Marketing Finland ryMarketing Finland ry

Finnish Comms Awards 2024 -kilpailun päätuomariksi Taru Nikulainen, Brunnen Communications -viestintätoimistosta

Jaa

Suomen suurin ja arvostetuin viestintäkilpailu Finnish Comms Awards järjestetään jälleen syksyllä 2024 – nyt jo 13. kerran. Finnish Comms Awards -kilpailu jakaa tunnustusta viestintätoimiston ja asiakkaan väliselle laadukkaalle ja pitkäjänteiselle yhteistyölle. Kilpailussa nostetaan esiin viestintätoimistojen kanssa tehtävän työn erityisyyttä sekä vuorovaikutuksessa syntyvää arvoa: onnistunut viestintätyö tehdään yhdessä ja se on pitkäjänteistä, vaikuttavaa sekä usein kokonaisvaltaista.

Kilpailun päätuomariksi valittiin Brunnen Communicationsin perustaja ja toimitusjohtaja Taru Nikulainen. Taru on viestinnän pitkän linjan ammattilainen, jonka ominta osaamista ovat strategiat, vaikuttaminen, muutokset sekä kriisit. Monissa viestinnän liemissä keitettyä Tarua erityisesti inspiroi viestinnän kriittinen merkitys kaikissa päätöksenteon vaiheissa sekä viestinnän mitattava kytkeminen liiketoiminnan strategisiin tavoitteisiin. 

– Kilpailu on ihailtava näyteikkuna kaikelle sille viestinnän laajalle asiantuntemukselle, mitä maastamme löytyy. Se on myös areena kertoa ei vain toimiston osaamisesta, vaan eritoten toimiston ja asiakkaan yhteisen työskentelyn saavutuksista. Toivon näkeväni tuomaristoni kanssa etenkin sellaisia töitä, joissa on pystytty osoittamaan viestinnän ja liiketoiminnan mitattava kytkös. Juuri tämä ajattelu vie alaamme eteenpäin, sillä vaikuttava viestintä ei ole koskaan kimppu irrallisia temppuja, se on asiakkaan strategiaan kytkettävää ydintyötä, päätuomari, Brunnenin toimitusjohtaja Taru Nikulainen sanoo.

Tuomariston työskentelyä yhdessä Tarun kanssa ohjaa kilpailun sääntötuomari Sari-Liia Tonttila, perustaja, partneri, Ahjo Communications. Kilpailun tuomariston valitsee vuosittain kilpailun ohjausryhmä, Marketing Finlandin Viestintätoimistojen hallitus. Tuomaristoon kutsutaan viestinnän kokeneita ammattilaisia viestintätoimistoista, eri toimialoilta, mediasta sekä korkeakouluista. 

Finnish Comms Awards 2024 -kilpailun pääyhteistyökumppanina aiempien vuosien tapaan toimii Vastuullinen lahjoittaminen VaLa ry. Kilpailussa palkitaan tänäkin vuonna omassa kategoriassaan Vuoden varainhankintateko, johon voivat osallistua kaikki yleishyödylliset järjestöt. Vuoden varainhankintateko -kategorian ja VaLan kumppanina kilpailussa ovat tänä vuonna Warner Bros. Discovery ja RadioMedia ry, jotka palkitsevat gaalassa voittajatyön laajalla näkyvyydellä ja kuuluvuudella. 

– On hienoa jatkaa jo vuonna 2019 alkanutta yhteistyötä Finnish Comms Awardsin kanssa. Näiden vuosien aikana on yhdessä palkittu vaikuttavia ja koskettaviakin hyväntekeväisyyskampanjoita. Tämän vuoden kilpailuun saimme kategoriaan kaksi palkitsemiskumppania: Warner Bros. Discovery ja RadioMedia. Heidän mediatilapalkinnoillaan vuoden 2024 varainhankintateko onnistuu varmasti vielä entistä paremmin tavoittamaan kohderyhmäänsä, kommentoi VaLan pääsihteeri Pia Tornikoski.

Finnish Comms Awards 2024 yhteistyökumppaneina toimivat myös ProCom – Viestinnän ammattilaiset ry ja Viesti ry.

Finnish Comms Awards – asiakkaan ja toimiston yhteinen kilpailu

Finnish Comms Awards on yhteistyön kilpailu, jossa palkitaan toimisto, asiakas ja yhteistyökumppanit. Olennaista on näkökulma: asiakkaan tavoitteiden tukeminen vaikuttavalla viestintäosaamisella tai haasteen ja ongelman ratkaiseminen yhdessä. Kilpailu nostaa esiin viestintäyhteistyökumppanin kanssa tehtävän yhteistyön arvoa, kokemusta ja vaikuttavuutta liiketoiminnan tavoitteiden saavuttamisessa. 

Finnish Comms Awards 2024 -kilpailun aikataulu 

Ilmoittautuminen alkoi 20.5.2024

Early Bird voimassa 18.8.2024 saakka

Kilpailutöiden deadline 8.9.2024

Henkilöpalkintojen deadline 29.9.2024

Shortlista julkistetaan 26.9.2024

Tuomarointipäivä 22.10.2024

Finnish Comms Awards -gaala 31.10.2024

Finnish Comms Awardsissa palkitaan parhaita viestintätöitä eri kategorioissa. Kilpailussa on kaksi pääkategoriaa: Neuvonanto, konsultointi, suunnittelu ja valmennus sekä Vaikuttamiskampanjat ja monikanavatyöt. Omassa kategoriassaan palkitaan vuoden varainhankintateko (VaLa). Kilpailussa on myös neljä vertaisarvioinnilla arvioitavaa kategoriaa sekä kolme kategoriaa: Vuoden Viestintätyö, Vuoden Vaikuttamiskampanja ja Vuoden Pitchaaja, joiden voittajat valitaan tuomaristopäivän päätteeksi.

Avainsanat

Yhteyshenkilöt

Linkit

Tietoja julkaisijasta

Marketing Finland on markkinoinnin liike, johon voivat liittyä jäseniksi markkinointia ja viestintää tekevät yritykset sekä alan palvelutarjoajat. Vuonna 2020 Marketing Finland sekä Markkinoinnin, teknologian ja luovuuden liitto MTL päättivät toimintojensa yhdistämisestä. Tämän jälkeen Marketing Finlandin alle on järjestäytynyt myös muita markkinoinnin asiantuntijaorganisaatioita. Marketing Finlandin jäsenet ovat mukana ostamassa ja tuottamassa suurinta osaa Suomessa tehtävää markkinointia ja viestintää.

Marketing Finland kuuluu maailman johtaviin markkinoinnin verkostoihin: WFA, 90 % maailman markkinointiostoista, EACA, 2500 markkinoinnin ja viestinnän organisaatiota ja 120 000 ammattilaista 30 Euroopan maasta ja ICCO, 3000 viestintätoimistoa globaalisti 66 maasta.

Marketing Finlandin tehtäviin kuuluvat muun muassa edunvalvonta, alan koulutukset, konsultointi, sekä verkostojen rakentaminen. Marketing Finland järjestää Suomessa markkinoinnin ja viestinnän johtavia kilpailuja kuten Cannes Lions, Effie Awards Finland, Finnish Comms Awards, Young Lions Finland ja Vuoden brändinrakentaja.

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.

Lue lisää julkaisijalta Marketing Finland ry

Effie Finland oli Cannes-menestyjä McDripin juhlaa15.2.2024 21:47:39 EET | Tiedote

Maailman laajin markkinoinnin tehokkuutta mittaava kilpailu Effie Awards järjestettiin Suomessa nyt 22. kerran. Kilpailu huipentui 15.2.2024 järjestetyssä gaalassa, jossa palkittiin suomalaisia markkinoinnin töitä yhdellä Grand Effiellä ja kahdella kultaisella sekä viidellä hopeisella ja pronssisella Effiellä. Effie Awards Finlandin järjesti Marketing Finland yhteistyössä Sanoma Media Finlandin kanssa. NORD DDB Helsingin ja McDonald's Finlandin McDrip loisti Effie Finlandissa voittaen sekä Grand Effien että erikoissarjan kultaa. McDrip oli menestynein suomalainen kampanja myös viime kesänä Cannes Festivals of Creativityssä, jossa tekijät pokkasivat peräti kolme leijonaa. Kultia jaettiin tänä vuonna kaksi, joista toinen meni CMI – Martti Ahtisaari Peace Foundationin tilaamalle Avaimet rauhaan -kampanjalle, jonka toteuttivat TBWA Helsinki ja Def Agency.

Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.

Tutustu uutishuoneeseemme
HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye