HSL:n hallituksen päätöksiä 12.6.2024

HSL:n hallitus kokoontui 12. kesäkuuta 2024 ja päätti seuraavista asioista.

Lausuntopyyntö Helsingin seudun liikenne -kuntayhtymän alustavasta toiminta- ja taloussuunnitelmasta vuosille 2025-2027

Hallitus päätti pyytää lausunnot Helsingin, Espoon, Vantaan, Kauniaisten ja Keravan kaupungeilta sekä Kirkkonummen, Sipoon, Siuntion ja Tuusulan kunnilta 31.8.2024 mennessä Helsingin seudun liikenne -kuntayhtymän taloussuunnitelmaehdotuksesta 2025-2027.

Linkki kokousasiaan

LIJ-tuki- ja ylläpitosopimuksen jatkaminen Tietoevry Finland Oy:n kanssa

Hallitus päätti hankkia lippu- ja informaatiojärjestelmän tuki- ja ylläpitopalvelun Tietoevry Finland Oy:ltä.

Linkki kokousasiaan

Vesa Silfver

vs. toimitusjohtaja

p. 09 4766 4040

Helsingin seudun liikenne HSL vastaa seudun joukkoliikenteen suunnittelusta, tilaamisesta ja lipuista sekä Helsingin seudun liikennejärjestelmäsuunnitelman laatimisesta. Kuntayhtymässä on noin 400 työntekijää. Vuonna 2023 HSL:n toimintakulut olivat 830 miljoonaa euroa ja toimintatuotot 876 miljoonaa euroa. HSL:n liikennevälineiden kyytiin noustiin vuoden 2023 aikana 344 miljoonaa kertaa, mikä on suurin osa Suomen joukkoliikennematkoista.
Yhteystietoja medialle: www.hsl.fi/viestinta

Infopaketti kesän metron poikkeuksista julkaistu – näin liikenne kulkee kesällä7.5.2024 08:42:19 EEST | Tiedote

Metroliikenteessä on poikkeuksia kesällä 2024 sekä keskustassa että Itäkeskuksen ja Mellunmäen välillä. 3.6. alkaen metro ei kulje keskustan läpi, kun Rautatientorin metroasema on kiinni 3.6.–1.9. Mellunmäen asema on kiinni 3.6.-8.9., ja myös Myllypuron ja Kontulan asemat ovat osan kesästä suljettuina. Järjestämme poikkeusten aikana korvaavaa bussi- ja ratikkaliikennettä.