Tervetuloa Suojelusaarekkeelle, SEA LIFEn sydämeen!

Vuonna 2017 avattu SEA LIFEn näyttelyn mertensuojeluun keskittyvä osio, Suojelusaareke, on saanut kasvojenkohotuksen. Uudistettu Suojelusaareke avataan yleisölle lauantaina 1.6.

SEA LIFE HELSINKI

Uudistetulla Suojelusaarekkeella teemat ja tehtävät keskittyvät erityisesti SEA LIFE Helsingin paikallisiin toimiin, kuten öljyntorjuntaan ja lajisuojeluun, sekä luonnonsuojelujärjestö SEA LIFE Trustin maailmanlaajuiseen mertensuojelutyöhön.

Suojelusaarekkeella asustavat tuttuun tapaan erittäin uhanalaiset pandakillit, joita elää luonnossa enää yhdessä pienessä lähteessä Meksikossa. SEA LIFE Helsinki on osallistunut aktiivisesti pandakillien suojelu- ja kasvatustyöhön, jotta nämä ainutlaatuiset pikku kalat eivät katoaisi kokonaan. Suojelusaarekkeelta löytyy myös allas, jonne on sijoitettu pelastettuja ja huostaanotettuja kaloja kuten valtavat mustaokamonnit.

Juhlistamme Suojelusaarekkeen uudistusta 1.-9.6. sekä Maailman merien päivää 🌊, jota vietetään 8.6. Päivän tarkoituksena on muistuttaa meitä merien valtavasta merkityksestä koko ekosysteemille sekä korostaa, kuinka voimme vaikuttaa niiden suojeluun. Maailman merien päivä kannustaa meitä kaikkia ottamaan osaa merien suojelutoimiin ja arvostamaan niiden elintärkeää roolia planeettamme hyvinvoinnissa.

Toukokuussa Helsingin akvaariokeskuksen työntekijät keräsivät roskia naapurustosta ja työmatkojen varrelta. Kerätyistä roskista loimme yhdessä taideteoksen, joka on esillä näyttelyssämme 1.-9.6. Tule katsomaan, minkä eläimen valitsimme inspiraatioksemme taideteokseen!

SEA LIFE merimaailma sijaitsee Linnanmäen vieressä osoitteessa Tivolitie 10, Helsinki.

SEA LIFE on avoinna lähes joka päivä, tarkemmat aukioloajat löytyvät kotisivuiltamme osoitteesta www.sealife.fi.

Pieni valkoinen ja pieni harmaa

SEA LIFE on Suomen johtava akvaario ja yksi Helsingin suosituimmista elämyskohteista. SEA LIFE tarjoaa kävijöille elämyksiä ja tietoa vedenalaisesta elämästä ja sen suojelun tärkeydestä. SEA LIFEssa vierailee noin 250 000 kävijää vuosittain. SEA LIFE on osa Merlin Entertainments Groupin omistamaa SEA LIFE -ketjua, joka on maailman suurin yleisöakvaariotuotemerkki. Merlin Entertainments Group on maailman toiseksi suurin elämyskohdetoimija yli 100 elämyskohteella neljällä mantereella ja 23 eri maassa.