Lidl Suomi

Lidlin investointi työntekijöihin – tuntuva henkilöstöalennus kaikista ostoksista

Jaa

Lidl alkaa tarjota yhtiön jokaiselle lähes 5800 työntekijälle kuuden prosentin henkilökunta-alennusta kaikista ostoksistaan Lidlissä. Henkilöstöedun myötä työntekijöiden arkikulut pienenevät merkittävästi. Alennus otetaan käyttöön tänään 17.6.2024.

Kuuden prosentin alennus kaikista ostoksista kaikille työntekijöille on Lidliltä iso panostus ja investointi työntekijöihin. Keski-Euroopassa henkilökunta-alennuksia ei erityisemmin tunneta, mutta nyt ale otetaan käyttöön Suomessa. Kuuden prosentin alennus ruokaostoksista on myös Suomessa kaupan alalla merkittävä.

− Olemme tänä vuonna investoineet isosti asiakkaisiimme; lanseerasimme alkuvuodesta Suomen parhaan bonusjärjestelmän ja olemme useasti laskeneet tuotteidemme hintoja. Nyt teemme ison investoinnin työntekijöihimme. Olemme hyvin iloisia saadessamme tarjota henkilökunta-alennuksen kaikille lidliläisille ympäri Suomen! Kuuden prosentin alennus kaikista ostoksista on tuntuva, ja rahaa saa aidosti säästettyä arkimenoissa. Tämä tuo varmasti helpotusta ja iloa monien työntekijöidemme arkeen, ja alennus onkin otettu riemulla vastaan työntekijöidemme keskuudessa, iloitsee Lidl Suomen henkilöstöjohtaja Heli Hassinen-Biberger.

Kuluttajatutkimuskeskuksen viitebudjettien mukaan kohtuullisen säästeliäästi syövän nelihenkisen perheen ruokaostoksiin menee kuukaudessa 775 euroa eli vuodessa 9300 euroa. Tässä tapauksessa Lidlin työntekijä säästää henkilökunta-alennuksella jatkossa lähes 600 euroa ruokaostoksissa vuosittain.

Lidl ei käytä vuokratyöntekijöitä, joten alennus koskee kaikkia lidliläisiä kesätyöntekijät mukaan lukien. Lidlin myymälöissä, jakelukeskuksissa ja pääkonttoilla aloitti tänä kesänä noin tuhat kesätyöntekijää, jotka kuuluvat kaikki uuden edun piiriin.

− Vaikka olemmekin halvin, emme ole sitä työntekijöiden kustannuksella. Haluamme olla kaupan alan paras työnantaja ja paras paketti työntekijälle: maksamme alalla keskivertoa parempaa palkkaa, joustamme työntekijän elämäntilanteen mukaan ja nyt työntekijämme saavat kenties jopa Suomen parhaan henkilöstöalennuksen ruuasta – tutkitusti halvimman ostoskorin lisäksi, sanoo Hassinen-Biberger.

Henkilökunta-alennuksen saa lähes kaikista elintarvikkeista sekä käyttötavaroista, ja alennus koskee niin normaali- kuin tarjoushintoja. Alennusta ei saa alkoholista, tupakka- tai nikotiinituotteista, äidinmaidonkorvikkeesta, aikakausi- ja sanomalehdistä, postikorteista, pullopanteista tai lahjakorteista.  


Työehtosopimuksia parempaa palkkaa

Henkilökunta-alennus ei ole lidliläisten ainoa etu. Lidl on jo vuosia maksanut työntekijöilleen myymälöissä niin sanottua Lidl-lisää sekä varastoilla logistiikkalisää eli korkeampaa tuntipalkkaa kuin työehtosopimukset määrittävät.

− Maksamamme palkat määräytyvät työehtosopimusten mukaan, mutta sen lisäksi maksamme myymälöissä Lidl-lisää ja jakelukeskuksissa logistiikkalisää. Emme siis maksa yhtiön tuloksesta riippuvaa tulospalkkiota, vaan joka kuukausi alalla keskimäärin suurempaa palkkaa.

Lidl-lisä on ollut käytössä siitä asti, kun Lidl tuli Suomeen vuonna 2002. Lisä nousee työvuosien ja työpaikan sijainnin mukaan.

− Haluamme osoittaa arvostusta sitoutuneita työntekijöitä kohtaan – mitä pidempään Lidlillä työskentelee, sen isompi palkanlisä on, kertoo Hassinen-Biberger. 

Avainsanat

Yhteyshenkilöt

Tietoa julkaisijasta

Lidl on yksi Euroopan suurimmista päivittäistavaraketjuista. Suomessa 20 vuotta toimineessa ketjussa työskentelee lähes 5800 henkilöä. Yli 200 myymälän verkosto ulottuu Hangosta Sodankylään ja tavarantoimitukset myymälöihin hoidetaan Janakkalassa, Laukaassa ja Järvenpäässä sijaitsevista jakelukeskuksista. Lisätietoa tuotteista ja ajankohtaisista tarjouksista löytyy Lidl Plus -etusovelluksesta tai osoitteessa lidl.fi. Lisätietoja yrityksestä osoitteessa corporate.lidl.fi. Lidlin tiedotteet voi tilata suoraan sähköpostiin täältä.

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.

Lue lisää julkaisijalta Lidl Suomi

Onko suomalaisten makutottumus muuttumassa? Euroopassa suosittu maku trendasi Lidlin jäätelökilpailussa9.7.2024 09:20:13 EEST | Tiedote

Lidl järjesti suomalaisille jäätelönsuunnittelukilpailun, jonka voittajajäätelö tulee myynteihin Lidleihin ympäri Suomen kesällä 2025. Kilpailuun tuli yli 35 000 herkullista uutuusjäätelöehdotusta. Yllättävänä suosikkimakuna nousi esiin muualla Euroopassa tykätty kirsikka, joka ei ole aiemmin nauttinut suuremmin suomalaisten kuluttajien suosiota.

Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.

Tutustu uutishuoneeseemme
HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye