Tomi Juhola Inhan Tehtaiden toimitusjohtajaksi

Inhan Tehtaiden uudeksi toimitusjohtajaksi on nimitetty DI Tomi Juhola. Yamaha Motor -konserniin kuuluva Inhan Tehtaat Oy Ab vastaa Buster, Yamarin ja Yamarin Cross -veneiden valmistuksesta ja myynnistä.

Diplomi-insinööri Tomi Juhola vastannut viime vuodet tuotantojohtajana Buster-, Yamarin- ja Yamarin Cross -veneiden tuotannosta ja toimituksista. Toimitusjohtajan tehtävät hän ottaa vastaan heinäkuun 2024 alusta.

Heinäkuun alusta Inhan Tehtaiden toimitusjohtajana aloittava Tomi Juhola on työskennellyt Inhan Tehtaiden palveluksessa lokakuusta 2013 ja viime vuodet yhtiön tuotantojohtajana. Samalla talous- ja hallintojohtajana vuodesta 2022 työskennellyt Jani Hyytiäinen siirtyy varatoimitusjohtajaksi ja talousjohtajaksi.

Toimitusjohtajana vuodesta 2021 toiminut Christopher Sjöblom siirtyy Yamaha Motor Europe N.V.:n sivuliikkeiden maajohtajaksi vastaamaan Yamaha Motorin toiminnoista Ruotsissa, Tanskassa ja Norjassa. Sjöblom seuraa tehtävässä sitä tällä hetkellä hoitavaa Michael van Zomerenia.

”Minulle on nyt oikea hetki siirtyä uusiin haasteisiin Yamaha Motorin organisaatiossa. Olen nauttinut ajastani Inhan Tehtailla ja yhtiön kasvusta ja kehityksestä. Luotan  Inhan Tehtaiden menestykseen erittäin kyvykkään Tomi Juholan ohjaamana”, Christopher Sjöblom sanoo.

Ennen siirtymistään Inhan Tehtaiden toimitusjohtajaksi Sjöblom johti viisi vuotta Yamaha Motor Scandinavian Marine-osastoa. Sitä ennen hän työskenteli Inhan Tehtaiden myyntijohtajana.

”Työskentely Christopher Sjöblomin kanssa on ollut meille kaikille hyvin antoisaa aikaa. Olemme ottaneet merkittäviä askeleita eteenpäin ja viitoittaneet yhdessä selkeän suunnan yhtiön tulevaisuudelle. Odotan innolla jatkoa tällä reitillä. Suhtaudun myönteisesti Inhan Tehtaiden ja Yamaha Motorin tulevaisuuteen, vaikka olot alalla ovatkin tällä hetkellä vaativat”, Tomi Juhola sanoo.

Diplomi-insinööri Tomi Juholalla on laajaa osaamista usealta toimialalta, mukaan lukien talous- ja rahoituspalvelut, konsultointi, valmistava teollisuus ja ohjelmistokehitys. Hän on työskennellyt veneteollisuuden palveluksessa vuodesta 2013 ja työskennellyt eri rooleissa informaatioteknologiaan, järjestelmäkehitykseen, varaosiin ja lisävarusteisiin sekä jälkimarkkinointiin liittyvissä tehtävissä. Tuotantojohtajana hän on vastannut tammikuusta 2021 alkaen Buster-, Yamarin- ja Yamarin Cross -veneiden tuotannosta ja toimituksista.

Kuvat

Tomi Juhola, Inhan Tehtaiden tuotantojohtaja ja 1.7.2024 alkaen Inhan Tehtaat Oy Ab:n toimitusjohtaja.
Lataa
Lataa

Inha Works, the producer of Buster, Yamarin & Cross boats, is the largest aluminum boats manufacturer in Europe and market leader in the Nordic recreational boats market.

Besides its' own brands and production, Inha Works provides aluminium work solutions for various industries.

Muut kielet

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi