettua ostamista, kasvupääomaa ja käänteistä osakeomistusta 1KOMMA5° Holdingissa. Tavoitteena on kehittää Euroopan laajuinen, markkinajohtava laite- ja ohjelmisto alusta, joka pystyy muuttamaan 500 000 rakennusta vuodessa ilmastoneutraaliksi energiantuotannossa, lämmössä ja liikkuvuudessa. Tällä hetkellä 1KOMMA5° operoi yli 75 paikassa noin 2 000 työntekijän kanssa Saksassa, Ruotsissa, Suomessa, Tanskassa, Espanjassa, Alankomaissa ja Australiassa.

Tietoa 1KOMMA5° Suomesta

1KOMMA5 Suomi, aiemmin tunnettu nimellä Solar Age Oy, on johtavia aurinkoenergian tarjoajia Suomessa. Yhtiöllä on yli kuuden vuoden kokemus alalta. Yli 5000 aurinkovoimalan ja 60 000 aurinkopaneelin asennuksen kokemuksella Varsinais-Suomen, Uudenmaan ja Pirkanmaan alueilla, 1KOMMA5 Suomi on vakiinnuttanut asemansa luotettavana toimijana Suomen markkinoilla.

1KOMMA5° on vuonna 2021 perustettu cleantech-startup, joka tarjoaa aurinkopaneelien, akkujen, lämpöpumppujen ja latauspalveluiden asennuksen yhden katon alta yksityisille omakotitalojen omistajille ja kaupallisten rakennusten omistajille Saksassa, Skandinaviassa, Espanjassa, Italiassa ja Australiassa. Lisätietoja toiminnastamme Suomessa saat osoitteesta www.1komma5.fi.

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Lue lisää julkaisijalta 1KOMMA5° Suomi

1KOMMA5° kolme vuotta: Menestystarina ja tulevat tavoitteet Hampurin CleanTech-yksisarviselta23.7.2024 10:17:11 EEST | Tiedote

Hamburg, 23. heinäkuuta 2024 – 1KOMMA5°, Euroopan johtava uusiutuvan energian startup, juhlii kolmea menestyksekästä vuotta perustamisensa jälkeen 14. heinäkuuta 2021. Yrityksen nopea kasvu alkoi 20 yrityksen hankinnoilla vuonna 2022 ja saavutti yksisarvisen aseman vuonna 2023. Vuonna 2024 yritys vakiinnutti paikkansa Euroopan markkinajohtajana 100 000 asiakkaan myötä. Philipp Schröderin, 1KOMMA5° perustajan ja toimitusjohtajan, johtama tiimi on vakuuttanut asiakkaat, lahjakkuudet ja sijoittajat ilmastovisioillaan, räätälöidyillä ratkaisuillaan ja johdonmukaisella toteutuksellaan. Avaamalla ensimmäiset toimipisteensä Saksassa marraskuussa 2021 ja laajentamalla ulkomaille helmikuussa 2022, Hampurissa sijaitseva yritys toimii nyt 75 toimipisteessä, työllistäen noin 2 200 henkilöä Saksassa, Ruotsissa, Suomessa, Tanskassa, Espanjassa, Alankomaissa ja Australiassa. Vain 23 kuukautta perustamisensa jälkeen, 1KOMMA5° saavutti yksisarvisen aseman kesäkuussa 2023, ylittäen miljardin euron yrity

Turku ja 1KOMMA5° Suomi solmivat kumppanuuden aurinkojärjestelmien asentamiseksi julkisiin rakennuksiin6.6.2024 10:52:19 EEST | Tiedote

Turun kaupunki on solminut sopimuksen 1KOMMA5° Suomen kanssa aurinkojärjestelmien asennuksista seuraavan kahden vuoden ajan. Turun kaupungin tavoitteena on hankkia rakennuksiinsa vuosittain voimaloiden koosta riippuen kolmesta kymmeneen uutta aurinkovoimalaa. Vuotuisen hankinnan suuruus on kuusinumeroinen euromäärää. Turun kaupungin tavoitteena on tulla yhdeksi maailman johtavista ilmasto- ja luontokaupungeista ja tämä projekti on yksi askel kohti hiilineutraaliuden saavuttamista vuoteen 2029 mennessä.

1KOMMA5° Suomi hakee 50 kesätyöntekijää15.1.2024 15:26:10 EET | Tiedote

50 kesätyöpaikkaa ovat avoinna tammikuusta alkaen opiskelijoille, jotka ovat kiinnostuneita aurinkoenergiasta ja myynnistä. Innovatiiviset rekrytointistrategiat: Yritys käynnistää Kesäakatemian, joka tarjoaa kattavan myyntikoulutuksen ja mahdollisuuksia käytännön soveltamiseen. Tavoitteena on tukea näiden tulevien ammattilaisten kasvua ja kehitystä. Pitkäaikaiset uranäkymät: Aloite pyrkii tarjoamaan joustavan ja miellyttävän työilmapiirin ja kehittämään opiskelijoiden taitoja työn ohessa. Se tarjoaa mahdollisuuksia urapolun luomiseen tulevina kesinä ja jopa opintojen päätyttyä organisaatiossa.