Mediakutsu: Miten saadaan suomalaiset kodit osaksi ilmastohaasteen ratkaisua? – SuomiAreena to 27.6.2024 klo 14:00–14:45

Sähkön hintatason nousu ja hinnanvaihtelut ovat opettaneet suomalaisia seuraamaan ja ymmärtämään omaa sähkönkäyttöään. Asumisella on tavallisen kansalaisen osalta suuri ilmastovaikutus: Suomessa on 1,25 miljoonaa pientaloa, ja suurin osa niistä on rakennettu 70- ja 80-luvuilla. Miten tämä rakennusmassa saadaan teknologian avulla käyttämään vähemmän energiaa ja tuottamaan pienempää hiilijalanjälkeä? Mitä keinoja tavallisella kansalaisella on käytössään omassa kodissaan?

Teemasta SuomiAreenassa Porissa ovat puhumassa Schneider Electricin liiketoimintajohtaja Mikko Keto ja YIT:n asumisen suunnittelupäällikkö Aki Pirttijärvi torstaina 27.6.2024 klo 14:0014:45 Eetunaukion lavalla (Yrjönkatu 15, 28100 Pori).

Mikko Keto ja Aki Pirttijärvi puhuvat muun muassa siitä, millaisella tolalla suomalaisten kotien energiatehokkuus tällä hetkellä on, ja mitä tavallinen kansalainen voi asialle tehdä. He keskustelevat myös erilaisten älykotiratkaisujen käyttömukavuudesta sekä siitä, miten järjestelmät saadaan kestämään aikaa.

Mikko Keto vastaa Schneider Electricilla sähkönjakelu- ja sähköasennuskalusteiden liiketoiminnoista. Hänellä on laaja kokemusta energian, telekommunikaation ja sähkönjakelun alueilta energiamurroksen ja digitalisaation parissa. Schneider Electric on energianhallinnan ja automaation digitalisaation edelläkävijä, joka toimii yli 100 maassa.

Aki Pirttijärvi toimii YIT:llä Asumisen segmentissä suunnittelupäällikkönä, vastaten mm. taloteknisten järjestelmien suunnittelu- ja toteutusratkaisuista sekä asuinkiinteistöjen energiatehokkuuden varmistamisesta. YIT on johtava rakennusyhtiö ja hankekehittäjä, joka yli 110 vuoden kokemuksella rakentaa kestäviä elinympäristöjä ja toimivia koteja asumiseen.

Haastattelupyynnöt:

Mikko Ketoa ja Aki Pirttijärveä voi haastatella ennen tai jälkeen puheenvuoron Porissa tai sopia haastattelun erikseen: Susanna Niemelä, susanna.niemela@se.com, puh. 050 3545 666.

Lisätietoja SuomiAreena-tapahtuman käytännön järjestelyistä: https://www.suomiareena.fi/pori/tietoatapahtumasta

Schneider Electricin pelaajille suunniteltu UPS nyt saatavilla Suomessa25.6.2024 08:03:03 EEST | Tiedote

APC Back-UPS™ Pro Gaming UPS on ensimmäinen UPS-laite, joka on suunniteltu nimenomaan pelaajien käyttöön. Se varmistaa, että pelaajien laitteet on suojattu virtapiikeiltä ja sähkökatkoksilta. E-urheilua varten sertifioitu UPS suojaa ammattilais- ja harrastajapelaajien konsoleita ja pelitietokoneita. Saatavilla on myös litiumioniakkuinen APC™ Back-UPS, joka on tarkoitettu pieniin sisäverkkoihin. Se takaa virransyötön jatkuvuuden ja suojaa reitittimiä, IP-kameroita ja muita kodin laitteita. Energianhallintaan ja automaatioratkaisuihin erikoistunut Schneider Electric tuo Suomen markkinoille APC™ Back-UPS™ Pro Gaming -UPS-laitteen, joka on suunniteltu suojaamaan pelilaitteita virtakatkoilta, energiapiikeiltä ja sähkövioilta. APC Back-UPS™ Pro Gaming on ensimmäinen erityisesti pelaajia, striimaajia ja vaikuttajia varten suunniteltu UPS-laite. Se takaa keskeytymättömän virransyötön ja toimii myös alueilla, joilla on epävakaa sähköverkko. UPS varmistaa konsoleiden ja pelitietokoneiden yhteyde

Schneider Electric esittelee uudistetun datakeskusten White Space -valikoiman tehokasta tekoälyä ja suuren tiheyden sovelluksia varten19.6.2024 08:00:00 EEST | Tiedote

