Solita julkisti toimialapilviratkaisun terveyden ja hyvinvoinnin toimialalle

Teknologia-, data- ja designyhtiö Solitan terveydenhuoltoon keskittynyt Solita Health julkisti tänään innovatiivisen terveydenhuoltoalan pilvipalvelukonseptin. Uusi Solita Industry Cloud for Health -palvelukonsepti tarjoaa kokonaisvaltaisen ratkaisun digitaalisten palveluiden tietoturvalliseen kehittämiseen ja tuottamiseen julkisilta pilvialustoilta, kuten AWS, Microsoft Azure ja Google Cloud Platform.

Solita Industry Cloud for Health on suunniteltu vastaamaan terveydenhuollon tiukkoihin vaatimuksiin tarjoamalla pilveen toimialakohtaista hallittavuutta sekä tietoturvaa ja -suojaa.

”Solita Industry Cloud for Health tarjoaa asiakkaillemme joustavia, innovatiivisia ja testatun toimivia käytäntöjä. Toimialapilvi ei ole vain teknologiaa, vaan se on myös valmiita toimintamalleja ja käytäntöjä: näin toimialan organisaatiot pääsevät hyödyntämään käytännönläheisesti pilvialustoja. Pilvialustat mahdollistavat joustavamman IT-arkkitehtuurin ja nopeamman mukautumisen muuttuvaan ympäristöön ja asiakastarpeisiin”, avaa Solita Healthin johtaja Risto Kaikkonen palvelun hyötyjä.

Solita Industry Cloud for Health on suunniteltu täyttämään sekä kansallisen pilvipalvelujen turvallisuuden arviointikriteeristön (PiTuKri) että palvelun näkökulmasta keskeisten terveydenhuoltoalan kansainvälisten standardien (ISO 13485 ja ISO 27001) vaatimukset. Toimialaan erikoistunut palvelukonsepti tarjoaa vertaansa vailla olevan yhdistelmän teknologiaa ja toimintamalleja, jotka avaavat uusia mahdollisuuksia terveydenhuoltoalan organisaatioille pilvipalvelujen hyödyntämiseen.

Vaikuttavuutta ja varmuutta toimialapilvestä

Solita Healthin innovatiivinen palvelukonsepti on jo osoittanut arvonsa useissa suomalaisissa terveystoimialan organisaatioissa, tukemalla sekä kustannuksia säästäviä toiminnantapamuutoksia että resurssien entistä vaikuttavampaa käyttöä. Nyt Solita Industry Cloud for Health ansiosta terveydenhuollon organisaatiot voivat parantaa palveluidensa laatua ja saatavuutta, samalla optimoiden palvelujen käyttöä. Uusi palvelukonsepti yhdistää teknologian ja toimintamallit niin, että organisaation määrittämät vaatimukset toteutuvat kaikissa pilvessä ajettavissa palveluissa.

Vaatimukset haltuun modernilla ratkaisulla – ihmisiä unohtamatta

Solita Industry Cloud for Health tarjoaa suunnitellun transformaatiomallin, joka auttaa asiakkaita saavuttamaan asetetut tavoitteet palveluiden harmonisoinnissa unohtamatta ihmisiä osana muutosta. Asiakkaille tämä edustaa merkittävää askelta kohti tulevaisuuden terveydenhuoltoa, jossa teknologia ja ihmislähtöisyys kohtaavat tuottaakseen entistä vaikuttavampia tuloksia.

”Toimialakohtaiset vaatimukset korostuvat ja kiristyvät jatkuvasti – terveydenhuoltoalan vaatimuksiin vastaaminen vaatii kohdennettuja palveluja, ja Solita Industry Cloud for Health vastaa tähän tarpeeseen.”, sanoo hyvinvointialueiden palveluista vastaava liiketoimintajohtaja Antti Brunni.

“Muun muassa tutkimus- ja konsultointiyritys Gartner on nostanut toimialakohtaiset pilvipalvelualustat (Industry Cloud Platforms) yhdeksi merkittävimmistä teknologiatrendeistä tälle vuodelle, ja Solita on tässä kehityksessä nyt edelläkävijänä ensimmäiseksi terveydenhuollon toimialalla. Pilvitoimittajat tuovat teknologian, mutta me teemme siitä organisaatiolle käytettävää”, sanoo Solitan pilvipalveluiden kehityksestä vastaava Kimmo Kekkonen

Solita Health kehittää palvelutarjontaansa aktiivisesti yhteistyössä pilvikumppaneiden (Amazon, Microsoft, Google) kanssa asiakkaidensa eduksi.

Solita palvelut terveyden ja hyvinvoinnin toimialalle: https://www.solita.fi/industries/health/

Solita on suomalainen teknologia-, data- ja designyritys. Valjastamme ihmisymmärryksen ja älykkäät teknologiaratkaisut palvelemaan parempaa elämää. Olemme muutosvoima, joka luo uusia toimintatapoja, palveluja ja teknologiaratkaisuja uudistaen yrityksiä ja yhteiskuntaa. Solita työllistää jo yli 2000 strategisen konsultoinnin, palvelumuotoilun, ohjelmistokehityksen, AI- ja analytiikkaratkaisujen sekä pilvipalvelujen asiantuntijaa Suomessa, Ruotsissa, Norjassa, Tanskassa, Virossa, Saksassa, Puolassa, Sveitsissä ja Belgiassa. www.solita.fi

Suomalaiselle Solitalle useita tunnustuksia hyvästä työnantajuudesta Virossa10.6.2024 08:25:48 EEST | Tiedote

Teknologia-, data- ja designyhtiö Solita on vastaanottanut useita työnantajuuteen liittyviä palkintoja Virossa. Yhtiö on palkittu monimuotoisuuden ja yhdenvertaisuuden tukemisesta sekä terveyttä edistävän työympäristön kehittämisestä. Nopeasti kasvanut yhtiö työllistää jo yli 1200 osaajaa Helsingissä, Tampereella, Oulussa, Turussa, Porissa, Lahdessa, Kuopiossa, Vaasassa, Joensuussa ja Jyväskylässä.

Solita jatkoi vahvaa kasvua vuonna 2023 – myös vuosi 2024 käynnistyi positiivisesti3.6.2024 08:15:00 EEST | Tiedote

Solita jatkoi vakaata kasvuaan sekä liikevaihdon, kannattavuuden, palveluvalikoiman että maantieteellisen läsnäolonsa näkökulmista vuonna 2023 aiempaa haastavammista talousnäkymistä huolimatta. Hyvän liiketoiminnallisen suorituskyvyn lisäksi yritys sai useita palkintoja inhimillisestä yrityskulttuuristaan sekä ennätysmäärän työhakemuksia. Yhtiö työllistää nyt lähes 2100 digitaalisen transformaation ammattilaista yhdeksässä Euroopan maassa.

Solita ja ISS tutkimushanke: Miten Gen AI muuttaa ohjelmistokehityksen tulevaisuutta?15.5.2024 08:05:00 EEST | Tiedote

Solita ja ISS Palvelut ovat käynnistäneet uraauurtavan generatiivisen tekoälyn hankkeen, jossa kaksi itsenäistä tiimiä kehittävät yhtäaikaisesti samaa asiakasyrityksen ratkaisua – toinen modernin, ketterän ohjelmistokehityksen metodeilla, toinen hyödyntämällä generatiivisen tekoälyn työkaluja kaikissa digitaalisen palvelukehityksen vaiheissa. Hanke on yksi maailman ensimmäisiä vertailututkimuksia todellisessa asiakashankkeessa. Hankkeen tarkoituksena on löytää laajasti generatiivisen tekoälyn soveltamiskohteita, tutkia niitä käytännön liiketoimintaympäristössä, verrata eri kehitystapoja sekä jakaa opit laajasti yritysten ja teknologiayhteisön hyödyksi.