Tampere-talo Oy

Tampere-talo sai vastuullisuuspalkinnon kestävän kehityksen sitoumuksista

Tampere-talo Oy sai tunnustuksen kestävän kehityksen edistämisestä ja palkittiin "Vuoden parhaat kestävän kehityksen sitoumukset" –palkinnolla 12.6.2024. Palkinto koskee Tampere-talo Oy:n tekemää 2023 vuoden sitoumusta Sitoumus2050 –palvelussa, ja palkinnon jakoivat Kestävän kehityksen toimikunta, ympäristöministeriö, työ- ja elinkeinoministeriö, maa- ja metsätalousministeriö, valtion ravitsemusneuvottelukunta ja Ympäristömerkintä Suomi. Tunnustus jaettiin osana Suomen kestävän kehityksen toimikunnan ja eduskunnan tulevaisuusvaliokunnan Tila ja tulevaisuus –seminaaria. Muita tunnustuksen saaneita olivat Jyväskylän kaupunki, Helsingin ja Uudenmaan sairaanhoitopiiri HUS, Helsingin kaupunki, Skanska ja K-ryhmä.

Kuva: North Arrow Films | Jousia Lappi | Visit Tampere

”Lämpimät onnittelut voittajille ja kiitos sitoutumisestanne kestävän kehityksen edistämiseen. Palkitut sitoumukset ovat hyviä esimerkkejä siitä, miten kestävää kehitystä voidaan edistää käytännönläheisesti ja monipuolisesti”, palkinnot jakanut ympäristö- ja ilmastoministeri Kai Mykkänen sanoo.

Tampere-talon palkitsemisen perustelut

Tampere-talo Oy:n sitoumus sisältää konkreettisia ja mitattavia toimenpiteitä liittyen yhdenvertaisuuden kehittämiseen muun muassa henkilöstön yhdenvertaisuuskoulutuksien sekä moninaisen markkinointikuvaston avulla. Lisäksi sitoumus kattaa hiilineutraalin tapahtumakonseptin tarjoamisen, mikä samalla lisää asiakkaiden hiilijalanjälkitietoisuutta ja tarjoaa osallisuutta Tampere-talon hiilinielun kasvattamisessa Lempäälässä. Myönnetyn Sustainable Travel Finland –merkin säilyttämiseen sitoudutaan huomioiden kaikki kestävyyden ulottuvuudet – taloudellisen, ekologisen ja sosiokulttuurisen kehityksen. Tampere-talo profiloituu hiilineutraalina kiinteistönä vastuullisten tapahtumien tapahtumapaikaksi ja kumppaniksi. Tampere-talo on raportoinut sitoumusten toimenpiteet vuoden 2023 osalta.

"Palkinto on tunnustus vuosikymmenten pitkäjänteiselle työllemme ja sitoumuksellemme kestävän kehityksen eteen, ja olemme syvästi kiitollisia kunnianosoituksesta. Olemme sitoutuneet kehittämään ja toteuttamaan ratkaisuja, jotka huomioivat ympäristön, talouden ja yhteiskunnan hyvinvoinnin kokonaisvaltaisesti. Olemme erityisen ylpeitä siitä, että voimme tarjota asiakkaillemme, yhteistyökumppaneillemme ja sidosryhmillemme palveluita ja kumppanuutta, jotka toteutetaan vastuullisesti, huomioiden oma roolimme ja mahdollisuutemme vaikuttaa. Kiitos palkinnosta kuuluu vastuullisuustyöhön sitoutuneelle henkilökunnallemme." kertoo Tampere-talon toimitusjohtaja Paulina Ahokas.

Yhteistyö ja tulevaisuuden näkymät

Tampere-talon kiinteistö on hiilineutraali ja se sertifioitiin Joutsenmerkillä ensimmäisenä kokous- ja kongressikeskuksena Pohjoismaissa. Tampere-talo jatkaa aktiivista yhteistyötä eri sidosryhmien kanssa kestävän kehityksen edistämiseksi sekä oman vastuullisuuspolkunsa vahvistamiseksi. Yhtiö on mukana useissa hankkeissa, jotka tähtäävät ilmastotoimien tehostamiseen, yhdenvertaisuuden lisäämiseen ja ympäristöystävällisten käytäntöjen laajentamiseen. Tulevaisuudessa Tampere-talo aikoo parantaa kestävän kehityksen toimiaan entisestään ja jatkaa innovatiivisten ratkaisujen etsimistä ja luomista, jotka hyödyttävät sekä asiakkaita että yhteiskuntaa laajemmin.

Tampere-talo Oy jakaantui 1.1.2024 alkaen kahdeksi yhtiöksi. Uudessa yhtiömallissa emoyhtiönä toimii kulttuurin ja taiteen edistämiseen keskittyvä Tampere-talo Oy ja tytäryhtiönä kaupalliseen toimintaan keskittyvä Talo Events Oy. Yhtiöt muodostavat yhdessä Tampere-talo-konsernin.

Tampere-talo-konserni on ohjelmistoltaan, tapahtumiltaan ja kävijämäärältään Suomen suurin ja monipuolisin kulttuuri- ja kongressikeskus ja tapahtumayhtiö. Tapahtumamme sisältävät mm. balettivierailuita, oopperaa, lastenkulttuuria, rock- ja pop-konsertteja, messuja, kokouksia, konferensseja, yritystapahtumia, seminaareja ja kansainvälisiä kongresseja.

Vuonna 2022 Tampere-talon liikevaihto oli 14,7 miljoonaa euroa. Vuodessa järjestämme yli tuhat tapahtumaa, palvelemme 675 000 tyytyväistä kävijää ja tuotamme Tampereen talousalueelle 50 miljoonaa euroa.

Tampere-talo Oy on perustettu 1987 ja ovet avattiin yleisölle 1990. Se on Tampereen kaupungin omistama osakeyhtiö. Yhtiön toimitusjohtaja on Paulina Ahokas, ja työntekijöitä on 52. Hallituksen puheenjohtaja on Kristiina Michelsson.

Talossa toimivat lisäksi täysimittainen sinfoniaorkesteri Tampere Filharmonia, à la carte -ravintola Tuhto ja maailman ainoa Muumimuseo. Talon yhteydessä palvelee Courtyard by Marriott -hotelli.

Lue lisää julkaisijalta Tampere-talo Oy

Ensi-illassa Tampereen Taru Sormusten herrasta – katso kuvat ja video odotetusta suurtuotannosta22.8.2024 10:10:00 EEST | Tiedote

Tampereen Teatteri, Tampere-talo, Tampere Filharmonia ja Sorin Sirkus tekevät historiallista yhteistyötä, kun J. R. R. Tolkienin rakastettuun fantasiaklassikkoon perustuva Taru Sormusten herrasta™ saa ensi-iltansa Tampere-talon Ison salin näyttämöllä perjantaina 23. elokuuta. Tamperelaisten taidelaitosten suurponnistus on työllistänyt yli 250 ihmistä, ja sen tarunhohtoista maailmaa on valmisteltu pitkään. Esityksessä on mukana 26 näyttelijää, 50 vaihtuvaa näyttämökuvaa, 100 pukua, 56 peruukkia sekä näyttävää ilma-akrobatiaa, lennätyksiä, video- ja valotaidetta ja pyrotekniikkaa.

Mitä tekoäly tekee luovuudelle? – Bisnes & Kulttuuri -seminaarin puhujina Maija Vilkkumaa, Karoliina Partanen, Risto Salminen ja Reidar Wasenius6.8.2024 09:03:00 EEST | Tiedote

Tampereen kaupunki, Tampere-talo, Kulttuurikummit ry ja Tampereen kauppakamari ovat järjestäneet kulttuurin ja yritysmaailman yhteistyötä rakentavaa Bisnes & Kulttuuri -seminaaria yli 20 vuoden ajan. Tänä vuonna seminaarin teema on AI Got Talent: Milloin sinusta tulee tarpeeton?. Teema käsittelee tekoälyn vaikutuksia nykypäivän työelämässä ja yhteiskunnassa.

Fantasy artist John Howe meets fans and media in Tampere – An art-themed discussion panel for Tolkien enthusiasts also available19.6.2024 08:51:05 EEST | Tiedote

Canadian fantasy artist John Howe arrives at Tampere Hall to open his first solo art exhibition in Finland. Known for illustrating Tolkien's classic works and serving as a concept artist for the films based on these books, Howe will meet his fans during the exhibition's opening weekend on July 6th and 7th. Additionally, Howe will participate in a discussion panel about art inspired by Tolkien on Tuesday, July 9th. Media will have the opportunity to interview Howe on Friday, July 5th at Tampere Hall.

Fantasiataiteilija John Howe tapaa faneja ja mediaa Tampereella – Tolkienin ystäville tarjolla myös taideteemainen keskustelutilaisuus19.6.2024 07:30:00 EEST | Tiedote

Kanadalainen fantasiataiteilija John Howe saapuu Tampere-taloon avaamaan ensimmäisen taidenäyttelynsä Suomessa. Tolkienin klassikkoteosten kuvittajana ja kirjoihin perustuvien elokuvien konseptitaiteilijana tunnettu Howe tapaa fanejaan ensimmäisenä näyttelyviikonloppuna 6.–7. heinäkuuta. Lisäksi Howe osallistuu Tolkienin inspiroimaa taidetta käsittelevään keskustelutilaisuuteen tiistaina 9. heinäkuuta. Median edustajien on mahdollista haastatella Howea perjantaina 5. heinäkuuta Tampere-talossa.