Takaisinveto: Sportyfeel proteiinijuomassa viallinen pakkausmateriaali

Lidl vetää myynnistä erän Sportyfeel-merkin toffeenmakuista proteiinijuomaa viallisen pakkausmateriaalin vuoksi. Kyseessä on lämpimästä myytävä, laktoositon proteiinijuoma. Kyseisen tuote-erän pakkauksessa on virheellisesti kaksi alumiinikerrosta yhden sijaan, mikä saattaa vaikuttaa tuotteen säilyvyyteen. Ylimääräinen kalvo voi mahdollisesti myös irrota pakkauksesta.

Takaisinveto koskee vain tuotteita, joiden parasta ennen -päiväys on 20.10.2024. Tuote on ollut myynnissä kaikissa Suomen Lidl-myymälöissä.

Tuote: Sportyfeel laktoositon proteiinijuoma, toffee

Pakkauskoko: 330 ml

Parasta ennen: 20.10.2024

Erätunnus: 24172

Lidl pyytää kyseisen erän tuotteita ostaneita asiakkaitaan palauttamaan tuotteet Lidl-myymälään, jossa tuotteen hinta hyvitetään. Lidl pahoittelee asiakkaille aiheutuvaa ylimääräistä vaivaa.

Lisätietoja asiakkaille: Lidlin asiakaspalvelu, https://asiakaspalvelu.lidl.fi/

Lisätietoja medialle: Lidlin viestintä, media@lidl.fi, 09 2345 6400

Takaisinveto tehdään, kun tuote on tai sen epäillään olevan terveydelle haitallinen, ihmisravinnoksi soveltumaton tai käytössä vaarallinen. Silloin tuote on saatava pois kuluttajilta ja kaupoista mahdollisimman tehokkaasti. Syitä takaisinvedoille ovat esimerkiksi virheelliset pakkausmerkinnät (esim. allergeenien puuttuminen ainesosaluettelosta), vierasesineet, tuote-erässä todettu mikrobiologinen tai kemiallinen ongelma tai tekninen vika.

Onko suomalaisten makutottumus muuttumassa? Euroopassa suosittu maku trendasi Lidlin jäätelökilpailussa9.7.2024 09:20:13 EEST | Tiedote

Lidl järjesti suomalaisille jäätelönsuunnittelukilpailun, jonka voittajajäätelö tulee myynteihin Lidleihin ympäri Suomen kesällä 2025. Kilpailuun tuli yli 35 000 herkullista uutuusjäätelöehdotusta. Yllättävänä suosikkimakuna nousi esiin muualla Euroopassa tykätty kirsikka, joka ei ole aiemmin nauttinut suuremmin suomalaisten kuluttajien suosiota.