Hesburger laajeni Romaniaan

Hesburger jatkaa vahvaa kasvunaan ulkomailla. Romanian Râmnicu Vâlcean kaupunkiin on avattu maan ensimmäinen Hesburger-ravintola. Romaniaan on tarkoitus avata kymmenen uutta Hesburger-ravintolaa vuoden aikana.

Kuvassa Hesburger Râmnicu Vâlcean avaustiimi sekä Hesburgerin toimitusjohtaja Kari Salmela (keskellä takana) ja Hesburgerin kansainvälisten asioiden kehitys- ja markkinointijohtaja Ieva Salmela (keskellä edessä).

Hesburger Râmnicu Vâlcea työllistää 30 työntekijää. Ravintolaan on investoitu 300 000 euroa.

"Olemme tutkineet Romanian pikaruokamarkkinoita ja maassa on paljon potentiaalia. Meillä on vankka kokemus laajentumisesta Euroopassa, erityisesti Baltian maissa ja Bulgariassa”, kansainvälisten asioiden kehitys- ja markkinointijohtaja Ieva Salmela kertoo.

”Käymme parhaillaan neuvotteluja uusien ravintoloiden avaamisesta useissa Romanian kaupungeissa, muun muassa pääkaupunki Bukarestissa. Tavoitteenamme on avata Romaniaan ensimmäisen vuoden aikana kymmenen uutta Hesburger-ravintolaa yli kahdeksan miljoonan euron investoinneilla", Ieva Salmela jatkaa.

Hesburger toimii yhdeksässä maassa

Hesburger on kansainvälinen pikaruokaravintolaketju, joka toimii tällä hetkellä yhdeksässä eri maassa. Yrityksellä on tällä hetkellä Suomessa 274 toimipaikkaa, Liettuassa 61, Virossa 51, Latviassa 51, Bulgariassa 29, Ukrainassa 7, Saksassa 2, Puolassa 1 ja Romaniassa 1.

Hesburger työllistää Suomessa noin 6000 työntekijää ja ulkomailla 2700 työntekijää. Vuoden 2023 verollinen myynti Suomessa oli 286 miljoonaa euroa ja ulkomailla 172 miljoonaa euroa.