Rakennuttajatoimisto HTJ Oy

Rakennuttajatoimisto HTJ saa uuden omistajan

KH Group Oyj on yhdessä muiden HTJ Holding Oy:n osakkeenomistajien kanssa tänään allekirjoittanut kauppakirjan osakkeiden myynnistä ruotsalaiselle XPartners Samhällsbyggnad AB:lle. Kaupan täytäntöönpano edellyttää Suomen kilpailuviranomaisten hyväksyntää.

Rakennuttajatoimisto HTJ Oy saa uuden omistajan.

Vuonna 2021 perustettu XPartners laajenee kaupan myötä Suomeen. Yritys on ympäristö- ja yhteiskuntarakentamisen konsultointiin erikoistunut yhtiö, jossa toimii entuudestaan 18 muuta itsenäistä yhtiötä. HTJ:n yli 200 asiantuntijaa kasvattavat konsernin henkilöstömäärän noin 800:aan.

”HTJ:lla on erinomainen maine rakennuttamisen toimialalla, ja yhtiö on onnistunut luomaan merkittävän markkina-aseman Suomessa. HTJ:n osto tarjoaa vahvan alustan kasvulle Suomessa ja tukee strategiaamme kasvattaa liiketoimintaamme Pohjoismaissa”, kommentoi XPartnersin toimitusjohtaja Olle Bertfelt.

”HTJ:n asema vahvana ja riippumattomana rakennuttajatoimistona säilyy kaupan myötä, ja jatkamme työtämme HTJ:n brändin alla entiseen malliin. Uusi omistaja antaa meille hyvät edellytykset jatkaa strategiamme mukaista laajentumista Suomessa orgaanisesti ja yrityskauppojen kautta. XPartners-konsernissa toimii useita alan pohjoismaisia yhtiöitä, joiden kanssa pääsemme jakamaan osaamista ja oppeja myös ympäristö- ja vastuullisuusasioissa”, sanoo HTJ:n toimitusjohtaja Janne Ketola.

Omistajanvaihdos ei tuo muutoksia HTJ:n toimintaan, projektityöskentelyyn, henkilöstöön eikä yhteystietoihin.

Toimitusjohtaja Janne Ketola, +358 40 766 4110, janne.ketola@htj.fi

Rakennuttajatoimisto HTJ saa uuden omistajan
Lataa

HTJ on yksi Suomen johtavista rakennuttajatoimistoista. Tarjoamme rakennuttamisen, työmaavalvonnan, energia- ja ympäristökonsultoinnin sekä projektinjohdon asiantuntijapalveluita.

Kasvatamme onnistumisia rakentamalla toimivia ja viihtyisiä elinympäristöjä yhdessä asiakkaidemme ja kumppaneidemme kanssa. Meillä työskentelee yli 200 asiantuntijaa talo-, teollisuus- ja infrahankkeiden parissa ympäri Suomea. Liikevaihtomme on noin 26 Me.

www.htj.fi

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Lue lisää julkaisijalta Rakennuttajatoimisto HTJ Oy

Rakennuttajatoimisto HTJ:n talonrakennuttamisen toimialue vahvistuu11.6.2024 08:00:00 EEST | Tiedote

HTJ vahvistaa talonrakennuttamisen toimialaansa Itä-, Keski- ja Pohjois-Suomessa. Esa Suomalainen on aloittanut HTJ:n talotoimialueen Itä-Suomen aluejohtajana 20.5.2024 ja Teemu Haaja Keski- ja Pohjois-Suomen aluejohtajana loppuvuodesta 2023. Molemmat tehtävät ovat uusia. Suomalainen ja Haaja vastaavat HTJ:lla omien vastuualueidensa kokonaisvaltaisesta johtamisesta sekä talonrakentamisen hankkeista.