Vaasan uudisti Flow-ravintolansa konseptin – ovatko sandwichit vuoden 2024 festarihitti?

Kahtena edellisenä vuonna Flow Festivalin suosituimman ravintolan, The Baon, toteuttanut Vaasan uudistaa pop up -ravintolansa ja tarttuu kuumaan sandwich-buumiin. Vaasanin ja huippukokki Mikko Kaukosen uusi ravintolakonsepti Vaasan Sandwich Club by Mikko Kaukonen on rakennettu tuoreimman katuruokatrendin ja tämän vuoden uutuusleivän ympärille.

Flow’n päälavan kupeessa sijaitseva Vaasan Sandwich Club by Mikko Kaukonen tarjoaa kotimaiseen uutuusleipään tehtyjä sandwichejä kolmella eri täytteellä, jotka vievät makumatkalle ympäri maailmaa.

Sandwich-kulttuuri on valloittanut maailmaa jo useamman vuoden ajan. Vaasan tarttui voileipätrendiin ja toi tänä keväänä kaupan hyllylle ensimmäisen kotimaisen subileivän. Kuohkea, keskeltä halkaistu Vaasan Street Food Sub Sandwich on suunniteltu kätkemään sisäänsä ruokaisat täytteet ja maukkaat kastikkeet vettymättä. Uutuus leivotaan kotimaisesta viljasta Vantaan leipomolla, mutta Flow Festival -ravintolan täytteet vievät makumatkalle maailmalle.

”Melkein jokaisesta maailman metropolista löytyy sandwich-ravintoloita ja oma nimikkoleipänsä. Suomen harvinaisen monipuolisesta leipäperinteestä huolimatta voileipäkulttuuri on meillä vasta alkutekijöissään. Siksi halusin rakentaa kotimaisen leivän ympärille kansainvälisen makumaailman. Pääraaka-aineina ovat Flow’n arvojen mukaisesti kasvikset. Yhdessä leivässä on mukana myös rapua”, kertoo Mikko Kaukonen.

Flow’n päälavan kupeessa sijaitsevan Sandwich Club -ravintolan listalta voi valita oman suosikkinsa tai vaihtoehtoisesti tilata koko setin maistelumenuna.

Vegetarian Sloppy Joe: Alkuperäisen reseptin bolognesekastike on korvattu kasvipohjaisella MUU Jauhismurulla, jonka lisäksi leipälegendan välistä löytyy cheddar-juustoa ja jalapenoa.

Vegan Reuben: Klassikkoleivän Flow-versio on täysin vegaaninen. Ruokaisan Reubenin välissä on kasvipohjaista MUU Roast biif -leikkelettä, hapankaalia, suolakurkkua ja sinappia.

Shrimp Bánh Mi: Vietnamilainen herkkuleipä on Sandwich Club -ravintolassa täytetty rapeilla katkaravuilla, togarashi-majoneesilla, marinoiduilla vihanneksilla ja yrteillä.

Sandwichien lisäksi ravintolassa on tarjolla Flow-klassikoksi muodostuneita loaded fries -ranskalaisia, tulista, aasialaista kurkkusalaattia, rapumuki sekä irtokarkkeja makean nälkään.

Sandwich Club jatkaa elämäänsä festivaalin jälkeen

Flow Festivalin pop up -ravintola on alkusysäys Vaasanin uudelle, monikanavaiselle Sandwich Club -konseptille, jonka keskiössä ovat yhdessä kokkailu, ruuasta nauttiminen ja tietenkin sandwichit.

”Sandwich Clubin ajatus on tuoda kotikokeille iloa ja uusia ideoita. Mikä olisikaan parempi aloitus uudelle konseptille, kuin Flow Festivalin iloinen festarihumu”, hehkuttaa Vaasanin Brand Experience Manager Suvi Pulkkinen, joka on vastannut Vaasan Sandwich Clubin toteutuksesta aina konseptoinnista toimivaksi festivaaliravintolaksi.

