Suomen suosituimpien podcastien yleisöt avataan mainostajille – Podmen uusi kaupallinen kumppani on Podspace
Podcast-palvelu Podme aloittaa yhteistyön Pohjoismaiden suurimpiin podcastien julkaisualustoihin lukeutuvan Podspacen kanssa. Kumppanuus tarjoaa mainostajille vihdoin mahdollisuuden hyödyntää Suomen suosituimpien, aiemmin maksumuurin takana olleiden podcastien jaksoja oman kohderyhmänsä tavoittamiseen.
![Podmen ja Podspacen välisen kumppanuuden tavoitteena on jatkaa podcastien kuuntelijamäärien kasvattamista kaikilla alustoilla ja täydentää Podmen pääliiketoimintaa mainostuloilla.](/data/images/public/69818765/70271908/b7030c2d-361c-45c6-bbf3-f39b249a8601-w_720.jpg)
Yhteistyön tavoitteena on jatkaa podcastien kuuntelijamäärien kasvattamista kaikilla alustoilla ja täydentää Podmen pääliiketoimintaa mainostuloilla. Kumppanuus mahdollistaa laaja-alaisen yhteistyön mainostajien kanssa, jolloin he voivat hyödyntää Podmen vapaassa jakelussa ilmaiseksi kuunneltavissa olevia jaksoja oman kohderyhmänsä tavoittamiseen. Kuuntelijoille tämä mahdollistaa matalan kynnyksen tutustumisen Suomen kuunnelluimpiin podcasteihin.
– Olemme erittäin innoissamme päästessämme aloittamaan yhteistyön Podspacen kanssa ja tuomaan podcastejamme tarjolle myös uusille kuuntelijoille yhdessä mainostajien kanssa. Olemme sitoutuneet kasvattamaan yksinoikeuspodcastiemme näkyvyyttä ja kasvattamaan niiden yleisöjä kaikilla alustoilla, Podme Suomen maajohtaja Henna Helske avaa.
– Lisäämme mainonnan huippupodiemme aiempien tuotantokausien [vapaan puolen] podcast-jaksoihin. Päätuotteemme on kuitenkin edelleen Podme Premium -tilaus, joka tarjoaa tilaajille jatkossakin uusia podcast-jaksoja rauhallisessa ja laadukkaassa ympäristössä ilman mainoksia tai kaupallisia kumppanuuksia, Helske lisää.
Mainostajille avautuu nyt mahdollisuus hyödyntää kohderyhmänsä tavoittamiseen Podmen suurimpia podcasteja.
– Tähän yhteistyöhön lähdetään riemulla ja aloitetaan matka isoimmilla sarjoillamme, kuten Niko Saarisen Nikotellen, Antti Holman Antin koulumatka, Maanantaimysteeri ja Anni & Jaajo. On mahtavaa, että pitkään maksumuurin takana viihtyneet podcastaajamme saavat yhteistyön myötä mahdollisuuden palata aiempien kausien jaksoillaan takaisin sellaisten kuuntelijoiden pariin, joille podcastit eivät ole ennestään tuttuja, tai joita ei kuukausimaksullinen palvelu vielä innosta, Podme Suomen sisältöjohtaja Ninja Huhtamäki kertoo.
– Esimerkiksi Nikotellenin kaltaiset suurpodit ansaitsevat ykköspaikkansa myös ilmaispuolen kuuntelulistoilla, ja toisaalta Anni & Jaajo -podcast, joka on tuore tuttavuus monelle, tulee varmasti kasvattamaan yleisöään kohisten ilmaispuolella, jossa etenkin varttuneempi kohderyhmä vasta testailee podcasteja mediana.
Podmen ja Podspacen solmiman yhteistyön myötä vapaalla puolella näkyvillä Podmen premium-podcasteilla on mahdollisuus saavuttaa entistäkin suurempi yleisö.
– Aivan mahtavaa, että saamme kumppaniksemme Podspacen, yhden Pohjoismaiden suurimmista podcastien julkaisualustoista. Uskon, että yhteistyöstä on iloa ja hyötyä molemmille osapuolille. Ihmiset kuuntelevat podcastejamme kaikkialla, kuten urheillessa, autossa ja jopa suihkussa. Mainostajilla on nyt mahdollisuus sisällyttää viestinsä saumattomasti kohderyhmänsä kuuntelukokemukseen. Erityisen hienoa tämä on myös podcastaajillemme, joiden tuottama huippusisältö saa jatkossa entistäkin suuremman yleisön, Podme Suomen markkinointijohtaja Ville Väärni iloitsee.
Podspacella yli miljoona kuuntelijaa viikossa
Podmen tuore kaupallinen kumppani Podscpace on tällä hetkellä Ruotsin toiseksi suurin podcastien julkaisualusta. Ruotsin podcastien yhteismittausalusta Poddindexin huhtikuussa tekemän ja Kantar Median julkaiseman mittauksen mukaan Podspace oli Ruotsin nopeimmin kasvava podcast-alusta vuonna 2023. Podscpace kerää alustalleen yli miljoona uniikkia kuuntelijaa viikossa.
Podspace on aikeissa avata toimistonsa myös Helsinkiin vahvistaakseen asemaansa Pohjoismaissa. Tällä hetkellä yrityksen pääkonttori sijaitsee Tukholmassa.
– Ruotsalaisten julkaisijoiden ja mediaostajien suuri kiinnostus meitä kohtaan on johtanut siihen, että olemme kääntäneet katseet uusille markkinoille jo odotettua aiemmin, Podspacen myyntijohtaja Lukas Boo sanoo.
– Olemme hyvin ylpeitä Podmen meitä kohtaan osoittamasta luottamuksesta valitessaan Podspacen kumppanikseen tekniikan ja mainonnan osalta. Heillä on fantastinen katalogi eri sarjoja, jotka tarjoavat korkealaatuista mainostilaa. Vahvempi jalansija muissa Pohjoismaissa on meille luonnollinen ja tärkeä seuraava askel. Podcastien kuuntelun lisääntyessä Suomessa olemme innoissamme mahdollisuudesta voida avata markkinoita mainoskumppaneillemme, Boo jatkaa.
Lisätietoja:
Henna Helske, maajohtaja, Podme Suomi
henna@podme.com
Lukas Boo, myyntijohtaja, Podspace Nordics
lukas@podspace.com
Avainsanat
Yhteyshenkilöt
Christos ZavrosCommunications and Marketing Manager Finland
christos.zavros@podme.comKuvat
![Podmen ja Podspacen välisen kumppanuuden tavoitteena on jatkaa podcastien kuuntelijamäärien kasvattamista kaikilla alustoilla ja täydentää Podmen pääliiketoimintaa mainostuloilla.](/data/images/public/69818765/70271908/b7030c2d-361c-45c6-bbf3-f39b249a8601-w_240.jpg)
Linkit
Tietoja julkaisijasta
Podme on vuonna 2017 perustettu podcast-palvelu, jonka kautta käyttäjät voivat kuunnella Premium-podcasteja kuukausimaksulla ilman mainoksia. Lisäksi palvelun kautta voi kuunnella myös ilmaisia, vapaassa jakelussa olevia podcasteja. Podme toimii tällä hetkellä myös Ruotsissa ja Norjassa. Podme-palvelu on saatavilla selainversiona sekä iOS- ja Android -sovelluksina.
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta Podme
Martina Göranssonista Podmen uusi toimitusjohtaja18.6.2024 12:11:45 EEST | Tiedote
Podcast-palvelu Podme saa uuden toimitusjohtajan, kun Schibstedin markkinapaikkojen operatiivisena johtajana aiemmin työskennellyt Martina Göransson aloittaa tehtävässä elokuussa. Hän seuraa toimitusjohtajan tehtävässä Johan Strömbergiä.
Niko Saarisen suosittu Nikotellen-podcast saavuttaa kolmensadan jakson merkkipaalun Helsingin Vanhalla Ylioppilastalolla14.6.2024 07:33:00 EEST | Artikkeli
Niko Saarisen juontamasta Nikotellen-podcastista julkaistaan juhannusviikolla jo 300:s jakso. Juhlajakso äänitetään perjantaina 14.6. Helsingin Vanhalla Ylioppilastalolla elävän yleisön edessä. Tilaisuudessa Saarinen saa vierelleen juontajaparinsa Jasmiina Yildizin sekä yllätysvieraita.
Antti Holma ei pidä kesälomaa tänä vuonna – suosikkisarja jatkuu Podmessa läpi kesän7.6.2024 07:35:00 EEST | Tiedote
Antti Holma pitää huolen siitä, että Podme Premiumin tilaajat pääsevät nauttimaan hänen podcast-tuotoksistaan läpi kuluvan kesän. Suosittu Antin koulumatka kantaa kesäviikkojen ajan nimeä Antin Kesäkassit, jossa kuullaan tuttua, taatut naurut kuulijoilleen sisällöllään tarjoavaa Holmaa. Podmen kesän sisältökattauksesta löytyy lisäksi muutakin uutta kuunneltavaa.
Motiivina mustasukkaisuus -podcastin kolmas kausi tuo kuunneltavaksi uusia jaksoja Suomessa tapahtuneista karmeista henkirikoksista20.5.2024 07:08:00 EEST | Tiedote
Motiivina mustasukkaisuus -podcastin kolmas kausi pyörähtää käyntiin Podme Premiumissa maanantaina 20. toukokuuta. Podme Original -sarjan uusissa jaksoissa käydään jälleen kattavasti läpi tunnettuja kotimaisia mustasukkaisuuden motivoimia henkirikoksia, joista moni ravistaa raakuudellaan.
Kolme käännekohtaa -podcastin kuudes kausi alkaa Podme Premiumissa24.4.2024 06:38:00 EEST | Tiedote
Keskiviikkona 24. huhtikuuta alkavalla Kolme käännekohtaa -podcastin uudella kaudella monet tunnetut henkilöt kertovat elämänsä käännekohdista juontaja Roope Salmiselle. Huhtikuussa Podme-palvelussa on julkaistu suositun keskusteluohjelman lisäksi myös muita uusia kausia sekä täysin uusia podeja.
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme