HITTILAULAJA MYLES SMITH, BLUES-KITARISTI ANA POPOVIC, GROOVEURKURI CORY HENRY JA TANSSITTAVAN JAZZIN KULTTIYHTYE DALINDÈO KONSERTOIVAT KIRJURINLUODOSSA

Myles Smith esiintyy Pori Jazz 2024 festivaalilla lauantaina 20.7.

Tulevan Pori Jazzin (12.–20.7.) Kirjurinluodon pääkonserttien festivaaliohjelma ja esiintymislavojen aikataulut ovat nyt valmiina. Ohjelmaa täydentää vielä brittiläinen laulaja Myles Smith, jonka uusi kappale ”Stargazing” on tällä hetkellä iso hitti maailmanlaajuisesti. Kirjurinluodon konsertti on nousevan tähden ensivierailu Suomeen.

Poriin saapuva Ana Popovic on taitava kitaristi ja sielukas laulaja, jonka musiikissa kuuluu blues, rock ja soul/funk. Hän tuo festivaalille Fantastafunk-yhtyeensä.

Urkuri ja pianisti Cory Henry muistetaan suositun jazz/fuusio-yhtye Snarky Puppyn monivuotisena jäsenenä. Hänet tunnetaan myös yhteistyöstään Bruce Springsteenin kanssa. Heinäkuussa Cory Henry groovaa Kirjurinluodossa omalla yhtyeellään.

Kotimaisen jazzin kulttiyhtye Dalindèo tuo uutta ja tanssittavaa jazzia festivaalille. Yhtyeen juuri julkaistu ”Tropicalia Nordica” on musiikkimatkailua lähinnä Brasilian ja Jamaikan suuntaan. Dalindéon uudessa soundissa jazziin yhdistyy nyt surf, ska ja twist.

Kirjurinluodossa kuullaan lisäksi nigerialaista The Cavemen -duoa, jonka musiikissa soi afrobeat, soul ja hip hop. Poriin saapuu myös Grande Mahogany, joka jatkaa kunniakkaasti funkin pioneerien musiikillista linjaa, jossa yhdistyvät muuan muassa funk, rock ja afropsykedelia.

TORSTAI 18.7.
Päälavalla: Pet Shop Boys, Sophie Ellis-Bextor, Ana Popovic & Fantastafunk Big Band, Lassy-Eskola: Nordic Stew
Škoda-lavalla: Scary Pockets, The Devon Allman Project, Tinyhawk & Bizzarro, Inginmaa/Hypnomen
Lokkilavalla: Al Di Meola: The Electric Years, Harold Lopez-Nussa feat. Gregoire Maret, Myra Melford’s Fire and Water Quintet, Selma Savolainen in the Shade

PERJANTAI 19.7.
Päälavalla: Jason Derulo, Olavi Uusivirta, Dalindèo, The Cavemen
Škoda-lavalla: INIKO, Knower, Jambo, Grande Mahogany
Lokkilavalla: Joshua Redman Group feat. Gabrielle Cavassa, Amaro Freitas Trio, Alabaster Depume, The Stance Brothers

LAUANTAI 20.7.
Päälavalla: Kraftwerk, Cory Henry, Anna Puu, Antti Autio
Škoda-lavalla: Myles Smith, Adi Oasis, Sungazer, Fabiana Palladino
Lokkilavalla: Nubya Garcia, Verneri Pohjola: Monkey Mind, Tigran Hamasyan, Olli Ahvenlahti New Quintet

Festivaalin pääkonserttien liput ovat myynnissä Ticketmasterin kanavissa kautta maan.

Festivaalin laaja pääsymaksuton ohjelma julkaistaan ensi viikon aikana.

Kuvat

Ana Popovic & Fantastafunk Big Band esiintyy Pori Jazz 2024 festivaalilla torstaina 18.7.
Lataa
Cory Henry esiintyy Pori Jazz 2024 festivaalilla lauantaina 20.7.
Lataa
Dalindèo esiintyy Pori Jazz 2024 festivaalilla perjantaina 19.7.
Lataa
Grande Mahogany esiintyy Pori Jazz 2024 festivaalilla perjantaina 19.7.
Lataa
The Cavemen esiintyy Pori Jazz 2024 festivaalilla perjantaina 19.7.

PORI JAZZ KIDSIN OHJELMA JULKAISTU22.5.2024 10:00:00 EEST | Tiedote

Pori Jazz Kids järjestetään tänä kesänä jo 18. kerran! Koko perheen festivaali kutsuu tuttuun tapaan kaikenikäiset mukaan musiikillista iloa ja yhdessä tekemisen riemua pulppuavaan tapahtumaan. Kaikki konsertit, työpajat ja muu ohjelma ovat Pori Jazz Kidsissä pääsymaksuttomia ja esteettömiä. Pori Jazz Kids ordnas redan för den adertonde gången i sommar! Hela familjens festival bjuder som känt människor i alla åldrar i evenemanget som bubblar av glad musik och glädjen av att få göra tillsammans. Alla konserter, workshopar och övrigt program i Pori Jazz Kids är avgiftsfria och tillgängliga.

LOKKILAVALLA KASMIR JA SARA BEE15.5.2024 10:00:00 EEST | Tiedote

Pori Jazz tarjoaa yhteistyössä Satakunnan Osuuskaupan kanssa pääsymaksutta Lokkilavalla keskiviikkona 17.7. ikärajattoman konserttikokonaisuuden, jossa esiintyvät kello 18:00 Kasmir: AMK Dropout 10v. R&B-vaikutteisen popin mestari Kasmir teki läpimurtonsa vuonna 2014 debyyttialbumillaan ”AMK Dropout”, jolta lohkaistu hittisingle ”Vadelmavene” on ollut kesäinen suosikki siitä lähtien. Lahjakas laulaja ja biisintekijä palkittiin vuoden tulokkaana ja ”Vadelmavene” vuoden biisinä Emma-gaalassa 2015. Kolme albumia ja yhden EP:n julkaissut Kasmir on ollut mukana Vain elämää -sarjassa ja Elämäni biisi -ohjelmassa. Pori Jazziin Kasmirin mukana tulee debyyttialbumin alkuperäinen AMK Dropout bändi. ja kello 20:30 Sara Bee Sara Bee on 24-vuotias karismaattinen artistilupaus, joka nousi YleX Läpimurto 2024 -listalle. Hän yhdistelee sujuvasti räppiä, r’n’b:tä ja poppia suurella sydämellä. Musiikissa kuuluvat monipuolisen artistin juuret Algeriasta ja Suomesta. Sara Been musiikissa kaikuu hänen suos