Uusi tuotevalikoima palvelee suuren tiheyden sovelluksia ja tekoälyn työkuormia tarjoamalla paremman kapasiteetin, jäähdytystehon ja liitettävyyden. Parannetut ominaisuudet sisältävät toisen sukupolven NetShelter SX -räkit, NetShelter Aisle Containment -käytäväratkaisut ja NetShelter Rack PDU Advanced -virranjakeluratkaisut. Päivitetyt ratkaisut vastaavat alan vaatimuksiin kestävästä kehityksestä, markkinoille saattamisen nopeudesta ja EU:n energiatehokkuusdirektiivin noudattamisesta. Energianhallinnan ja automaation digitaalisen muutoksen edelläkävijä Schneider Electric on julkistanut uudistetun White Space -valikoimansa, jossa räkit ja IT-laitteet sijaitsevat datakeskuksessa. Tämä uusi tuotevalikoima sisältää toisen sukupolven NetShelter SX -räkit (NetShelter SX Gen2), uuden NetShelter Aisle Containment käytäväratkaisut ja päivittyvät NetShelter Rack PDU Advanced -virranjakeluratkaisut, jotka on suunniteltu vastaamaan nykyaikaisten datakeskusten muuttuvia tarpeita. Valikoima palvelee

Schneider Electric ja AVEVA tekevät yhteistyötä IN-CORE Systèmesin kanssa parantaakseen sähköajoneuvojen akkujen tuotantoprosessia12.6.2024 11:42:10 EEST | Tiedote

Kumppanuus mahdollistaa elektroditason datayhteydet ja tarjoaa sähköautojen akkujen valmistajille uusia suorituskykytietoja. Yhteinen tarjonta optimoi laatua, tuotantoa ja materiaalien käyttöä vähentäen samalla jätettä. Schneider Electric, energianhallinnan ja automaation digitaalisen muutoksen johtaja, ja AVEVA, maailman johtava teollisten ohjelmistojen toimittaja, joka edistää digitaalista muutosta ja kestävää kehitystä, ovat ilmoittaneet uudesta kumppanuudesta IN-CORE Systèmesin kanssa. Nyt aloitetun yhteistyön tarkoitus on parantaa tehokkuutta sähköajoneuvojen akkutuotannossa. Sähköautomarkkinoiden kasvun jatkuessa räjähdysmäisenä akkutuotantoon kohdistuu yhä suurempia paineita laadun, tehokkuuden ja tulosten parantamiseksi. Tuotannon lisääntyminen voi johtaa uusiin ongelmiin, kuten vikaantumistapoihin ja prosessivaihteluihin, jotka puolestaan aiheuttavat toiminta-, materiaali- ja työvoimahäviöitä. Viime vuosina sähköautojen akkujen tuotannossa materiaalihävikki on ollut jopa 20 pr

EuroPark sai tehokkaan ratkaisun sähköautojen lataustarpeen hallintaan Schneider Electricin avulla10.6.2024 08:10:00 EEST | Tiedote

Sähköautoilun nopea kasvu on vauhdittanut myös latauspisteillä varusteltujen pysäköintipaikkojen kysyntää. Pysäköintipalveluja tarjoava EuroPark Finland on vastannut autoilijoiden tarpeisiin latureita lisäämällä mutta myös kehittämällä automatisointia. Schneider Electric loi EuroParkin Autopay Park & Charge -kohteisiin yhtenäisen käyttöliittymän, jonka avulla sujuva lataus, toimiva kuormanhallinta ja kiinteistöautomatiikka toimivat yhteen.

EU:n USB-C-latausstandardi astuu voimaan – Laitteiden pikalataus mahdollista nyt suoraan pistorasiasta31.5.2024 08:15:00 EEST | Tiedote

USB-C-lataustekniikka yleistyy Euroopassa kiivaalla tahdilla. EU on määrännyt, että USB-C:stä tulee EU-alueella yleinen latausstandardi pienelektroniikkalaitteissa vuoden 2024 loppuun mennessä. Schneider Electric on lanseerannut ensimmäisenä kalustevalmistajana Pohjoismaissa USB-C-latauspistorasian, joka hyödyntää nopeaa ja dynaamista Power Delivery -lataustekniikkaa. USB-C-latauspistorasian etuja ovat nopean lataustehon lisäksi monipuolisuus, turvallisuus, käytännöllisyys ja helppo asennettavuus. Schneider Electricin Power Delivery -tekniikalla varustetusta USB-C-pistorasiasta saa jopa 45 watin lataustehon, jolloin esimerkiksi puhelimen akun voi saada 70-prosenttisesti täyteen vain puolessa tunnissa. Power Delivery on USB-C-liitäntään perustuva latausstandardi, joka mahdollistaa suuremman virransyötön ja nopeamman latauksen kuin perinteiset USB-latauskytkennät. Power Delivery -tekniikka takaa aina optimaalisen ja turvallisen latauksen, eikä käyttäjän tarvitse huolehtia, että laite sai