Enkät för samarbetspartner 2023: Vad anser FPA:s samarbetspartner om kundsamarbetet?
FPA är en viktig samarbetspartner, men borde ha en bättre förståelse för samarbetspartnernas arbete och förbättra datarörligheten i fråga om kunduppgifter. Bland annat det här framgick av en enkät som gjordes i slutet av 2023. Resultaten av enkäten har nu publicerats på fpa.fi.
I november 2023 skickade vi ut en enkät till samarbetspartner som är centrala med tanke på kundsamarbetet. Vi frågade till exempel hur väl FPA har lyckats med de tjänster som är viktiga i samarbetspartnerns arbete och hur FPA borde utvecklas så att de gemensamma kunderna smidigare ska få de tjänster och förmåner som de behöver.
Vi fick nästan 1 100 svar på enkäten. Flest svar fick vi från vuxensocialarbetet i välfärdsområdena (297), läroanstalterna (89), kommunens sysselsättningstjänster (71) och den specialiserade sjukvården i välfärdsområdena (70).
Av dem som svarade ansåg merparten att FPA är en viktig samarbetspartner i fråga om kundsamarbetet. Största delen talar positivt om FPA och litar på den information som de får från FPA. Det finns också rum för utveckling, till exempel vad gäller förståelsen för samarbetspartnernas arbete, hur smidigt och snabbt förmånsarbetet löper samt utbytet av kunduppgifter.
FPA kommer att utnyttja resultaten i olika utredningar, försök och projekt, till exempel när vi förbereder oss inför reformen av arbets- och näringstjänsterna 2024 och totalreformen av integrationslagen (KOTO24). Den information som vi fått via enkäten är central när vi planerar och utvecklar våra tjänster.
En artikel om resultaten av enkäten har nu publicerats på fpa.fi. Se resultaten av den omfattade enkäten för samarbetspartner 2023.
Nyckelord
Kontakter
FPA:s kommunikationsenhetVi tar emot samtal från medierna på numret vardagar kl. 9–16. På det här numret svarar förmedlar vi intervjuförfrågningar till våra sakkunniga. Du kan också kontakta oss per e-post.
Tel:020 634 7745viestinta@kela.fiLänkar
Andra språk
Följ Kela
Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.
Senaste pressmeddelandena från Kela
Kela bálvalanbáiki Soađegilis fárre15.7.2024 10:06:26 EEST | Tiedote
Soađegili bálvalanbáiki fárre 29.7. čujuhussii Ostoskuja 1.
Kelan palvelupiste Sodankylässä muuttaa15.7.2024 10:05:51 EEST | Tiedote
Sodankylän palvelupiste muuttaa 29.7. osoitteeseen Ostoskuja 1.
MittKanta håller öppet hela sommaren – här våra tips till semesterfirare11.7.2024 06:30:00 EEST | Tiedote
Finlands mest använda digitala tjänst inom social- och hälsovården, MittKanta, står till tjänst i hälso- och sjukvårdsärenden också under semesterperioden. Med hjälp av Kanta-tjänsterna följer viktiga uppgifter med dig från ett välfärdsområde till ett annat och till och med utomlands. Läs om hur vi betjänar semesterfirare.
OmaKanta on auki koko kesän – tässä vinkkimme lomalaiselle11.7.2024 06:30:00 EEST | Tiedote
Suomen käytetyin sosiaali- ja terveydenhuollon asiointipalvelu OmaKanta palvelee terveysasioissa lomakaudellakin. Tärkeät tiedot kulkevat mukanasi hyvinvointialueelta toiselle ja jopa ulkomaille Kanta-palvelujen avulla. Lue, miten palvelemme lomalaista.
MyKanta is open all summer – read our tips for the holidays11.7.2024 06:30:00 EEST | Press release
MyKanta, Finland’s most popular social welfare and health care online service, will be providing assistance in health matters throughout the holiday season. Important information will travel with you from one wellbeing services county to another and even abroad with the Kanta Services. Find out how we assist holidaymakers.
I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.
Besök vårt pressrum