Turun musiikkijuhlien ja The SHIFT Business Festivalin yhteistyö jatkuu vahvana vuonna 2024

Turun musiikkijuhlien ja SHIFT Business Festivalin yhteistyö on vakiinnuttanut asemansa merkittävänä kulttuurin ja liiketoiminnan kohtaamispisteenä. Tämä yhteistyö, joka on ollut menestyksekäs jo kolmen vuoden ajan, jatkuu myös tänä vuonna, tuoden yhteen musiikin ja innovatiivisen liike-elämän.

Turun musiikkijuhlat x The Shift 2022
Turun musiikkijuhlat x The Shift 2022 Brave Teddy

Turun musiikkijuhlat, yksi Suomen vanhimmista ja arvostetuimmista klassisen musiikin festivaaleista, on tunnettu monipuolisesta ohjelmastaan, joka houkuttelee sekä kotimaisia että kansainvälisiä taiteilijoita. The SHIFT Business Festival puolestaan on innovaatio- ja teknologiatapahtuma, joka tuo yhteen yrittäjiä, sijoittajia ja liike-elämän vaikuttajia ympäri maailmaa. Yhteistyön taustalla on ajatus siitä, että kulttuuri ja liike-elämä voivat yhdessä luoda uusia mahdollisuuksia ja rikastuttaa toisiaan. Vuonna 2024 Turun musiikkijuhlat ja SHIFT jatkavat yhteistyötään. Tämä yhteistyö tarjoaa SHIFT:in kävijöille mahdollisuuden kokea taiteen ja bisneksen sulautumista uudella tavalla.

Erityisen mielenkiintoiseksi tämän vuoden yhteistyön tekee se, että Turun musiikkijuhlien Boothilla nähdään lahjakas pianisti Iiro Komulainen. Komulainen tulee improvisoimaan sävelmiä yritysten sloganeista sekä arvoista, tuoden näin musiikillisen ulottuvuuden liiketoimintaviestintään. Tämä innovatiivinen lähestymistapa korostaa musiikin monimuotoisuutta ja sen kykyä inspiroida ja viihdyttää.

”Turun musiikkijuhlien sekä SHIFT:in tiimejä yhdistää kyky ja halu luoda uutta, kehittyä ja saavuttaa. Yhteistyömme korostaa molempien tapahtumien sitoutumista luovuuden ja innovaation edistämiseen. Yhteistyö on tärkeä paitsi meille molemmille toimijoille, myös koko Turun seudulle. Se vahvistaa kaupungin mainetta kulttuurin ja liike-elämän solmukohtana ja houkuttelee paikalle monipuolisen yleisön. Turun musiikkijuhlat tuovat taiteen ja kulttuurin arvostuksen näkyväksi osaksi SHIFT Business Festivalia, samalla kun festivaali tarjoaa musiikkijuhlille uudenlaisen alustan tavoittaa laajempaa yleisöä. TMJ ja SHIFT näyttävät esimerkkiä siitä, miten luovuus ja liiketoiminta voivat rikastuttaa toisiaan ja luoda uusia, innovatiivisia kokemuksia”, kertoo Turun musiikkijuhlien myynti- ja markkinointipäällikkö Eveliina Salminen.

Kulttuurin ja liiketoiminnan yhdistäminen tuo esiin Turun monipuolisuuden ja dynaamisuuden. Kaupunki, joka pystyy tarjoamaan korkeatasoista kulttuuria ja samalla olemaan merkittävä liiketoiminnan ja innovaation keskus, on houkutteleva kohde monille. Tämä tekee Turusta entistä vetovoimaisemman niin kansallisesti kuin kansainvälisestikin. SHIFT Business Festival järjestetään 29.-30.5.2024 Vierailu- ja innovaatiokeskus Joessa, Lemminkäisenkatu 12 B, Turku.

”Yhteistyö yli toimialarajojen on rikastuttavaa. Tämän yhteistyön myötä saamme liike-elämän, elämykset ja musiikin yhdistettyä. Yhteistyömme jättää muistijälkiä ja kaikki lupaukset on helppo lunastaa TMJ:n kanssa”, kertoo SHIFT:in toimitusjohtaja Carita Varjonen.

Turun musiikkijuhlat x The Shift 2022

Muut kielet

Lauri Porra blir konstnärlig ledare för Åbo Musikfestspel från 202530.5.2024 09:00:00 EEST | Tiedote

Lauri Porra on Turun musiikkijuhlien uusi taiteellinen johtaja vuodesta 202530.5.2024 09:00:00 EEST | Tiedote

Turun musiikkijuhlat järjestetään tänä kesänä 8.-31. elokuuta järjestyksessään 65. kerran. Suomen vanhimman yhtäjaksoisesti järjestetyn musiikkifestivaalin residenssitaiteilijana vuonna 2024 toimii Alisa Neige Barrière, joka on suunnitellut kesän festivaalille kolmen konsertin kokonaisuuden. Vuodesta 2025 Turun musiikkijuhlien taiteellisena johtaja toimii säveltäjä, muusikko Lauri Porra. Hänen sopimuksensa kattaa vuodet 2025-2027. Festivaalin ytimessä on korkeatasoinen klassinen musiikki, mutta tarjontaa on viime vuosina entisestään monipuolistettu ja esimeriksi taiteidenvälisyyttä ja erilaisia kumppanuuksia kasvatettu. Elokuun päätapahtumassa kuullaan vuosittain kolmisenkymmentä konserttia.