Osa Kelan kirjeistä viivästyy tulostushäiriön vuoksi
Kelan kirjeiden ja päätösten tulostuksessa on häiriö, joka viivästyttää Kelasta lähtevää kirjepostia. Häiriö ei vaikuta maksujen siirtymiseen asiakkaiden tileille, ja etuudet maksetaan asiakkaille ajallaan. Asiakkaat saavat tiedon etuuspäätöksistään aina myös OmaKelasta.
Kelan kirjeiden ja päätösten tulostuksessa on tällä hetkellä häiriö, joka hidastaa kirjepostia asiakkaille. Häiriö ei vaikuta Kelan maksuihin asiakkaiden tileille. Asiakkaiden etuuspäätökset ovat luettavissa myös OmaKelassa, jossa ne näkyvät asiakkaille tavalliseen tapaan.
Häiriö koskee Kelan keskitettyä tulostusta, ja sitä korjataan parhaillaan. Ongelma pyritään ratkaisemaan mahdollisimman pian.
Lähes kaikki Kela-asiat voi hoitaa OmaKelassa tai puhelimitse. Jos asiakkaalla ei ole mahdollisuutta asioida verkossa, hän voi kysyä päätöksistään ja mahdollisista lisäselvityksistä soittamalla Kelan puhelinpalveluun. Jos asiakas saa kirjeenä tulevan lisäselvityspyynnön myöhässä, hän voi pyytää Kelasta lisäaikaa lisäselvityksen toimittamiseen tai kuulemiseen.
Kela myös pyrkii olemaan puhelimitse tai OmaKelan kautta yhteydessä asiakkaisiin, joita häiriö koskee ja joilta tarvitaan lisäselvityksiä.
Pahoittelemme asiakkaille tulostusongelmasta aiheutuvaa haittaa. Tiedotamme tilanteesta seuraavan kerran perjantaina, jos häiriö jatkuu.
Lisätietoa asiakkaille
OmaKelan osoite on www.kela.fi/omakela. Palveluun kirjaudutaan verkkopankkitunnuksilla tai mobiilivarmenteella.
Kelan puhelinpalvelun numerot löytyvät osoitteesta www.kela.fi/soita-kelaan.
Avainsanat
Yhteyshenkilöt
Mia HelleYksikön päällikköKela
Puh:020 634 3480etunimi.sukunimi@kela.fiNoora IsokangasYksikön päällikköKela
Puh:020 635 8180etunimi.sukunimi@kela.fiKelan viestintäKelan viestinnän mediapuhelin palvelee arkisin klo 9–16. Numerossa ohjaamme haastattelupyyntöjä asiantuntijoillemme. Voit jättää haastattelupyynnön myös sähköpostitse.
Puh:020 634 7745viestinta@kela.fiKansaneläkelaitos (Kela) hoitaa Suomen sosiaaliturvaan kuuluvien perusturvaa eri elämäntilanteissa.
![](/data/images/public/69820426/70287010/e3a8fade-1c96-42d0-9136-6f4e4395c68f-w_780.png)
Muut kielet
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta Kela
Kelan Ylöjärven palvelupisteen aukioloaika muuttuu24.7.2024 09:00:00 EEST | Tiedote
Aukioloaika muuttuu Ylöjärven palvelupisteessä 6.8. alkaen. Jatkossa neuvontaa saa ajanvarauksella tiistaisin.
Kela bálvalanbáiki Soađegilis fárre15.7.2024 10:06:26 EEST | Tiedote
Soađegili bálvalanbáiki fárre 29.7. čujuhussii Ostoskuja 1.
Kelan palvelupiste Sodankylässä muuttaa15.7.2024 10:05:51 EEST | Tiedote
Sodankylän palvelupiste muuttaa 29.7. osoitteeseen Ostoskuja 1.
MittKanta håller öppet hela sommaren – här våra tips till semesterfirare11.7.2024 06:30:00 EEST | Tiedote
Finlands mest använda digitala tjänst inom social- och hälsovården, MittKanta, står till tjänst i hälso- och sjukvårdsärenden också under semesterperioden. Med hjälp av Kanta-tjänsterna följer viktiga uppgifter med dig från ett välfärdsområde till ett annat och till och med utomlands. Läs om hur vi betjänar semesterfirare.
OmaKanta on auki koko kesän – tässä vinkkimme lomalaiselle11.7.2024 06:30:00 EEST | Tiedote
Suomen käytetyin sosiaali- ja terveydenhuollon asiointipalvelu OmaKanta palvelee terveysasioissa lomakaudellakin. Tärkeät tiedot kulkevat mukanasi hyvinvointialueelta toiselle ja jopa ulkomaille Kanta-palvelujen avulla. Lue, miten palvelemme lomalaista.
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme