Aino Areenan syksyn keikkakalenteri kuumenee – lauantaina 9. marraskuuta Areenalla kohtaavat Käärijä ja Windows95man

Aino Areenan syksyn keikkajulkistukset jatkuvat! Lauantaina 9. marraskuuta on luvassa todella kuuma kahden huippuviihdyttäjän kimppa, kun Areenan lavalle saapastelevat samana iltana Käärijä ja Windows95man. Tahoillaan suomalaista Euroviisuhistoriaa tehneet riemastuttavat taiteilijat saanevat keikoillaan Areenan natisemaan liitoksistaan. Liput ovat nyt myynnissä Lippu.fi:ssä, varmista pääsysi bileisiin ja osta lippusi nyt!

Ei paitoja, ei housuja, ei sääntöjä, ei huomista!

Rajoja rikkova Käärijä teki suomalaisen musiikin historiaa vuonna 2023, kun artisti keräsi ylivoimaisesti eniten yleisöääniä Euroviisuissa ja kisakappale Cha Cha Cha nousi globaalin Spotify-listan sijalle 7 ja striimatuimmaksi suomenkieliseksi kappaleeksi koskaan. Eri genrejä musiikissaan sekoitteleva artisti viljelee teksteissään uniikkia huumoria, ja pottatukkaisen herrasmiehen karisma on kiistatonta. Viisi Emma-palkintoa voittanut artisti tunnetaan myös energisistä, paidattomista live-esiintymisistä.

Windows95man – oikealta nimeltään Teemu Keisteri – on tunnettu ja jo ennen tämän vuoden hurjaa Euroviisuhuumaa ulkomaita myöten arvostettu viihdyttäjä, taiteilija, radiojuontaja, tanssija ja malli. Hän on sympaattinen ja iloinen tyyppi, joka on päiväsaikaan vähän ujo nörtti, mutta kun hän pukee päälleen Windows95man-univormun ja pääsee stagelle, hänestä kuoriutuu supermies. Windows95man edusti Suomea vuoden 2024 Euroviisuissa ensimmäisellä omalla singlellään No Rules. Vastustamattoman tanssikappaleen päätähuimaavista laulusuorituksista vastaa Henri Piispanen. No Rules on elämänohje, jota Windows95man on noudattanut koko taiteilijanuransa ajan. Se on vastalause tylsälle harmaalle arjelle, jossa ylempi auktoriteetti sanelee “normaalin” ja määrittelee miten saat olla ja elää, miltä saat näyttää, ketä saat rakastaa, miten saat käyttäytyä ja tätä rataa. No Rules näkyy musiikin lisäksi hänen muussakin taiteessaan. DJ-keikkojen lisäksi Keisteri on kuvataiteilija, joka tunnetaan kulttuuri-ilmiöitä käsittelevästä Ukkeli-taidehahmostaan.

Aino Areenalle pääset kätevästi esimerkiksi R-junalla puolessa tunnissa Helsingin rautatieasemalta suoraan Ainolan seisakkeelle. Seisakkeelta on 200 metrin kävelymatka Areenalle. Aino Areenan välittömässä läheisyydessä on myös runsaasti pysäköintitilaa, muistathan ostaa pysäköinnin etukäteen Lippu.fi:stä konserttilipun oston yhteydessä.

La 9.11. Aino Areena (Maamiehenkatu 14, Järvenpää)

KÄÄRIJÄ, WINDOWS95MAN

Liput 39,90 € + mahd. toimitusmaksu

Ovet Aino Areenalla avataan yleisölle keikkapäivänä klo 18:30. Keikan tarkemmat aikataulut ilmoitetaan myöhemmin. Osta Käärijä & Windows95man -keikkaliput täältä.

Aino Areenan pysäköintiliput myynnissä täällä (HUOM, pysäköinti on mahdollista ostaa vain ennakkoon!).

PopPaavali-festivaalilla jälleen monipuolinen kattaus kotimaisia helmiä – kirkon pihan ilmaiskonsertissa Shadowplay, Salaliitto, Ville Leinonen, Ystävät ja Modem3.7.2024 12:05:29 EEST | Tiedote

Jo viidennen kerran järjestettävä PopPaavali-festivaali juhlitaan tänä vuonna yksipäiväisenä ilmaistapahtumana lauantaina 24. elokuuta Helsingin Vallilassa Paavalinkirkon sisäpihalla. Piknik-henkisellä festivaalilla esiintyvät kesän ainoan pääkaupunkiseudun keikkansa soittava, ajattomalla musiikillaan kerta toisensa jälkeen ihastuttava Shadowplay, uljaan Portaat-tuplalevyn viime syksynä julkaissut Salaliitto, vahvoilla soolokeikoillaan loistava Ville Leinonen, uusi folkpopsuosikki Ystävät, Sideways-festivaalilla jättiyleisön jäähallin Black Boxiin kerännyt dystopiapopduo Modem, sekä myöhemmin julkistettava yllätysartisti.

Tuomo & Markus ja Verneri Pohjola julkaisevat uutta musiikkia ja kiertävät Pohjois-Amerikkaa kesäkuussa19.6.2024 10:33:04 EEST | Tiedote

Tuomo Prättälän ja Markus Nordenstrengin perustama indie folk -yhtye ja jazztrumpetisti Verneri Pohjola julkaisevat juhannusaattona starttaavan Amerikan yhteiskiertueensa kunniaksi Pohjolan säveltämän instrumentaalisinglen Anyhow Lane. Singlen Amerikan ennakkosoitto kuultiin eilen KEXP-radion Kevin Colen ohjelmassa ja Suomen ennakkosoitto on nyt kuunneltavissa Soundin sivuilla.

Konneveden Naisten viikko ehdolla Keski-Suomen parhaaksi kotiseututeoksi – Pipsa Hurmerinta täydentää viikon monipuolista ohjelmaa ruokasuunnittelijana14.6.2024 12:41:01 EEST | Tiedote

Keski-Suomen parhaaksi kotiseututeoksi ehdolla olevan Konneveden Naisten viikon tapahtumissa (18.-23. heinäkuuta) nautitaan monipuolisen ja kansainvälisesti korkeatasoisen ohjelman lisäksi myös Pipsa Hurmerinnan suunnittelemista paikallisista raaka-aineista loihdituista herkuista ja väliaikatarjoiluista. Viimeistään Kuppilat kuntoon -TV-ohjelmasta tutuksi tullut Pipsa Hurmerinta suunnittelee myös yhdessä Meri-Tuuli Väntsin kanssa tarjoilut Naisten viikon Naistentansseihin, joita tällä kertaa tähdittää viime vuonna Etno-Emmalla palkittu Aili Järvelä yhtyeineen. Tarjolle on tulossa esimerkiksi paikallisesta kalasta valmistetuttuja haukislidereita, paikallisia perunoita, unohtamatta Konneveden ylpeyttä, Mannisen ruisleipää. Lopullinen menu julkaistaan heinäkuun alussa.

Aino Areenan uusi keikkakausi jyrähtää elokuussa käyntiin Suomen korkeaoktaanisimmalla metallikattauksella – Lost Society, St. Aurora ja "Special Guest" energisoivat kesäterät taas nuotilleen14.6.2024 10:02:44 EEST | Tiedote

Aino Areenan uuden keikkakauden avauksessa perjantaina 16. elokuuta pääsesiintyjänä nähdään Suomi-metallin sähikäinen Lost Society! Laajasti modernin metallin eri puolia edustava bändi on noussut viime vuosina yhdeksi kovimmista kotimaisista nimistä ja esiintynyt säännöllisesti loppuunmyydyille saleille niin Suomessa kuin Euroopassakin. Lavan Lost Societylle kuumottavat hurjassa nosteessa oleva helsinkiläinen St. Aurora ja myöhemmin julkistettava "Special Guest"!