Muistutuskutsu kesätoimittajille: miten työeläkeyhtiön isoa miljardisalkkua pyöritetään? Riittävätkö eläkkeet yli sukupolvien? Tervetuloa Varman tilaisuuteen

Järjestämme taustoittavan tilaisuuden kesätoimittajille torstaina 13.6.2024 klo 16–17.30 Salmisaaressa Varman toimistolla.

Varman toimisto Salmisaaressa.

Taustoittavassa tilaisuudessa kerromme työeläkeyhtiön toiminnasta ja miljardien eurojen eläkevarojen sijoittamisesta. Mukana tilaisuudessa ovat Varman toimitusjohtaja Risto Murto ja vastuullisuudesta ja viestinnästä vastaava johtaja Hanna Kaskela.

Paikka: 13.6. klo 16-17.30 Salmisaarenranta 11.

Ohjelma:

Miten eläkevaroja hoidetaan ja miten ne riittävät riittävät yli sukupolvien?

• Risto Murto, toimitusjohtaja

Mitä vastuullinen sijoittaminen tarkoittaa ja miten sitä tehdään Varmassa?

• Hanna Kaskela, johtaja, vastuullisuus ja viestintä

Ilmoittautuminen

Ilmoita tulostasi 12.6. mennessä Varman viestintään Ilari Takamäelle, ilari.takamaki@varma.fi tai p. 040 502 4531.

Lämpimästi tervetuloa!

Tutkimus Varman ja Spring Housen pilotista: IPS-toimintamalli edistää työhön kiinnittymistä29.5.2024 07:01:53 EEST | Tiedote

Varma pilotoi vuosina 2020–2023 ensimmäisenä työeläkeyhtiönä yhdessä valmennusyhtiö Spring Housen kanssa työeläkekuntoutuksen IPS-työssävalmennusta. Pilotista toteutetun tutkimuksen mukaan mallin käyttö tuki kuntoutujien työllistymistä ja paransi heidän suhdettaan työelämään. Kuntoutujista 64 prosenttia työllistyi avoimille työmarkkinoille jossain vaiheessa kuntoutusta, mikä on huomattavasti enemmän kuin vertailuryhmässä.

Varman tutkimus: Monet yksilöön liittyvät taustatekijät ennakoivat myöhempää työkyvyttömyyseläkettä hylkäyspäätöksen jälkeen15.5.2024 09:53:57 EEST | Tiedote

Varman tutkimus osoittaa, että vanhempi ikä ja aiemmat työeläke-etuudet ennakoivat myönteistä työkyvyttömyyseläkepäätöstä aiemman hylkäävän päätöksen jälkeen. Täyden työkyvyttömyyseläkkeen todennäköisyys on suurin mielenterveys- ja muiden sairauksien diagnoosilla ja osatyökyvyttömyyseläkkeen tule- ja muiden sairauksien diagnoosilla. Tutkimuksemme mukaan 15 prosenttia hylkäävän päätöksen saaneista sai myönteisen päätöksen kahden vuoden kuluessa. Työpaikoilla on monia keinoja tukea työntekijöiden työkykyä esimerkiksi työtä muokkaamalla, työoloja kehittämällä ja huolehtimalla erityisesti ikääntyvien työntekijöiden työkyvystä entistä varhaisemmassa vaiheessa.