Vaasan Sandwich Club by Mikko Kaukonen -ravintolan sandwich-annoksista pääsee nauttimaan Flow Festivalin ajan 9.–11.8.2024.

Kutsu akkreditoituneille median edustajille

Tervetuloa nauttimaan Vaasan Sandwich Club by Mikko Kaukonen -ravintolan antimista ja avoimesta lavanäkymästä ensimmäisenä Flow-festaripäivänä, perjantaina 9.8.2024 kello 17.00. Huomaathan, että tarvitset media-akkreditoinnin tai festivaalin pääsylipun päästäksesi festivaalialueelle. Ilmoittautumiset tilaisuuteen: sini.sorainen@wolfcom.fi

Median edustajan akkreditoituminen Flow-festivaalille
Media-akkreditointi on tarkoitettu vain Flow Festivalilla työskenteleville median edustajille. Media-akkreditointia voi hakea 28.7.2024 asti: https://gest.fi/customers/aedhjf/6209?lang=fi

Vaasan Oy on suomalainen leipomoalan yritys, joka työllistää Suomessa noin 520 henkilöä. Yhtiön historia ulottuu aina vuoteen 1849, mikä tekee meistä Suomen vanhimman valtakunnallisen leipomoalan toimijan. Leivomme suomalaisten rakastamia leipiä neljässä leipomossa eri puolilla maata, rikkaan suomalaisen leipäkulttuurin edistämiseksi. Tunnetuimpia tuotemerkkejämme ovat Vaasan Ruispalat ja Vaasan Kauratyynyt. Suomen lisäksi leivomme myös Baltian maissa. Omistajamme Lantmännen Unibaken kautta olemme osa ruotsalaisten maanviljelijöiden omistamaa Lantmännen-monialakonsernia, joka on yksi Euroopan suurimpia toimijoita bioenergia-, kone-, maatalous- ja elintarviketoimialalla. vaasan.fi

Anni Pyykkö, Vaasan Oy, Viestintäpäällikkö, 040 826 8254, anni.pyykko@vaasan.com
Sini Sorainen, Wolfcom Oy, 0400 397464, sini.sorainen@wolfcom.fi

Wolfcom PR Boutique, Helsinki, Finland

Tehtaankatu 40 B 21, 00150 Helsinki

Kesäinen Viro on täynnä tekemistä ja tapahtumia24.6.2024 12:37:09 EEST | Tiedote

Suomalaisten suosituin matkakohde Viro tarjoaa kesätekemistä ja -tapahtumaa kirjaimellisesti jokaiseen makuun. Pääkaupungissa piipahtaville risteilymatkailijoille on tarjolla monta mielenkiintoista, ajankohtaista näyttelyä kävelymatkan päässä satamasta. Euroopan kulttuuripääkaupunki 2024 Tartto on varma valinta, jos haluaa nauttia monipuolisesta kulttuuritarjonnasta ja viehättävän boheemista ilmapiiristä. Maakuntien ruokafestivaaleilta puolestaan löytyy herkuttelijoille kilometrikaupalla herkullista maistettavaa ja koettavaa.

Hansa Café Bar & Brasseriessa tiivistyy ranskalaisvaikutteiden historia14.6.2024 09:04:41 EEST | Tiedote

Helsingin keskeisimmän ytimen historiallisesti arvokas rakennuskokonaisuus on palautunut alkuperäisen kaltaiseen loistoonsa, kun NH Collection Helsinki Grand Hansa -hotelli avasi toukokuussa ovensa. Oleellinen osa kokonaisuutta on laatuhotellin monipuolinen, aina auki oleva keittiö, joka palvelee hotelliasiakkaiden lisäksi myös kokoustajia ja tapahtumavieraita sekä tarjoaa kaupunkilaisille ja ohikulkijoille viihtyisän kohtaamispaikan. 1900-luvun alun suomalaisen ruoka- ja palvelukulttuurin edelläkävijän, Seurahuoneen, manttelinperijä Hansa Café Bar & Brasserie on edelleen inspiroitunut ranskalaisista klassikoista ja ensiluokkaisista raaka-aineista.