Foodoran uusi toimitusjohtaja: kilpailu hyödyttää kaikkia
Foodora on nimittänyt uudeksi toimitusjohtajakseen Jacob Segercrantzin, ja panostaa nyt laajentumiseen kumppanuuksien kautta ruoka- ja päivittäistavarakaupan puolelle.
![Foodoran uusi toimitusjohtaja on Jacob Segercrantz.](/data/images/public/69819752/70324298/6591be41-076d-485a-8435-90d75a3b5ff3-w_720.jpg)
Jacob Segercrantz, 43-vuotta, tuo mukanaan yli 16 vuoden kokemuksen fintechistä, maksupalveluista ja viimeisimpänä työsuhde-eduista. Hänen uransa on kattanut monipuolisia tehtäviä pienistä maksupalvelualan startupeista aina pohjoismaiseen Danske Bankiin, globaaliin Klarnaan ja viimeisimpänä julkisesti noteerattuun ranskalaiseen ryhmään, Edenrediin.
Segercrantz tarttuu Foodoran toimitusjohtajan tehtävään uteliaalla, mutta vahvalla kokemuksella. Toimiala kehittyy jatkuvasti, ja ravintolaruoan tilaamisen lisäksi ruokakauppojen ja päivittäistavaran kotiinkuljetus on yhä vahvemmassa roolissa. Lisäksi kuluttajat ovat jatkuvasti kiinnostuneempia saamaan tuotteensa kotiin mahdollisimman nopeasti. Kilpailu alalla on kova.
– Suomessa on hyvin vahva paikallinen peluri, mutta markkina on riittävän iso usealle toimijalle. Kilpailusta hyötyvät kuitenkin kaikki: kuluttajat, kumppanit ja sidosryhmät. Monopoli ei edistäisi innovaatioita eikä markkinan kehitystä. Foodora pyrkii siksi toimimaan tässä positiivisena haastajana, kertoo Segercrantz.
Suomen Foodora peri ravintolaverkoston Pizzaonline.filtä, joka oli merkittävä kotimainen ruoankuljetuspalvelu. Pandemia vauhditti Foodoran valtavaan kasvuun, ennen maailmantalouden muutoksia. Nyt yritys on muotoutumassa vakaaksi toimijaksi sisaryritystensä kanssa, joita löytyy yli 70:stä maasta.
Luova ja dynaaminen yrityskulttuuri tukee menestystä
Jacobin visioissa alustatalous on ala, jolla on vankat kasvunäkymät, sillä se on integroitunut osaksi nykypäivän palveluita: myös autojen vuokraaminen onnistuu suoraan älylaitteiden kautta. Hänen mielestään kuluttajat jopa odottavat nopeita palveluita suoraan älylaitteistaan. Alustatalous luo uudenlaista joustavuutta ja helppoutta asiakkaille.
Astuessaan jännittävään uuteen työtehtävään Jacob tuo startup-kokemuksestaan mukanaan jotain olennaista: menestyviä yrityksiä vie eteenpäin luova, dynaaminen, joustava ja edistyksellinen kulttuuri. Tästä hän haluaa ammentaa myös Foodoralla..
– Oman urani merkkipaalu on ollut kehittyminen startup-kulttuurissa, paljon ennen kuin startupista tuli kiinnostavaa. Painotan siksi yrityskulttuurissa sitä, että meillä olisi avoin ilmapiiri, jossa luovuus saa kukoistaa. Kun ihmisillä on hyvä olla, he myös sitoutuvat ja ovat innostuneita työstään, kertoo Segercrantz.
Jacob Segercrantz aloittaa työssään Foodoran toimitusjohtajana 17.6.2024. Foodora on juuri muuttanut uusiin toimitiloihin Helsingin Pasilasta keskustaan Elielinaukiolle.
Avainsanat
Yhteyshenkilöt
Sanna Mämmi
PR & Communications Lead
press@foodora.fi
040 1645401
Kuvat
Tietoa julkaisijasta
foodora on yksi Pohjoismaiden johtavista ruoan ja päivittäistavarakaupan kuljetuspalveluista, joka toimittaa ravintolaruokia ja päivittäistavaroita suoraan asiakkaiden ovelle. foodora toimii seitsemässä maassa Euroopassa - Suomessa, Itävallassa, Tšekissä, Tanskassa, Unkarissa, Norjassa ja Ruotsissa. Suomessa yli 100 paikkakunnalla toimiva foodora aloitti toimintansa Helsingissä kesällä 2015. foodora toimittaa ravintolaruoat, päivittäistavarat ja paljon muuta suoraan ovelle alle puolessa tunnissa. foodora haluaa mahdollistaa kaikille enemmän aikaa heille tärkeiden asioiden parissa; asiakkaille, yrityksille ja läheteille. foodora on osa saksalaista Delivery Hero -konsernia, joka on yksi maailman johtavimmista ruoan ja päivittäistavarakaupan toimitusalustoista.
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta Foodora
Suomen suosituimmat grilliravintolat – Foodora listasi ravintolat ja annokset23.7.2024 08:57:00 EEST | Tiedote
Suomalaiset nauttivat grilliruoasta erityisesti mökkeillessään kesäisin, mutta grillimaut viehättävät myös monissa suosituissa grilliravintoloissa kesäkauden aikana. Foodora on koonnut listan Suomen suosituimmista grilliravintoloista, ja tällä kertaa kärjessä eivät kärky pääkaupunkiseudun ravintolat.
Suomen TOP 10 kebab-kaupunkia – yksi on ylitse muiden26.6.2024 08:47:00 EEST | Tiedote
Foodora selvitti tilastoistaan, missä Suomen kaupungeissa kebab maistuu eniten. Tulos paljasti kymmenen kärjen, jonka voittajakaupungissa kebabia nautitaan selvästi enemmän kuin muissa listalle sijoittuneissa kaupungeissa.
Lukuisat ravintolat takaisin Foodoraan – Pizza Hut ja Bangkok9 palaavat30.5.2024 08:47:00 EEST | Tiedote
Foodoran ravintolatarjonta laajenee vuoden 2024 aikana lukuisilla suosikkiravintoloilla, jotka tekevät paluun takaisin Foodoran sovellukseen. Erityisesti isoimmissa kaupungeissa tarjonnan laajentumisen on voinut huomata jo kevään aikana.
Seksivälineitä ja suklaata – noin 24 prosentissa tilauksista mukana makeita herkkuja21.5.2024 08:40:00 EEST | Tiedote
Seksivälineiden kotiin tilaaminen kasvatti suosiotaan vuonna 2023. Foodoran tilastoista kävi ilmi, että suklaata kuljetetaan usein samassa tilauksessa seksivälineiden kanssa. Datasta selvisi myös, milloin seksivälineiden myynti on vilkkaimmillaan.
Valkosipulia pizzaan, suolakurkkuja ei – näin suomalaiset vastasivat ruokaväittämiin17.4.2024 08:35:00 EEST | Tiedote
Foodora tutki, miten suomalaiset reagoivat erilaisiin ruokaväittämiin. Tutkimukseen vastanneiden mukaan valkosipuli ja ananas kuuluvat pizzaan, kun taas suolakurkut ja ranskalaiset eivät. Suosiotaan kasvattanut trendi, ranskalaisten dippaaminen jäätelöön, sai vastaajilta myös tyrmäyksen. Lisäksi vanha kikka, majoneesin ja ketsupin sekoittaminen, ei ole suotavaa.
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme